Ananas i kage... Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Zafir

Godt min farmor har fødselsdag på mandag (skal derind søndag). Hun har ønsket sig en kage. Hun ønsker sig flødecreme (tjæk) og ananas. Men hvordan får man ananas?.. For hvsi jeg ikke tager meget fejl, er der et ensym i ananas, der gør at man ikke kan bruge husblas. Altså ikke lave mousse eller noget med ananas'en.

Hvordan ville I få ananasen ind i kagen? Jeg kan godt lide rigtig meget ananas. Og man skal jo også tænke på flødecremen... mmm.

Jeg tænke om man skulle lave ananas marmelade og putte i?... hvad siger I? Hvad ville I gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

<3

Fandt et link til en måde at gøre det på. http://www.madabc.dk/Tips+Ananas+og+kiwifrugt+i+husblas.aspx?id=0&tip=1&dbid=b5b29c36-5050-48aa-8a48-dae3194ed8b1&t=128661552720000000

For jeg elsker da ananasmouse og har fået det mange gange så det må jo kunne gøres!

Anmeld

15. november 2010

JulieE

Jeg har nogen gange gjort det jeg bare blendede ananas (altså den fra dåse) og lagde som en lag f.eks sammen med creme. Selve ananas mosen selv lidt mærkelig ud, men det smager fint  Jeg har også en opskrift på squash kage med blendede ananas i selve kagen og det gør den så lækkert svampet

Anmeld

15. november 2010

Zafir

Kirle skriver:

Fandt et link til en måde at gøre det på. http://www.madabc.dk/Tips+Ananas+og+kiwifrugt+i+husblas.aspx?id=0&tip=1&dbid=b5b29c36-5050-48aa-8a48-dae3194ed8b1&t=128661552720000000

For jeg elsker da ananasmouse og har fået det mange gange så det må jo kunne gøres!

De skriver at man skal koge det i 3 min inden. Gad vide om man så kan bruge det på dåse?? FOr det har jo sikert været kogt??... mmm

Anmeld

15. november 2010

Zafir

JulieE skriver:

Jeg har nogen gange gjort det jeg bare blendede ananas (altså den fra dåse) og lagde som en lag f.eks sammen med creme. Selve ananas mosen selv lidt mærkelig ud, men det smager fint  Jeg har også en opskrift på squash kage med blendede ananas i selve kagen og det gør den så lækkert svampet

Jeg har også gjrot det med det blendede ananas nogengange. Syns bare det er lidt kedeligt. Jeg ville gerne udfordre det lidt

Og jeg kan jo ikke komme ananas i kagen, da det jo skal være kagebunde

Anmeld

15. november 2010

<3

Zafir skriver:

De skriver at man skal koge det i 3 min inden. Gad vide om man så kan bruge det på dåse?? FOr det har jo sikert været kogt??... mmm

Tror ikke det har været kogt men det må fremgå af dåsen... Tror bare det er i lage

Anmeld

15. november 2010

Zafir

Kirle skriver:

Tror ikke det har været kogt men det må fremgå af dåsen... Tror bare det er i lage

Men måske, man så skal koge indholdet af en dåse i 3 min...

Suk... Jeg ville altså gerne finde ud af det hehe...

Men der er jo også et par dage endnu

Anmeld

15. november 2010

<3

Zafir skriver:

Du kan jo prøve på forhånd og hvis det går helt galt så er det kun 4kr du har smidt ud af vinduet

Anmeld

15. november 2010

JulieE

Zafir skriver:

Jeg har også gjrot det med det blendede ananas nogengange. Syns bare det er lidt kedeligt. Jeg ville gerne udfordre det lidt

Og jeg kan jo ikke komme ananas i kagen, da det jo skal være kagebunde

Ja.. Ok Skal det være som en en ren mousee? Jeg tænker enten en lækker creme med ananas i eller også... Min mor har nogen gange lavet chokolade mousse med ananas i, det smager også rigtig godt sammen

Anmeld

15. november 2010

Ploffer

Zafir skriver:

Jeg har lavet ananas fromage til en kage.

Jeg blendede end dåse ananas med saft og det hele. Så kogte jeg det i et par minutter og rørte så udblødt husblads i. Da det var kølet af, vendte jeg flødeskum i og så i kagen.

Det stivnede ligeså fint som alle andre fromager 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.