Vores ældste søn startede med at pludre/efterligne lyde da han var mellem 1 og 2 måneder så vidt jeg husker. Han startede med at kravle da han var 5 1/2 til 6 måneder og gik da han var 9 1/2 måned, og sagde sine første ord da han var lige knapt et år gammel.
Vores yngste søn er lige knap 3 måneder og begyndte at pludre da han var ca. 1 1/2 måned.
Men husk - det er SÅ individuelt fra barn til barn og du kan på ingen måde sammenligne børn.
Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men jeg tror på ingen måde at hans vægt har noget at gøre med om han kommer til at kravle eller gå normalt.
Vores yngste er også en lille basse og var stor fra fødslen, men han er en stærk dreng og har fra han var 1-2 uger gammel fint kunne ligge på maven og løfte hovedet meget højt, hvilket tog længere tid for den ældste af vores at klare.
Så det kan godt være din dreng er lidt stor, men det kan jo godt skyldes at han er en stærk dreng med masser af muskler.
Spørg eventuelt din SP om hendes vurdering, og ikke mindst...spørg din egen intuition....hvad siger den?
Og skid så højt og flot på hvad andre siger....de kender ikke dit barn!
Anmeld