Hurtig hjælp " øjenbetændelse "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

bullerbassen

Baagøe skriver:

Jeg vil enten sige en tilstoppet tårekanal eller øjenbetændelse. Såfremt det er øjenbetændelse, må han ikke komme i DP pga. smittefare før han har fået noget for det.

God bedring med ham

Måske dumt spørgsmål  Hvordan kan man se om det er det ene eller andet ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

bullerbassen

Kirle skriver:

Hvis øjet er rødt så er det som regel en bakteriel infektion også skal lægen tilse barnet. Hvis det "kun" er snask så kan kamillete eller  saltvandsdråber rigeligt og viralt og der kan dit barn sagtens komme i DP. Du kan vaske så meget du vil og så ofte.

Kamillete så tager du fire vatrondeller og dypper og derefter lader køle af. Derefter vasker du et øje ad gangen med hver sin vatrondel af to omgange. Første til at løsne og anden til at fjerne.

Ved saltvandsdråber så er det at dryppe i øjet og tørre ved brug af en finger men hver sin finger til hvert øje

Syntes ikke øjet virker rødt men der sidder snask i øjet..

¨Nu er han puttet , har kogt vand og sat i køleskabet, så må jeg tag den i morgen når han vågner

Anmeld

14. november 2010

bullerbassen

B&J skriver:

jeg ville ikke sende dit barn i dg imorgen jeg ville ringe til lægen lyder som øjenbetændelse nogle bruger kamillethe men de siger det kan ridse inde i øjet ved ik har ikke prøvet nogle bruger kågene vand lad det blive koldt og tør det væk min sp sagde hvis man ammede skulle man bruge modermælk men da daniel fik øjenbetændelse ringede vi til lægen han så ham og vi fik nogle dråber

Syntes også at have hørt om det med kamille the, har kogt vand. Prøver at se hvordan det ser ud i morgen tidligt

Anmeld

14. november 2010

Malthes mor

TinaPina skriver:

INGEN KAMILLE THE og ingen institution. Kontakt egen læge i morgen og få noget at dryppe med.

Hvorfor ikke kamille the?

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

bullerbassen skriver:

Måske dumt spørgsmål  Hvordan kan man se om det er det ene eller andet ???

Som flere skriver, så er der som regel tale om en infektion, hvis øjet er rødt, men jeg ville da lige svinge inden om lægen og få en korrekt diagnose for en sikkerheds skyld

Anmeld

14. november 2010

bullerbassen

Baagøe skriver:

Som flere skriver, så er der som regel tale om en infektion, hvis øjet er rødt, men jeg ville da lige svinge inden om lægen og få en korrekt diagnose for en sikkerheds skyld

Øjet er nemlig ikke rødt kun snask som sidder i øjet...

Tak for svar - afventer og ser hvordan det ser ud i morgen tidligt. Nu er han puttet for natte

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

bullerbassen skriver:

Øjet er nemlig ikke rødt kun snask som sidder i øjet...

Tak for svar - afventer og ser hvordan det ser ud i morgen tidligt. Nu er han puttet for natte

Så skal det bare bades i lidt kamillethe og afvent - hvis det stadig er det samme om et par dage, så gå til lægen.

Anmeld

14. november 2010

TinaPina

Malthes mor skriver:

Hvorfor ikke kamille the?

Fordi kamillethe udtørrer øjet.

I stedet skal man opløse en tsk salt i et glas vand en rense med det. Eller bare lidt håndlunt vand indtil behandlingen fra lægen starter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.