kiropraktor - nej tak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.243 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2010

NoName

Jah, det gik absolut IKKE som forventet med besøg hos kiropraktoren. Lidt historie:

Caroline er født på 4 timer og havde venstre arm med ude ved hovedet. Hun har en farvoritside til højre hvilket har gjort hendes kranie er blevet lidt skævt. Det har vi været opmærksomme på siden hun var en måned, så vi har altid lagt legetøj og andet om til venstre for at logge hende til at kigge den vej så hun kunne blive rettet op igen. Samtidig med at hun har sovet med en hjertepude om natten (kun om natten) og det har altsammen hjulpet godt, men hun er ikke rettet helt op endnu. Jeg har så gået og tænkt på om hun muligvis under fødsel blev trukket skæv af jordemoderen så hun har noget i nakken der gør at hun helst vil kigge til højre. Jeg blev så anbefalet at køre til kiroprktor med min lille guldklump. Det var svært for mig at tage den beslutning, da jeg jo ved at besøg hos kiropraktor kan gøre ondt, men blev forsikret om at det er meget stille og roligt med små bebser. Så i mandags ringede jeg og fik en tid samme dag og vi kommer der ind og får klundset af hende (kiropraktoren havde lidt travlt kunne jeg mærke) og Caroline-mus bliver ked af det og jeg har svært ved at trøste hende, hun ser helt forskræmt på kiropraktoren (en dame) og er total ulykkelig, men hun bliver undersøgt og damen fortæller at hun ganske rigtigt har noget i nakken, ikke meget men lidt. og at der yderligere er noget nede i bæknet og lidt midt på ryggen som hun fjernede med det samme. Hun beder os komme igen onsdag så håber vi at Caroline er mere rolig der. NEJ med det samme hun så damen blev hun bund ulykkelig og ville bestemt ikke være med til noget som helst (guuud hvor havde jeg det bare dårligt, og mit hjerte var ved at briste) Damen opgav og gav os en tid fredag.

Jeg tænkte meget over om vi skulle derind igen og besluttede at det skulle vi ikke og aflyste tiden. For siden i mandags har jeg ikke kunnet kende min datter igen, hun har været ekstremt pyldret og har været meget ked af det. hun har ikke villet noget som helst, ikke lege på tæppet ikke sidde og hygge men kun hænge på min arm. og ingen måtte kigge på hende eller røre ved hende for så blev hun ked af det. En i min MG foreslog at vi kørte til kranio-sakral terapi omme i byen, da hun selv går der med hendes datter. Jeg tænkte så må det jo bære eller briste og jeg fik en tid til idag. Jeg forklarede hvad der var skedt og terapi damen sagde godt, vi tar det stille og roligt på Carolines præmisser og i hendes tempo. Det gik fint, terapi damen fik lov til at holde hende lidt og måtte også nusse og lege lidt. Hun fik mærket på Caroline så godt hun kunne uden på tøjet, for vi ville ikke klæde hende af når hun var lidt utryg, hun skal lige have lov til at lære mig at kende sagde terapi damen (jeg var glad og rolig indeni) Vi havde en god oplevelse og caroline fik løsnet sit bækken lidt, som var lidt stramt (det havde kiropraktoren også sagt) Vi fik en ny tid næste fredag og jeg må indrømme at jeg glæder mig til at komme igen. for allerede nu kan jeg mærke at den gamle Caroline er på vej tilbage, hun ligger lige nu og stor hygger på gulvet og snakker med alt legetøjet og ja, er min skønne glade baby igen.

ALDRIG mere skal Caroline til kiropraktor hvis jeg skal bestemme.

Hov, det blev vist lidt langt - men tak fordi du læste med.

NoName - mor til Caroline på 16 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

bagger26

Tror bare du har været ved en forkert kiropraktor, det er meget vigtigt at man forhører sig om kiropraktoren er van til babyer.. Jeg eeeeeelllllsker i hvert fald vores kiropraktor, men hun er nu også en sød og rolig dame, så det har kun været hyggeligt, dejligt og befriende for Sofia at være afsted.. Så jeg siger længe leve kiropraktoren hehe..  Men synd i har haft sådan en dårlig oplevelse...

Anmeld

12. november 2010

2721

hvor trist din lille pige havde sådan en dårlig oplevelse hos kiropraktoren. Vores søn havde god gavn af den vi var hos Men dejligt at hun nu er ved at blive sig selv igen og samtidig for ordnet de forskellige ting på hendes præmisser

Anmeld

12. november 2010

tinasmor

2606peanut skriver:

hvor trist din lille pige havde sådan en dårlig oplevelse hos kiropraktoren. Vores søn havde god gavn af den vi var hos Men dejligt at hun nu er ved at blive sig selv igen og samtidig for ordnet de forskellige ting på hendes præmisser

Vi var glade for vores. Han har også 25 års erfaring med speciale med børn og babyer. Jeg er ked af at høre, at I havde en dårlig oplevelse.

Anmeld

12. november 2010

NoName

Kiropraktoren har erfaring med børn... det hvde jeg undersøgt og hun har endda selv små børn...

Anmeld

12. november 2010

Cris

Jeg tror ikke, at du skal være så ked af det. Så mange mange og mange babier har det godt i dag, for de er blevet behandlet af en kiropraktor (ink. min mand) så der må være noget godt i dem   Måske passede kemien bare ikke mellem de to. Der må have været noget, som har forstyrret lille pigen og så ville hun ikke mere. Ligesom os, når vi ikke kan lide en læge og vi finder bare en ny, men man bliver nød til at blive behandlet, når der er noget. Og så påvirker vi også dem ret meget. De kan sagtens mærke, når vi er en lille smule usikker. Jeg kan mærke det nu mellem vores nr1 og vores nr2... Så jeg tror ikke, at du skal tænke meget mere på det og så kan I bare finde en anden, hvis de skal ordne hendes lille nakken.

Jeg håber, at hun snart have det godt igen!!!!

Anmeld

12. november 2010

Mille83

Hvor ærgeligt du/i har haft sådan en oplevelse ved kiropraktoren, jeg tænker bare om det er hendes skyld din datter har det sådan eller der måske har været gang i et tigerspring..?

Jeg selv har været super glad for kiropraktoren som vi bruger til vores datter, som også har været skæv.

Men håber det går meget bedre med den anden

Anmeld

7. december 2010

NoName

Jeg må altså lige slå et slag for hende kranio sakral damen....

ALDRIG har Caroline musen sovet bedre siden vi har været hos hende... Før var det en evig kamp for mig at få hende til at sove små 1,5 time og et utal af sutteture, trille ture skulle der til, MEN nu kan hun lægges og jeg hører faktisk ikke et pip fra hende før hun vågner med et kæmpe smil over hele hovedet efter 2-2,5 time.... og hun er endnu gladere end før....

hvor er det lækkert. im in love with my terapi dame....

Anmeld

7. december 2010

Mi

noname skriver:

Jeg må altså lige slå et slag for hende kranio sakral damen....

ALDRIG har Caroline musen sovet bedre siden vi har været hos hende... Før var det en evig kamp for mig at få hende til at sove små 1,5 time og et utal af sutteture, trille ture skulle der til, MEN nu kan hun lægges og jeg hører faktisk ikke et pip fra hende før hun vågner med et kæmpe smil over hele hovedet efter 2-2,5 time.... og hun er endnu gladere end før....

hvor er det lækkert. im in love with my terapi dame....

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

noname skriver:

Jah, det gik absolut IKKE som forventet med besøg hos kiropraktoren. Lidt historie:

Caroline er født på 4 timer og havde venstre arm med ude ved hovedet. Hun har en farvoritside til højre hvilket har gjort hendes kranie er blevet lidt skævt. Det har vi været opmærksomme på siden hun var en måned, så vi har altid lagt legetøj og andet om til venstre for at logge hende til at kigge den vej så hun kunne blive rettet op igen. Samtidig med at hun har sovet med en hjertepude om natten (kun om natten) og det har altsammen hjulpet godt, men hun er ikke rettet helt op endnu. Jeg har så gået og tænkt på om hun muligvis under fødsel blev trukket skæv af jordemoderen så hun har noget i nakken der gør at hun helst vil kigge til højre. Jeg blev så anbefalet at køre til kiroprktor med min lille guldklump. Det var svært for mig at tage den beslutning, da jeg jo ved at besøg hos kiropraktor kan gøre ondt, men blev forsikret om at det er meget stille og roligt med små bebser. Så i mandags ringede jeg og fik en tid samme dag og vi kommer der ind og får klundset af hende (kiropraktoren havde lidt travlt kunne jeg mærke) og Caroline-mus bliver ked af det og jeg har svært ved at trøste hende, hun ser helt forskræmt på kiropraktoren (en dame) og er total ulykkelig, men hun bliver undersøgt og damen fortæller at hun ganske rigtigt har noget i nakken, ikke meget men lidt. og at der yderligere er noget nede i bæknet og lidt midt på ryggen som hun fjernede med det samme. Hun beder os komme igen onsdag så håber vi at Caroline er mere rolig der. NEJ med det samme hun så damen blev hun bund ulykkelig og ville bestemt ikke være med til noget som helst (guuud hvor havde jeg det bare dårligt, og mit hjerte var ved at briste) Damen opgav og gav os en tid fredag.

Jeg tænkte meget over om vi skulle derind igen og besluttede at det skulle vi ikke og aflyste tiden. For siden i mandags har jeg ikke kunnet kende min datter igen, hun har været ekstremt pyldret og har været meget ked af det. hun har ikke villet noget som helst, ikke lege på tæppet ikke sidde og hygge men kun hænge på min arm. og ingen måtte kigge på hende eller røre ved hende for så blev hun ked af det. En i min MG foreslog at vi kørte til kranio-sakral terapi omme i byen, da hun selv går der med hendes datter. Jeg tænkte så må det jo bære eller briste og jeg fik en tid til idag. Jeg forklarede hvad der var skedt og terapi damen sagde godt, vi tar det stille og roligt på Carolines præmisser og i hendes tempo. Det gik fint, terapi damen fik lov til at holde hende lidt og måtte også nusse og lege lidt. Hun fik mærket på Caroline så godt hun kunne uden på tøjet, for vi ville ikke klæde hende af når hun var lidt utryg, hun skal lige have lov til at lære mig at kende sagde terapi damen (jeg var glad og rolig indeni) Vi havde en god oplevelse og caroline fik løsnet sit bækken lidt, som var lidt stramt (det havde kiropraktoren også sagt) Vi fik en ny tid næste fredag og jeg må indrømme at jeg glæder mig til at komme igen. for allerede nu kan jeg mærke at den gamle Caroline er på vej tilbage, hun ligger lige nu og stor hygger på gulvet og snakker med alt legetøjet og ja, er min skønne glade baby igen.

ALDRIG mere skal Caroline til kiropraktor hvis jeg skal bestemme.

Hov, det blev vist lidt langt - men tak fordi du læste med.

NoName - mor til Caroline på 16 uger

Godt der ikke er sket mere søde. Og godt du har fundet en stille og rolig behandler, som ved hvad hun gør.
Efter min mening hører kiropraktik og babyer eller småbørn ikke sammen.
Zoneterapi ja, og massage og den slags ikke dybdegående ting, men at give sig til at brække løs i småbørn er helt hen i vejret.
Små børns knogler er bløde som gummi, bruskpladerne er ikke færdig festnede, så almindelig logik siger sig selv at man kan skade langt mere end at gavne.
Hermed ikke sagt at det måske har hjulpet enkelte, men generelt mener jeg, at det er en meget vovelig affære, især fordi kiropraktorer nu engang ikke er hverken videnskabeligt eller lægeligt examineret.
Det er zoneterapeuter m.m. heller ikke, men de går heller ikke ind og brækker løs i hele skelettet.
Personligt kunne jeg ikke drømme om at lade en kiropraktor røre mig, og vil heller aldrig anbefale det til nogen, men jeg erkender da, at mange voksne har glæde af det, så det er fint nok.
Men at udsætte mine børn for det ville jeg aldrig nogensinde gøre.
Held og lykke med behandlingen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.