Sagaen om Silja fortsætter ;( - MEGET langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

SussieThyssen

Skouboe skriver:

Nøj, hvor jeg håber at hun vokser fra det, istedet for at det sætter sig i tarmen...  Det ser heldigvis ud til at den store er vokset fra det, men hun havde også "kun" en slap mavemund og ikke også for meget syre.

Min SP foreslog faktisk at jeg startede på grød så snart hun blev 4 måneder (om små 3 uger), istedet for at vente til 5 måneder, som jeg oprindeligt havde tænkt mig, netop fordi grød kunne dæmpe både gylperiet og mavesyren.

Jeg var ikke klar over det med mavesyre og havregrød og piskefløde - det skriver jeg mig lige bag øret, til når hun bliver 6 måneder og må få det. Jeg skal nok huske dig, hvis jeg får brug for kostråd

Du kan såmænd roligt begynde at give hende det når hun er 4 mdr. Det har alle mine fået og også jeg, og de stortrives på det, så du skal ikke vente til hun bliver et halvt år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Skouboe

Mimbi skriver:

Først et mega til dig

Jeg har en veninde som også har to børn der har reflux, hos hendes datter var det ikke så svært, hun fik noget medicin ( ved ikke hvad det hed) så havde hun det helt ok.

Men med hendes søn var der i en meget svær grad, som endte med at han fik mad genne sonde hann kunne slet ikke klare at få noget ned i spiserøret fordi det var so irriteret af mavesyren

nu er børnene 2 og 3 år og de har det begge fint og er vokset fra refluxen

Kan såå godt huske hvordan min veninde havde det .... hun er en der altid har overskud til alt, men efter hendes søn fik konstateret reflux have hun det virkeligt skidt !! da hendes søn var ½ år havde de kun været hjemme i 1 mdr ellers var de indlagt på sygehus

Jeg ønsker dig og dine børn alt det bedste

p.s kan huske at min veninde sagde at det bedste hun gjorde for sig selv, var at tage ud med veninderne om det så kun var 1 time så hjalp det utrolig meget bare at komme væk fra det hele og uden at skulle tænke på børnene

Hvor er det dejligt at høre at de er vokset fra det - jeg håber sådan det samme sker her 

Anmeld

13. november 2010

serinasmor

holdt da op ..

det lyder godt nok hårdt ...

det var da godt du faldt over indlægssedlen .. så nu ingen af jer skal have ondt i manven mere ...

Sender jer en masse tanker .. og en masse overskud

og du har helt ret .. alle mødre gør hvad de kan og håber på det er godt nok

hmm tænker .. med så sød en svigermor kan du så ikke høre om hun har mulighed for at give dig en omsorgsdag ... en hvor du har helt baby og børnefri .. som ikke bruges på rengøring men på pleje af dig selv og evt syning.. som jo tydeligvis virker meditativt for dig ... bare en tanke

serinasmor  

Anmeld

13. november 2010

Laulund87

Skouboe skriver:

Tak

Det er bare så frustrerende nogle gange.. Heldigvis er jeg en kvinde med en plan - det hjælper lidt på det hele. Det værste er ikke at vide hvad pokker man skal stille op... og Silja har spist 850 ml i dag - ikke helt de 1000 hun bør have, men mere end dobbelt så meget som hun spiste igår, så det hjælper mig med at tro på at jeg gør det rigtige.

Det er nemlig frustrerende!

Det er da godt hun har spist så meget i dag..Men ja tro på at du gør det rigtige og du gør det jo så godt som du kan!! Fint at du læsser af herinde, det gør jeg også og det hjælper

Anmeld

13. november 2010

Skouboe

Laulund87 skriver:

Det er nemlig frustrerende!

Det er da godt hun har spist så meget i dag..Men ja tro på at du gør det rigtige og du gør det jo så godt som du kan!! Fint at du læsser af herinde, det gør jeg også og det hjælper

Det hjælper meget at læsse af herinde - bare det at få skrevet tingene ned, hjælper til at få orden på tankerne

Og nogen gange har man bare brug for at få at vide at man gør det rigtige. Indtil jeg talte med min SP, følte jeg at jeg var urimelig over for hende, fordi jeg jo i bund og grund ikke kan forvente at en baby på 3½ måned ikke skal spise om natten...

Anmeld

13. november 2010

Skouboe

serinasmor skriver:

holdt da op ..

det lyder godt nok hårdt ...

det var da godt du faldt over indlægssedlen .. så nu ingen af jer skal have ondt i manven mere ...

Sender jer en masse tanker .. og en masse overskud

og du har helt ret .. alle mødre gør hvad de kan og håber på det er godt nok

hmm tænker .. med så sød en svigermor kan du så ikke høre om hun har mulighed for at give dig en omsorgsdag ... en hvor du har helt baby og børnefri .. som ikke bruges på rengøring men på pleje af dig selv og evt syning.. som jo tydeligvis virker meditativt for dig ... bare en tanke

serinasmor  

Det vil min svigermor helt sikkert gerne, men jeg er bange for at det gør problemet værre. Jeg er pt den eneste der kan få bare lidt mad i Silja og jeg synes ikke hun skal passes før vi har fået løst hendes problemer, og det er jeg nok den bedste til, eftersom jeg er den der kender hende bedst.

Når hele det her cirkus er overstået sælger jeg begge unger til svigermor og svigerfar med overnatning og så skal jeg bare soooove.

Svigermor kommer her i aften og henter Freja og tager hende med hjem til imorgen aften, så har jeg i det mindste kun Silja  

Anmeld

13. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha. jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Det lyder helt vildt. Jeg har jo en mand der har reflux, så hvis han ikke får piller hverdag, så er fanden løs i laksegade...

Men en baby. Ihh altså, sikke noget.

Jeg håber det hurtigt bliver bedre med hende!!

Anmeld

13. november 2010

serinasmor

Skouboe skriver:

Det vil min svigermor helt sikkert gerne, men jeg er bange for at det gør problemet værre. Jeg er pt den eneste der kan få bare lidt mad i Silja og jeg synes ikke hun skal passes før vi har fået løst hendes problemer, og det er jeg nok den bedste til, eftersom jeg er den der kender hende bedst.

Når hele det her cirkus er overstået sælger jeg begge unger til svigermor og svigerfar med overnatning og så skal jeg bare soooove.

Svigermor kommer her i aften og henter Freja og tager hende med hjem til imorgen aften, så har jeg i det mindste kun Silja  

det var godt .. så får du da lidt aflastning ....

men tænker nu alligevel det nok kan være en god idé også at sende silja afsted bare en time eller 2 (eller så længe som hun nu kan klare sig uden mad ) så har du tid til om ikke andet bare at tage et meget langt bad ... og lade op til igen at være overskudsmor

Anmeld

13. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Ej altså pernille, det er da ikke godt...

Håber at det er begyndt at gå bare lidt bedre med hende og jer alle sammen...

Frederic var det de kalder ekstrem gylper. Han var en dag gammel da han kom i sit eget tøj og hold da op vi vasked meget i håndenog hang det til tørre på stuens radiator. 

Da vi efter 5 dage skulle hjem kom han i sit 'køre hjem' tøj, men inden vi havde pakket færdig havde vi skiftet hans tøj 3 gange. Vi skifted til 4. sæt tøj og farmand pakked resten i bilen. Da han kom retur havde han atter overgylpet sit tøj. Så farmand måtte ned i bil og finde nyt - det blev en nat heldragt.. 

Alt herhjemme stod skråt og han blev altid skiftet før bryst. Og sad stille med ham i op til en time. Selv hans barnevogn havde en cykelstrop fra styr og ned omkring bremsen - så den også hældte den rigtige vej, med baby alarm helt nede ved hans hoved så jeg kunne høre når han gylped.

Anmeld

13. november 2010

roenlund

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive men ville ikke bare springe videre uden at sende dig et  jeg er sikker på at du gør dit aller bedste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.