Hvordan arbejder du

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan arbejder du efter du har fået børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.835 visninger
25 svar
0 synes godt om
15. november 2010

NoName

efter du har fået børn???

hvorfor har i valgt som i har???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Lone Jakobsen

har arbejdet fuld tid, og begynder også på det igen til april. men da jeg var alene med børnene arbejdede jeg 30 timer. det var fantastisk

Anmeld

15. november 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har svaret andet, da jeg studerede da vi fik barn. Men da jeg fik job startede jeg på 32 timer om ugen, skiftede funktion og arbejde 40-45 timer om ugen og nu arbejder jeg 8-40 timer om ugen - alt efter hvad jeg gider og hvilke planer jeg har den pågældende uge

Men jeg har ALTID fri om mandagen, og har knægten hjemme sammen med mig

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

noname skriver:

Jeg har "arbejdet meget forskelligt med mine 3.
Med den ældste var jeg hjemme eller...dengang jeg lige blev alene med hende, var hun 4 mdr. Da arbejdede jeg som hjemmehjælper og kostrådgiver i Sorø kommune, og arbejdede 30 tm om ugen.
Da hun så var 1/2 stoppede jeg og arbejdede som kordegn og kirkesanger. Dette medførte at jeg selv passede min arbejdstid, og da min arbejdsplads lå lige ved siden af hvor jeg boede, kunne jeg have hende med mig.
Siden begyndte jeg at arbejde som professionel sangerinde med eget orkester, og der havde jeg ung pige i huset.
Først da hun var 4-5 år begyndte jeg at arbejde "normalt" som lærer, og hun blev passet hos en dame i nærheden hvor vi boede eller hos mine forældre indtil hun kom i skole da hun var 5 1/2 år.

Med nr 2 var jeg delvist "hjemmegående" indtil hun var 3, men derfor var jeg ikke ledig. Jeg arbejde med en masse ting, voksenunderviste, havde eget firma og en masse andre ting. Så også der havde jeg ung pige i huset.
Da hun blev 3 år kom hun i børnehave og jeg begyndte igen at arbejde fuld tid som lærer.

Med nr 3 var det mere kompliceret. Jeg arbejdede fuld tid fra starten men sprang fra lærerarbejdet en lang periode for at arbejde modsatte tider af min mand på skiftehold som truckfører på Junckers Industrier i Køge, fordi Nickolai var syg næsten fra starten, og var indlagt næsten uafbrudt. Så en af os skulle altid være hjemme med ham eller på sygehuset.
Senere da han var lidt ældre kom han i BH og jeg begyndte atter at arbejde som lærer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2010

serinasmor

er studerende .... så jeg har stemt andet ....

nogle uger vil der blive lange dage på skolen med masser af lektier og andre uger korte dage og ingen (næsten) lektier ....har fået fuld dagplejeplads

Anmeld

15. november 2010

Valle81

noname skriver:

Hello:0)

Da jeg fik Asta var jeg alenemor og havde ikke noget valg, det hed fuldtidsarbejde:0)

Nu har jeg Anton og får så en ny her til April, så nar jeg skal tilbage på arbejde er der pludselig 3 børn.

Umiddelbart gemmer jeg lidt barsel så at jeg kan starte op på at have 32 timer i et halvt år ca.

Derefter håber jeg vi har råd til at fortsætte det sådan, men hvis økonomien ikke holder til det, så hedder det fuldtid igen.

Alt her afhænger af økonomien, men vi vil begge gerne jeg ikke arbejder fuldtid, vi ville gerne have mig ned på 30 timer:0)

Men nu må vi se hvad fremtiden bringer:0)

Christina

Anmeld

15. november 2010

*Sofie*

Jeg har stemt 'andet', da jeg valgte at starte uddannelse efter min barsel
Det er jeg rigtig glad for. Malou får nogle relative korte dage i dp...og jeg synes det er fedt at være tilbage på skolebænken

Anmeld

15. november 2010

Marco2

Arbejdede nok mere end 37 timer inden jeg fik barn, men da hun så kom til verden ønskede jeg at gå ned i tid, så hverdagen ikke kun kom til at handle om bringning/hentning, aftensmad og putning. Der skulle også være kvalitetestid til at lave noget sammen. Så jeg gik ned på 30 timer, og det er rigtig fint.

AG

Anmeld

15. november 2010

Kaufie

Jeg arbejdede 37 timer indtil jeg (heldigvis) blev fyret - så det sidste år har jeg været på 30 timer ( men får mere udbetalt end jeg fik i mit gamle job ), hvilket jeg fortsætter med efter barsel.....

Anmeld

15. november 2010

maria_wlt

Fuld tid, som er 28 timer i en aftenvagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.