Vælling hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Vi startede på vælling en uge inden Frederikke blev 4 mdr. Det fungere godt herhjemme, men vi gjorde det udelukkende fordi hun vågnede alt for mange gange i løbet af natten.

Selvom der står 6 mdr, så må de gerne få det fra 4 mdr fortalte min SP mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Halbschön

Vælling mætter ikke mere end MME.. Dette er der forsket i, og der er altså ingen evidens for at det skulle mætte mere.. Derfor er det fx blevet taget af hylderne på børneafd, i deres madsortiment...

Hvis man alligevel laver det, så skal man være opmærksom på at laver man det af Maizena så feder det rigtig meget..

Anmeld

15. november 2010

Tanja84

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Vi startede på vælling en uge inden Frederikke blev 4 mdr. Det fungere godt herhjemme, men vi gjorde det udelukkende fordi hun vågnede alt for mange gange i løbet af natten.

Selvom der står 6 mdr, så må de gerne få det fra 4 mdr fortalte min SP mig.

Emma er nemlig så små begyndt at vågne rigtig mange gange om natten igen.

Hun var lige kommet ind i en periode hvor hun tog mellem 6-8 timer i træk, og nu tager hun 2-3 timer af gangen, og dette er trods hun får rigeligt med mad inden hun bliver lagt i seng, og også om natten 

Anmeld

15. november 2010

Tanja84

R&N skriver:

Vælling mætter ikke mere end MME.. Dette er der forsket i, og der er altså ingen evidens for at det skulle mætte mere.. Derfor er det fx blevet taget af hylderne på børneafd, i deres madsortiment...

Hvis man alligevel laver det, så skal man være opmærksom på at laver man det af Maizena så feder det rigtig meget..

Emma er heldigvis en lille spirrevip, så ville absolut ikke skade, hvis det kunne sætte sig lidt på sidebennene

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Tanja84 skriver:

Hvor meget vælling giver du af gangen? Giver du den samme mængde som når du giver alm. MME?

Jeg har altid lavet 250 mm og så har de fået lov til at spise løs af det, altså en flaske fuld. Der skal gerne noget mere til fordi det fylder på en anden måde end alm MME.
Du kan købe specielle vællingsutter, men jeg har aldrig syntes de var særligt gode, så jeg har gerne selv taget en almindelig flaskesut og så lavet hullet i den rigtige størrelse med en meget tyk stoppenål eller en stegenål.
Synes tit vællingsutternes hul er for stort især i starten, da de små ellers kan kløjs i vællingen, da de suger alt for kraftigt.
Men prøv dig lidt frem.

Anmeld

15. november 2010

Tanja84

Tullen85 skriver:

Min SP sagde at i teorien burde vælling ikke mætte særlig meget mere en MME, hvis de er vant til flaske, ser men sjældent den store forskel. Men om det er rigtig kan jeg ikke sige da jeg ammer... Men har også hørt flere har haft gode erfaringer med det...

På det færdige vælling pulver står der fra 6 mdr, men min SP gav grønt lys fra 4 mdr, så jeg ville nok høre hende ad..

Vil også lige min SP ad inden.

Men har netop også hørt det med, at selvom der står fra 6 mdr. på pakkerne, så kan man godt give det fra 4 mdr.

Det er vist noget med en ny lovgivning der har gjort at, producenterne ikke må anbefale det før 6 mdr. på deres pakker,

Anmeld

17. november 2010

Tanja84

Tillader mig lige at oppe denne igen, og se om ikke der skulle være flere med lidt erfaring i opstart af vælling

Hilsen en efterhånden MEGET træt mor, der savner sin nattesøvn (grundet en meget sulten datter, der kun sover to max tre timer af gangen)

Anmeld

17. november 2010

Tulle28

Tanja84 skriver:

Tillader mig lige at oppe denne igen, og se om ikke der skulle være flere med lidt erfaring i opstart af vælling

Hilsen en efterhånden MEGET træt mor, der savner sin nattesøvn (grundet en meget sulten datter, der kun sover to max tre timer af gangen)

Husk, at der både er et appetitspring og udviklingsspring omkring 4 mdr. Hvis det er tilfældet, hjælper vælling jo ikke på din mælkeproduktion - tværtimod. Så hjælper det kun at amme amme amme:-) Det skal du også have in mente, hvis du planlægger at amme længe endnu.

https://www.baby.dk/videnom/10p151/amning-appetitspring.aspx

>:<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.