Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Sabsy

Hvornår begyndte jeres børn at pludre??

Og hvad med at kravle?? Min mands familie bliver ved med at sige at Bubbe ikke kommer til at kravle normalt, da han vejer så meget (9.7kg).. Kan det passe?? Bliver sku sur når folk bare slynger sådan noget lort ud uden at vide det..
Hvornår startede jeres børn med de ting??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

SabrinaJuulOlsen skriver:

Og hvad med at kravle?? Min mands familie bliver ved med at sige at Bubbe ikke kommer til at kravle normalt, da han vejer så meget (9.7kg).. Kan det passe?? Bliver sku sur når folk bare slynger sådan noget lort ud uden at vide det..

oliver kravlede som 6mdr. gammel og han vejede 6kg ca. min niece vejede 10kg og kravlede først da hun var et år, men det handler jo oz om hvor meget de bliver stimuleret, hun sad bare på arm konstant... så det skal nok komme. Min venindes datter kravlede slet ikke og hun vejede altså kun 6,5kg som 7mdr. gammel...

Anmeld

16. november 2010

netdaddy

Vores ældste søn startede med at pludre/efterligne lyde da han var mellem 1 og 2 måneder så vidt jeg husker. Han startede med at kravle da han var 5 1/2 til 6 måneder og gik da han var 9 1/2 måned, og sagde sine første ord da han var lige knapt et år gammel.

Vores yngste søn er lige knap 3 måneder og begyndte at pludre da han var ca. 1 1/2 måned.

Men husk - det er SÅ individuelt fra barn til barn og du kan på ingen måde sammenligne børn.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men jeg tror på ingen måde at hans vægt har noget at gøre med om han kommer til at kravle eller gå normalt.

Vores yngste er også en lille basse og var stor fra fødslen, men han er en stærk dreng og har fra han var 1-2 uger gammel fint kunne ligge på maven og løfte hovedet meget højt, hvilket tog længere tid for den ældste af vores at klare.

Så det kan godt være din dreng er lidt stor, men det kan jo godt skyldes at han er en stærk dreng med masser af muskler.

Spørg eventuelt din SP om hendes vurdering, og ikke mindst...spørg din egen intuition....hvad siger den?

Og skid så højt og flot på hvad andre siger....de kender ikke dit barn!

Anmeld

16. november 2010

DK

Det er SÅ forskelligt!

Min lillesøster var ikke en tyk baby og hun kravlede ALDRIG. Altså seriøst, hun sad bare på sin flade uden at bevæge sig ud af flækken. Hun tog også først sine første skridt da hun var 1 år og 4 mdr.

Min mor der er pædagog og var hjemmegående var meget bekymret over den manglende kravlen og stimulerede hende på alle mulige måder, men som hendes SP dengang sagde så er der bare nogle børn der ikke kravler!

Så tag du det helt roligt! Altså min søster er HELT normal både i hovedet og motorisk! Hun har altid sådan fysisk været lidt langsom i det, altså ikke fordi hun fejler noget, men hun var/er bare ikke det hurtigste dyr i skoven, he he... Hun er en tiger på et dansegulv, men hvis vi skal ud af døren er det ALTID hende vi skal vente på! Jeg tror bare det er sådan mere en personlighedsting! Nogle skal bare afsted, og andre er godt tilfredse med at sidde og nyde livet fra hvor de er!

Anmeld

16. november 2010

FrkLarsen

Hej

Nu er emilie godt nok kun på vej i mod de 4 måneder, men støtter godt på benene allerede og kommer med mange nuancerede pludrelyde (råbe-lyde) .

Her til morgen begyndte hun at lave 'ralle' lyde med halsen, som når man gurler vand . haha.

Nå til kravlingen: 

Her hvor jeg bor er der en dreng på næsten 1år (d. 3/12 bliver han 1 år), han vejer 12-14kg og kan ikke kravle rigtigt, han stiller sig heller ikke op af ting eller noget endnu, og lægerne mener at det er pga overvægten

Men som de andre siger: Træning, træning, træning. (stimulering)  

Anmeld

16. november 2010

Rosa

Min søn vejer ca. 8 kg og er 6 1/2 mdr. så han er en slank dreng, men han har altid været en smule sen, indenfor normalen - bare ikke den hurtigste af alle. Jeg tror overhovedet ikke du skal lytte til det sludder. Forresten - og hvad så hvis han kravler et par måneder senere end gennemsnittet? Det spørgsmål har jeg været nødt til at stille mig selv, og svaret hjalp mig til at skrue ned for konkurrencementaliteten...

Anmeld

16. november 2010

Tulle28

Jeg tror ikke nødvendigvis at vægten har noget med den motoriske udvikling at gøre - de to største basser i min mødregruppe var dem som hurtigst trillede, møvede og nu næsten kravler (den ene går nærmest allerede - 8 mdr!). Min datter er et lillebitte nus og ret langsom - hun triller, møver og forsøger at krybe nu, 7½ mdr. gammel, men det er altsammen noget som først lige er kommet indenfor de sidste 2 ugers tid. Jeg har valgt at sige at hun er magelig anlagt og nyder at jeg ikke behøver fare rundt efter hende endnu

Knus Tulle

Anmeld

16. november 2010

Sabsy

Rosa skriver:

Min søn vejer ca. 8 kg og er 6 1/2 mdr. så han er en slank dreng, men han har altid været en smule sen, indenfor normalen - bare ikke den hurtigste af alle. Jeg tror overhovedet ikke du skal lytte til det sludder. Forresten - og hvad så hvis han kravler et par måneder senere end gennemsnittet? Det spørgsmål har jeg været nødt til at stille mig selv, og svaret hjalp mig til at skrue ned for konkurrencementaliteten...

det siger vores sp også.. jeg vil heller ikke presse ham.. Bubbe kravler når han kravler, er bare så træt af at når vi ser dem skal vi terpes igennem hvad baby kan og ikke kan..

- Så længe han kan være en glad og sund dreng, så er jeg også ligeglad..

Anmeld

16. november 2010

lion

SabrinaJuulOlsen skriver:

Jeg kan ikke huske hvornår mine børne begyndte at pludre, men at kravle gjorde min datter da hun var 8 mdr og der vejede hun ca 9 kilo og der var ingen problemer. Min søn er 8½ mdr og kan kravler ikke endnu. Så der er meget forskelligt.

Dette hjælp mig, da jeg med min datter spekuleret på det samme HELE tiden. ( Hun var ca 8 mdr da jeg lært det)

Lad VÆRE med at tænke på hvad dit barn IKKE kan i forehold til andre børn (f.eks mødregruppens børn) Tænk hellere er der noget DIT barn gør, som f.eks en dreng fra mødregruppen IKKE gør..... Det betyder jo bare at dit barn har "valgt" at lære noget andet først.

Jeg har simuleret mine børn, men jeg har aldrig presset/øvet dem til at kunen noget. Jeg ligger/lagde dem ved legetæppet og de leger og lærer.

Anmeld

16. november 2010

EliasMinDejligeSøn<3

min dreng er føst lige begyndt og kravle og han er 1 år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.