fælles forældremyndighed :( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. november 2010

Anonym trådstarter

han vil søge fælles forældre myndighed.. jeg er hel tude færdig ( har lige født for 6 dage siden så er ekstra følsom)

vi har aldrig boet sammen eller været gift, og det vil sige at jeg har ene forældremyndighed over vores datter. hvilket jeg er glad for og gerne vil ´blive ved med at ha'.

jeg stoppede med at være sammen med ham da jeg var omkring de 3 mdr henne.han har de sidste 3 mdr af min graviditet, spurgt til barnet 1 gang. det den interresse han har vist siden han fik en ny kæreste. jeg valgte derfor ikke at kontakte ham, heller ikke hvis jeg fødte. for at se hvornår han selv ville spørg indtil vores datter. jeg havde termin den 9 nov, og rengede faktisk med han ville skrive op til dato'en, om jeg ville være sød at gi bedsked når prinsessen blev født. men jeg hørte intet. 4 dage efter jeg har født finder han så ud af det. han blir tosset, hvilket jeg ikke kan ta mig af da jeg synes han har dummet sig ennormt ved ikke at vise intreresse i graviditen og omkring fødslen..

han har så været og set hende, han var der dog kun en halv time (sørme meget af en der ville søge fælles).. og der sagde han at han ville søge fælles forældre myndighed.

kan han det ?

og hvis ja, kan jeg kæmpe for vi ikke får fælles?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Anonym trådstarter

???

Anmeld

13. november 2010

louise8723

Du skal nok være forberedt på at i får fælles..

Reglerne er blev lavet om så det er idag kræver en del at få fuld forældremyndighed..

Anmeld

13. november 2010

A&F

Det er da kun godt, at han vil have et forhold til hende. Og han vil kunne få fælles forældremyndighed,. Hvad der end gik galt i jeres forhold dengang, skal da ikke gå ud over barnets ret til begge sine forældre. I må finde ud af det sammen

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Det er da kun godt, at han vil have et forhold til hende. Og han vil kunne få fælles forældremyndighed,. Hvad der end gik galt i jeres forhold dengang, skal da ikke gå ud over barnets ret til begge sine forældre. I må finde ud af det sammen

nej det bestemt ikke KUN GODT...

der ligger mere bag i det her.. bare ikke ting jeg synes vedkommer andre. det var heller ikke det mit spørgsmål drejede sig om!

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

louise4060 skriver:

Du skal nok være forberedt på at i får fælles..

Reglerne er blev lavet om så det er idag kræver en del at få fuld forældremyndighed..

ja jeg ved der blevet lavet meget om på reglerne. desværre....

men reglerne som de er nu, er at jeg har den.

Anmeld

13. november 2010

thildemus

Tror også I vil få fælles.

Hvis du mener at der er belæg for at der ikke skal være fælles, er det eneste du kan gøre at starte en retssag op.

Grundene for at du skal have fuld forældremyndighed er for eksempel misbrugsproblemer (alkohol, stoffer), vold eller misbrug af barnet.

Har du spurgt ham vad han ønsker at opnå ved fælles forældremyndighed? Det kan måske betale sig at snakke med ham om det. Hvis det er for at se jeres pige, så opnår han intet - idet samvær ikke har noget med forældremyndigheden at gøre.

Jeg kan godt forstå at du er påvirket af hele situationenMen jeg tror det bedste er at forsøge at spørge ind til hans grunde og måske få en åben snak om det hele allerede nu. Alternativet er at du går og er dødbekymret og bruger alt for meget energi på det - tag det fra en der har bekymret sig i flere år. Du er velkommen til at sende en pb, hvis du har nogle spørgmål som jeg måske kan hjælpe med.

Anmeld

13. november 2010

A&F

Anonym skriver:

nej det bestemt ikke KUN GODT...

der ligger mere bag i det her.. bare ikke ting jeg synes vedkommer andre. det var heller ikke det mit spørgsmål drejede sig om!

Er heller ikke interesseret i at vide, hvilke ting, som ligger bag. Han har stadig ret til at se sit barn, og han vil få fælles forældremyndighed om du vil det eller ej. Medmindre der er nogle ting i hans liv, som gør at han ikke får det. Men være indstillet på det.

God aften

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Er heller ikke interesseret i at vide, hvilke ting, som ligger bag. Han har stadig ret til at se sit barn, og han vil få fælles forældremyndighed om du vil det eller ej. Medmindre der er nogle ting i hans liv, som gør at han ikke får det. Men være indstillet på det.

God aften

så vidt jeg kan se står der intet om at han ikke må se sit barn.. så ved ikke lige hvorfor du skriver han har ret til det. jeg har aldrig nægtet ham det og har heller ikke tænkt mig det.. det slet ikke hvad mit spørgsmål gik ud på !!!!!!!

Anmeld

13. november 2010

Pige2009

Han vil højst sandsynligvis få fælles forældremyndighed sammen med dig over jeres datter, så det kan du nok lige så godt indstille dig på. Du kan naturligvis prøve sagen ved domstolene, men det vil nok være omsonst.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at få det bedste ud af det og måske invitere ham til at få en fornuftig dialog omkring håndteringen af jeres datter. Prøv at se det positive i det, for det er dejligt for jeres datter, at han ønsker at være en del af det, selvom du har stået alene igennem det meste af graviditeten. Dét at I har fælles forældremyndighed har jo intet at gøre med samvær, og det første år, vil det som oftest foregå hos dig. Han har som far ret til at se sin datter.

Det er desværre de barske realiteter. Håber du har nogen hos dig, som kan vejlede og give dig råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.