Han gider bare ikke kartoffelmos!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. november 2010

Ryberg

Ja.. Lasse han gider ikke kartoffelmos, jeg har snart prøvet alt.... han har fået det ca. hver aften i en måneds tid nu.. og det er virkelig nogle grimasser der kommer, og hovedet væk, og jeg har prøvet at blende det, både med minihakker, og en stavblender, med en gaffel, og givet det i små stykker... jeg har prøvet med forskellige grøntsager... uden grøntsager.... med fedtstof (smør) og uden.... og der kommer jo mme i.... har endda prøvet med lidt salt på.. lidt sukker i.... frugtmos... ja... ALT....

Han spiser sig aldrig mæt i det, det er mere, nu prøver vi igen agtigt.. han spiser måske 10 skefulder og det er lidt en kamp.... og det gider jeg bare ikke.. har også prøvet at holde pause med det og give ham fuldkornsgrød istedet til aften, det spiste han fint...

Så det er kartoffelmosen...... tænker om jeg skal prøve pulver kartoffelmos? nogen der har erfaring med det?

Eller har i nogen forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Tulle28

Undskyld jeg spørger... Men hvorfor er det han død og pine skal spise kartoffelmos?

Anmeld

13. november 2010

Ryberg

Det ved jeg ikke.......

nok lidt a la.. alle andres børn spiser det... SSP siger han skal spise det.....

Fik da lige en stor tung klump i halsen der....

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Ja jeg skulle lige til at skrive det samme. jeg synes du med det samme skal prøve at give ham kartoffelmos er sikker på han overlever uden Måske efter en pause han vil igen. Min datter spiste det med glæde da hun var lille, nu er hun så ikke så glad for det længere, og måske en dag det vender.

Verden er mere end kartofelmos

Anmeld

13. november 2010

Eliza/lykke

Elizabeth vil heller ikke spise kartoffelmos. Så jeg prøvede at lave pulverkartoffelmos, men det ville hun slet ikke.

Så vi gir enten fuldkornsgrød eller glas med kartoffel og kalkun, eller pasta med broccoli. Og det kan hun rigtig godt lide.

Prøv med glassene først. Din hjemmelavet mos skal nok glide ned før eller siden.

Min SP vil også rigtig gerne have, at jeg laver grøden og mosen selv, og hun kan slet ikke rådgive om de færdigblandet produkter. Så jeg har valgt, at gøre det som jeg mener er bedst for min datter.

Hun spiser ikke meget, max ½ portioner pr. gang, og det må vel være fordi hun er mæt. Nogen gange synger jeg en sang, mens jeg gir hende mad. Så glider det nemmere ned.

I vuggestuen får hun suppe en gang om ugen med gulerrødder eller tomat, kål og porre. Blendet naturligvis - og det kan hun rigtig godt lide.

Anmeld

13. november 2010

Jeamou

Min lille pige på 4½ måned gider heller ikke det der kartoffelmos, og det gør mig egentlig ikke så meget. Når jeg ikke selv bryder mig om det, hvorfor skulle hun så tvinges til det - der er så meget andet mad hun kan få istedet...!

Anmeld

13. november 2010

Ryberg

tinasmor skriver:

Ja jeg skulle lige til at skrive det samme. jeg synes du med det samme skal prøve at give ham kartoffelmos er sikker på han overlever uden Måske efter en pause han vil igen. Min datter spiste det med glæde da hun var lille, nu er hun så ikke så glad for det længere, og måske en dag det vender.

Verden er mere end kartofelmos

så jeg skal give ham grød i stedet for?

jeg ville jo nok bare gerne udvide hans mad horisont lidt jo

Anmeld

13. november 2010

serinasmor

GLEM kartoffelmosen ... prøv måske i stedet med ren gulerodsmos eller andre rodfrugter ... så får han stadig varieret kost som nok er den største grund til at alle sp'er mener små børn skal have kartoffelmos ... og fungerer det ikke så er det ligemeget... han spiser jo fint grød resten skl nok komme med tiden

serinasmor 

Anmeld

13. november 2010

Ryberg

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth vil heller ikke spise kartoffelmos. Så jeg prøvede at lave pulverkartoffelmos, men det ville hun slet ikke.

Så vi gir enten fuldkornsgrød eller glas med kartoffel og kalkun, eller pasta med broccoli. Og det kan hun rigtig godt lide.

Prøv med glassene først. Din hjemmelavet mos skal nok glide ned før eller siden.

Min SP vil også rigtig gerne have, at jeg laver grøden og mosen selv, og hun kan slet ikke rådgive om de færdigblandet produkter. Så jeg har valgt, at gøre det som jeg mener er bedst for min datter.

Hun spiser ikke meget, max ½ portioner pr. gang, og det må vel være fordi hun er mæt. Nogen gange synger jeg en sang, mens jeg gir hende mad. Så glider det nemmere ned.

I vuggestuen får hun suppe en gang om ugen med gulerrødder eller tomat, kål og porre. Blendet naturligvis - og det kan hun rigtig godt lide.

Jeg synger også, og prøver at gøre det til en "leg" og gøre det til en god situation... men han vil bare ikke..

det er nok lykkedes 3 gange i alt at han faktisk har spist en del uden besvær.....

Hvad er det for nogle glas du giver hende?

Anmeld

13. november 2010

Ryberg

serinasmor skriver:

GLEM kartoffelmosen ... prøv måske i stedet med ren gulerodsmos eller andre rodfrugter ... så får han stadig varieret kost som nok er den største grund til at alle sp'er mener små børn skal have kartoffelmos ... og fungerer det ikke så er det ligemeget... han spiser jo fint grød resten skl nok komme med tiden

serinasmor 

Det vil jeg forsøge mig med..

jeg er nok ikke så kreativ med hva man kan lave... (dumme mig) ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.