Hvornår er min søn 4 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. november 2010

lollandpigen

Hej tøser...

Har et lidt mærkeligt spørglsmål.....

Min søn blev født lørdag den 31 juli... Jeg ville så mene at han er 4 mdr på lørdag da det så er 16 lørdage siden han blev født... Men pludselig mener min venide at det først er den 30 november han er 4 mdr da man tæller dato.... Synes jeg lyde rlidt mærkeligt....

Hvad mener I er det dato eller uger??

Håber I kan hjælpe....

Mange knus til alle jer skønne mødre/ kommende Mødre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Alberts/

dato, ellers kan han jo pludselig blive mere end 12 mdr selvom han kun er 1 år(;

Anmeld

14. november 2010

Alberts/

altså mente at på et år er der 12 mdr, og hvis du tæller uger er der jo ligepludselig flere end 12 mdr på et år, hvis du forstår(;

Anmeld

14. november 2010

twinboys

Alberts/ skriver:

dato, ellers kan han jo pludselig blive mere end 12 mdr selvom han kun er 1 år(;

Anmeld

14. november 2010

lollandpigen

Alberts/ skriver:

Det vil sige min søn først er 4 mdr den 31 november?? Men hvad så når november kun har 30 dage??

Anmeld

14. november 2010

lollandpigen

Alberts/ skriver:

altså mente at på et år er der 12 mdr, og hvis du tæller uger er der jo ligepludselig flere end 12 mdr på et år, hvis du forstår(;

Ja men hvis man tæller fr aden 31 juli iår til den 31 juli næste år er der 52 uger og 1 år er vel 52 uger så det passer jo fint nok....

Anmeld

14. november 2010

Alberts/

jmen vil mene det jo så er slutningen af hver måned, da der jo så er gået en måned mere fra han bev født(;

men nogle hange er en måned jo mere end 4 uger

Anmeld

14. november 2010

lollandpigen

Alberts/ skriver:

jmen vil mene det jo så er slutningen af hver måned, da der jo så er gået en måned mere fra han bev født(;

men nogle hange er en måned jo mere end 4 uger

Ja og februar kan pludselig være meget kort.....

Tænke rbare at når man er gravid tæller man jo uger, skifter uge samme dag hvergang må jo være lidt det sammen med hvor mange uger man er.... ER ret underligt og har aldrig før spekuleret over det.....

Anmeld

14. november 2010

linemus

lollandpigen skriver:

Ja men hvis man tæller fr aden 31 juli iår til den 31 juli næste år er der 52 uger og 1 år er vel 52 uger så det passer jo fint nok....

Ja, men du tæller 4 uger = 1 måned, og i det tilfælde ville der kun være 48 uger på et år. Så det holder jo ikke.

En måned er fra dato til dato. Der er jo ikke gået en måned fra d.1. juli til d.28. juli.

At han er født d.31. er jo bare "uheldigt". Så kan du selv vælge at det er d.30. eller d.1. hvis der ikke er 31 dage i måneden. Det er jo samme "problematik" for dem, der er født d.29. februar, når der er skudår.

Anmeld

14. november 2010

lollandpigen

linemus skriver:

Ja, men du tæller 4 uger = 1 måned, og i det tilfælde ville der kun være 48 uger på et år. Så det holder jo ikke.

En måned er fra dato til dato. Der er jo ikke gået en måned fra d.1. juli til d.28. juli.

At han er født d.31. er jo bare "uheldigt". Så kan du selv vælge at det er d.30. eller d.1. hvis der ikke er 31 dage i måneden. Det er jo samme "problematik" for dem, der er født d.29. februar, når der er skudår.

Oki det vil sige han er 16 uger den 30 november?? Har altid lært 1 uge er fra mandag til søndag, men når min dreng så er 16 uger, er han faktisk 20 uger og 2 dage....  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.