hvor tidligt købte i baby udstyr?:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

TbCp

Jeg var omkring uge 28 da vi tog i baby vest og købte ALT!
Jeg havde været indlagt pga risiko for for tidlig fødsel, så følte at jeg vist hellere måtte komme igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Sakris

Vi har kigget på brugte ting fra da vi havde været til NF, men vi købte ikke noget før efter MD scanningen. Vi fik et tilbud om en barnevogn med tilbehør, så det var det første vi købte. Nu er der 6 uger til termin. og vi mangler kun småting. Vi har lavet et skema over hvad vi gerne ville have, hvad det koster og om vi har købt det. Så kan vi hele tiden følge med. Ikke mindst i hvor mange penge der bør lægges til side og hvor mange der er brugt. Det har virkelig fået os til at tænke "fornuftigt" inden vi køber noget. Så det kan klart anbefales.

Anmeld

16. november 2010

Sakris

SoffiLine skriver:

Fordi vi får det betalt af kommunen i december

Sejt! Hvordan kan det være i får det af kommunen? Hvis det er ok at spørge?

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

Sakris skriver:

Sejt! Hvordan kan det være i får det af kommunen? Hvis det er ok at spørge?

Det er en lidt længere historie, du kan altid skrive hvis privat hvis du skulle få lyst en dag

Anmeld

16. november 2010

Malthes mor

SoffiLine skriver:

Ja det er rigtig dejligt, for det er jo ikke helt billigt. :s

Men pengene ville vi nu nok have fundet vis ikke vi kunne få hjælp <3

Men hvorfor får I så det betalt? Hvis I har pengene? Til vores første brugte vi ca 20000 kr på udstyr, og der var inegn tilskud nogen steder. Vi måtte spare op!

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

Malthes mor skriver:

Men hvorfor får I så det betalt? Hvis I har pengene? Til vores første brugte vi ca 20000 kr på udstyr, og der var inegn tilskud nogen steder. Vi måtte spare op!

Jeg skriver intet om at vi har pengene, men HVIS vi ikke kunne få hjælp så ville vi nok godt ha kunne skaffe pengene. Evt låne ved familie eller sådan!

Anmeld

16. november 2010

Den lykkelige

SoffiLine skriver:

Jeg skriver intet om at vi har pengene, men HVIS vi ikke kunne få hjælp så ville vi nok godt ha kunne skaffe pengene. Evt låne ved familie eller sådan!

Jeg kender mange som har lånt af familie eller i banken.. Vi havde også kun råd til de 20000 kr vi har brugt på udstyr indtil videre fordi jeg arvede penge.. Men hvordan kan man få det tilskud/betalt.. Søger man om det eller??

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

milopilo skriver:

Jeg kender mange som har lånt af familie eller i banken.. Vi havde også kun råd til de 20000 kr vi har brugt på udstyr indtil videre fordi jeg arvede penge.. Men hvordan kan man få det tilskud/betalt.. Søger man om det eller??

Men 20000 på udstyr er også mange penge

Ja, man søger om det ved kommunen

Anmeld

16. november 2010

Maja88

milopilo skriver:

Jeg begyndte også i uge 14.. Synes ikke der er noget med det er for tidlig.. Det siger alle også til mig.. Men hvorfor må man ikke gå igang allerede der.. For mig har det også noget at gøre med at jeg forbereder mig mentalt på det at blive mor (er første gangs fødende).. så hygger mig med at købe ting, indrette baby værelse osv osv.. Og ja mht økonomien er det altså også godt at tage lidt af gangen.. Jeg er i uge 26 nu og vi har fået anskaffet alt.. Vi ha brugt ca 20000 kr og vi har ikke købt de store ting fra nye..

har i brugt 20000??????

jeg mangler det sidste og regner maks med at bruge 10000 og der er barnevogn og seng og det med

Anmeld

16. november 2010

Den lykkelige

Maja88 skriver:

har i brugt 20000??????

jeg mangler det sidste og regner maks med at bruge 10000 og der er barnevogn og seng og det med

Ja det er ret meget.. Men det også med at sætte hendes værelse i stand :-)

Vi har købt næsten alt brugt.. Så ikke fordi vi har købt ny dyr barnevogn og klapvogn osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.