Hej
Ville lige komme med lidt input også. Er gift med en mand som har to børn med en meget svær kvinde at samarbejde med. Situationen er helt anderledes end din, men jeg har da lidt "erfaring" med de forskellige myndigheder eftersom vi har været både i statsamtet og retten.
Det der vil ske allerførst er at han skal kontakte statsforvaltningen for at få et møde i stand. Hvis I er hudløst uenige og ikke kan komme til en løsning, så skal han tage dig i retten.
Han vil uden tvivl få fælles forældremyndighed pga forældre ansvarsloven fra 2007 - der som der allerede er blevet skrevet skal der voldsomme omstændigheder til for at han ikke får tildelt fælles forældremyndighed.
Har du prøvet at snakke med ham stille og roligt om at han kan se hende alt det han vil, men lige hun eftersom hun er så lille så kan det være at I alle 3 er sammen på en civileseret måde. PGA amning, hendes vante tryghed med videre.
Jeg synes ud fra hvad du skriver at han er dybt urimelig og hvis I ikke rigtig har snakket mere end hvad du skriver om at han bare kommer daffende forbi for en halv time og vil have fælles forældremyndighed kan jeg virkelig godt forstå at du panikker. Men vær rolig, der bliver evalueret hvad din lille spæde baby har behov for og hvordan samværet skal foregå og ikke hvad han har lyst til.
Måske blev han overvældet af følelser for den lille ny, måske er han stadig vred på dig og vil såre dig/straffe dig. For din datters skyld så prøv at se om du ikke kan få en ordentlig snak med ham hvor du forstår hans behov MEN at han absolut også forstår at du har lige gået gennem en graviditet alene og har nu fået det største man kan få. Et lille barn. OG at han forstår hans datters behov. I skal være i hinandens liv altid nu. Og for jeres datters skyld skal I få det til at fungere så alle er glade.
Måske noget vejledning. Tro mig det skader børn ufattelig meget med stædighedskampe, angst for sine børn, ingen samarbejde og altid slåssen og jeg kan så absolut godt forstå at du ikke orker. Det er da det sidste man ønsker at også slåsse med ovenpå alle de ny overvældende følelser man har fået siden fødslen.
Held og lykke med det hele.
PS forresten så prøv også at kontakte børnenes vilkår. De giver gratis vejledning.
Anmeld