Pludselig er han så ked af det når han skal i bad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.127 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. november 2010

patella

Hej tøser. Ja så er det mig IGEN. 

Jeg forstår ikke rigtig hvad der sker, men Bastian har elsket bad fra dag ét! Altid syns det var det dejligste at komme i bad... plasket og grint og hygget sig.

Han kunne endda så godt lide det, at jeg ligefrem overvejede at putte ham i bad hveranden dag (ellers er det to gange om ugen). Pludselig ud af det blå, græder han og græder og græder når han kommer i bad. Jeg aner ikke hvad der er sket. Jeg mindes ikke han er blevet forskrækket over noget. Han har ikke fået sæbe i øjnene. Han har dog i lang tid ikke kunnet lide at få vasket hår, men så har det kun været når det stod på, at han virkede utilfreds. Nu er det allerede når han begynder at finde ud af hvor det bærer hen, altså nærmest mens jeg fylder karet med vand, så begynder han.

Og han er normalt ikke ked af noget som helst...

Andre der har oplevet noget lignende og måske ved hvad der foregår 

Han blir et år sidst i november og det har stået på i ca. 14 dage - tre uger... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

B&J

patella skriver:

Jeg forstår ikke rigtig hvad der sker, men Bastian har elsket bad fra dag ét! Altid syns det var det dejligste at komme i bad... plasket og grint og hygget sig.

Han kunne endda så godt lide det, at jeg ligefrem overvejede at putte ham i bad hveranden dag (ellers er det to gange om ugen). Pludselig ud af det blå, græder han og græder og græder når han kommer i bad. Jeg aner ikke hvad der er sket. Jeg mindes ikke han er blevet forskrækket over noget. Han har ikke fået sæbe i øjnene. Han har dog i lang tid ikke kunnet lide at få vasket hår, men så har det kun været når det stod på, at han virkede utilfreds. Nu er det allerede når han begynder at finde ud af hvor det bærer hen, altså nærmest mens jeg fylder karet med vand, så begynder han.

Min søn har nu ikke gjordt det med ved det fra mig selv og mine søskende af på et tidspunkt kan nogle babyer få et sådan i en periode de ikke vil i bad også kommer det tilbage igen de gerne vil håber snart han gerne vil i bad

Anmeld

15. november 2010

Carina1977

patella skriver:

Sådan var det også med min nevø da han var omkring den alder....det var en hel skrigekoncert  Det gik over igen.

Tror bare det er en fase, selvom det ikke er rart mens det står på

Anmeld

15. november 2010

serinasmor

hmmm .. måske kunne han synes det er sjovt at komme en tur under bruseren istedet for i karet ??

jeg har godt nok også hørt om at de små pus får en periode hvor det der med bad ikke lige er sagen .. men troede først det kom meget senere faktisk... men derfor kan det selvfølgelig sagtens være sådan en udviklingsperiode ... ligemeget hvad så er jeg sikker på det går over igen

serinasmor

Anmeld

15. november 2010

Snefnug1984

Børn får ofte de her perioder, hvor det de plejer at være glade for, pludselig virker skræmmende for dem. Det samme kan forekomme med puslebordet - pludselig vil de ikke derop, da de fx. er bange for at falde ned, selvom de måske aldrig er faldet ned før. Så mit bud er, at det nok bare er en periode, han skal over

Anmeld

15. november 2010

Mumto3

som alle de andre mener jeg også bare det er en periode, -og jeg ville droppe badet i en periode. Han kommer ikke hurtigere igennem ved at blive tvunget til det. Vaske ham med vaskeklud, når han SKAL have vasket hår, så prøv hen over køkkenvasken, med hovedet under vandhanen og med tøj på. MÅSKE er han tryg ved det!?!?!

Jeg ville ihvertfald give ham plads til ikke at kunne lide det. Han har trods alt kun levet i 350 dage, og det er ikke lang tid til  at vænne sig til verden i.

Anmeld

15. november 2010

Lusi

Min datter er 2½ år nu og elskede også at være i bad, men de sidste 6-7 måneder har hun også hadet det og skriger ørene af sin mor hver gang

Har også prøvet med brusebad og er det samme, meeen mon ikke det går over igen?!

Anmeld

15. november 2010

kbm1

Brusern er et hit herhjemme... silje har aldrig været vild med karbad... men hun er heller ikke så gammel men hun elsker at være på armen inde under bruseren.. det er dog lidt nemmere hvis vi alle går ind i badet sammen så kan far eller mor vaske mens den anden holder den bette...

Anmeld

15. november 2010

patella

Tak for alle jeres svar!!

Jeg ved dog ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Burde jeg undlade at bade ham? Så er jeg bare bange for at det blir endnu værre den dag han skal ha bad igen...

Anmeld

15. november 2010

Monica

Da vores ældste var den alder (måskelidt ældre) ville han hellerikke i bad. Det var ligesom at putte en kat i bad - arme og ben ud over kanten så han ikke kunne komme ned i. Han fik vist lov til at sidde ved siden af og bare plaske med vandet.

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.