Hvornår er min søn 4 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

Alberts/

lollandpigen skriver:

Ja og februar kan pludselig være meget kort.....

Tænke rbare at når man er gravid tæller man jo uger, skifter uge samme dag hvergang må jo være lidt det sammen med hvor mange uger man er.... ER ret underligt og har aldrig før spekuleret over det.....

du er jo gravid i 40 uger, og kalder det 9 mdr. men det er ikk præsis 9 mdr(;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Moar'en

lollandpigen skriver:

Ja men hvis man tæller fr aden 31 juli iår til den 31 juli næste år er der 52 uger og 1 år er vel 52 uger så det passer jo fint nok....

Jeg ved ikke hvordan du skal regne det ud, men du kan heller ikke gøre det på uger, For hvis du dividere 4 uger op i 52 uger, ender dit barn med at være 13 mdr på sin 1 års fødselsdag.

Anmeld

14. november 2010

Moar'en

lollandpigen skriver:

Oki det vil sige han er 16 uger den 30 november?? Har altid lært 1 uge er fra mandag til søndag, men når min dreng så er 16 uger, er han faktisk 20 uger og 2 dage....  

Altså som jeg ser det er han 16 uger på lørdag, men er ca 4 mdr d 30 november

Anmeld

14. november 2010

linemus

lollandpigen skriver:

Oki det vil sige han er 16 uger den 30 november?? Har altid lært 1 uge er fra mandag til søndag, men når min dreng så er 16 uger, er han faktisk 20 uger og 2 dage....  

En uge er en uge. 7 dage. Det kan du ikke lave om på. Så er han født på en lørdag, så er han 16 uger på en lørdag. Men det er ikke det samme som 4 mdr. Der tæller man fra dato til dato.

Anmeld

14. november 2010

Meliora

Må indrømme at jeg ikke kan se dillemmaet her, det er jo ligesom hvis man har månedsdag, fødselsdag, osv. Alt sammen afgøres jo af datoen. Så det er selvfølgelig den sidste dag i måneden du kan kalde hans månedsdag. 4 uger er jo som bekendt ikke en måned:-)

Anmeld

15. november 2010

Pena

lollandpigen skriver:

Ja men hvis man tæller fr aden 31 juli iår til den 31 juli næste år er der 52 uger og 1 år er vel 52 uger så det passer jo fint nok....

En måned er jo ikke lig med 4 uger, så du kan ikke sige at 16 uger er 4 måneder.

Så hvis du vil gå så meget op i det, må du sige hvor mange uger han er, og ikke måneder. For en måned svinger meget jo.

Men heldigvis er han ikke født skuddag, for så er der jo også tvivl om hvornår han bliver 1 år

Anmeld

15. november 2010

Pena

lollandpigen skriver:

Din søn er 16 uger den 20 nov, da han er født lørdag uge 30, og 16 uger frem er lørdag uge 46, som er 20 nov.

Undskyld mig, men kan slet ikke forstå du er forvirret. Selvfølgelig er ugerne fra madag til søndag. Det ændrer sig jo ikke selvom man er gravid.

Anmeld

15. november 2010

Grynt

linemus skriver:

En uge er en uge. 7 dage. Det kan du ikke lave om på. Så er han født på en lørdag, så er han 16 uger på en lørdag. Men det er ikke det samme som 4 mdr. Der tæller man fra dato til dato.

nemlig!!!!

Anmeld

15. november 2010

lucas<3

lollandpigen skriver:

Hej tøser...

Har et lidt mærkeligt spørglsmål.....

Min søn blev født lørdag den 31 juli... Jeg ville så mene at han er 4 mdr på lørdag da det så er 16 lørdage siden han blev født... Men pludselig mener min venide at det først er den 30 november han er 4 mdr da man tæller dato.... Synes jeg lyde rlidt mærkeligt....

Hvad mener I er det dato eller uger??

Håber I kan hjælpe....

Mange knus til alle jer skønne mødre/ kommende Mødre....

det har jeg os tænkt på..

forresten go´ dag du fødte ham på..

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

lollandpigen skriver:

Hej tøser...

Har et lidt mærkeligt spørglsmål.....

Min søn blev født lørdag den 31 juli... Jeg ville så mene at han er 4 mdr på lørdag da det så er 16 lørdage siden han blev født... Men pludselig mener min venide at det først er den 30 november han er 4 mdr da man tæller dato.... Synes jeg lyde rlidt mærkeligt....

Hvad mener I er det dato eller uger??

Håber I kan hjælpe....

Mange knus til alle jer skønne mødre/ kommende Mødre....

Der er forskel på uger og måneder.
En måned ligger normalt på 30 eller 31 dage, hvorimod der ofte er 4 uger + antal dage på en måned.
Så derfor er din søn altså endnu ikke 4 mdr selvom han er 16 uger.
MIn kloge mand står ved siden af og siger at 3 måneder er præcis 13 uger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.