Hurtig hjælp " øjenbetændelse "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. november 2010

bullerbassen

Håber der sidder nogen derude bagved skærmen som kan hjælpe..

Tror Silas har fået øjenbetændelse ?? Han har sådan nået klisteret stads i det ene øje - Er det mon øjenbetændelse ?

Kan han komme i dagpleje i morgen ? Vasker man det stadigvæk med kamille the eller er det no go  ..

Tak for eventuelle svar  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

B&J

bullerbassen skriver:

Tror Silas har fået øjenbetændelse ?? Han har sådan nået klisteret stads i det ene øje - Er det mon øjenbetændelse ?

Kan han komme i dagpleje i morgen ? Vasker man det stadigvæk med kamille the eller er det no go  ..

Tak for eventuelle svar  

jeg ville ikke sende dit barn i dg imorgen jeg ville ringe til lægen lyder som øjenbetændelse nogle bruger kamillethe men de siger det kan ridse inde i øjet ved ik har ikke prøvet nogle bruger kågene vand lad det blive koldt og tør det væk min sp sagde hvis man ammede skulle man bruge modermælk men da daniel fik øjenbetændelse ringede vi til lægen han så ham og vi fik nogle dråber

Anmeld

14. november 2010

Snefnug1984

Hvis det er øjenbetændelse, må han ikke komme i DP før han er i behandling da det smitter af H til.. Så giv vagtlægen et opkald eller lægen i morgen..

Anmeld

14. november 2010

trunte89

Det kan også godt bare være en irriteret tårekanal. Det har min datter haft nogle gange. Hvis det er øjenbetændelse er øjet også rødt.
Vi har brugt afkølet kogt vand.

Anmeld

14. november 2010

TinaPina

INGEN KAMILLE THE og ingen institution. Kontakt egen læge i morgen og få noget at dryppe med.

Anmeld

14. november 2010

<3

Hvis øjet er rødt så er det som regel en bakteriel infektion også skal lægen tilse barnet. Hvis det "kun" er snask så kan kamillete eller  saltvandsdråber rigeligt og viralt og der kan dit barn sagtens komme i DP. Du kan vaske så meget du vil og så ofte.

Kamillete så tager du fire vatrondeller og dypper og derefter lader køle af. Derefter vasker du et øje ad gangen med hver sin vatrondel af to omgange. Første til at løsne og anden til at fjerne.

Ved saltvandsdråber så er det at dryppe i øjet og tørre ved brug af en finger men hver sin finger til hvert øje

Anmeld

14. november 2010

Alberts/

kan kun tale ud fra det jeg fik at vide af min sp.

ved ike om med DP me tror jeg godt

men ikke i camille the, men i kogt vand som er afkølet til lunken(; og så vask det med en vatrundel hvis du har det,  og gør det nogle gange om dagen

Anmeld

14. november 2010

bullerbassen

trunte89 skriver:

Det kan også godt bare være en irriteret tårekanal. Det har min datter haft nogle gange. Hvis det er øjenbetændelse er øjet også rødt.
Vi har brugt afkølet kogt vand.

Øjet er ikke rødt - der siddet dog snask i det ... i øjenkrogen

Anmeld

14. november 2010

MorTilGustav

Min Gus har lige haft det og vi smuttede til lægen, fik recept og så på apoteket. Man drypper en dråbe i hvert øje 6 gange og dagen indtil 1-2 dage efter det er væk

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

bullerbassen skriver:

Tak for eventuelle svar  

Jeg vil enten sige en tilstoppet tårekanal eller øjenbetændelse. Såfremt det er øjenbetændelse, må han ikke komme i DP pga. smittefare før han har fået noget for det.

God bedring med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.