Madproblemer igen, og kartoffelmos???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.073 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. november 2010

Mille83

Min datter på snart 6 mdr har altid haft problemer med mad, og tit faktisk nægtet og spise. Andre som jeg kender sluger flasken på 2 sek, hun kan være alt fra 10 min til 30 min om at tage ca 120 ml. Grød/mos kan hun næsten være 1 time om, så forslag er meget velkomne...

Men vi er nu oppe på grød til middag, og mos til aften, efter hun er startet på kartoffel/pastinak mos om aftenen laver hun lorte bleer, 3-4 gange dagligt, og de 2 af dem om natten

Udover det er træls både for os og for hende og blive vækket tænker jeg at hun måske har ondt i maven? - Men hun græder ikke.

Grunden til jeg ikke bare skifter kartoffelmosen ud er at hun har aldrig spist så meget som efter hun får det, så om aftenen tager hun virkelig ved nu

Er der andre hvis babyers mave har reageret sådan på kartoffel og stopper det igen?

Vores dag ser sådan her ud:

kl 7 flaske (100 ml)

kl 11 grød (1 dl) og 40 ml mælk

kl 14.30 flaske (140 ml)

kl 17 mos (næsten 2 dl)

kl 19 flaske (120 ml)

kl 23 flaske vælling ( 160 ml)

Kl 23 flasken har vi prøvet og droppe, men har indført den igen da hun jo drikker flasken og har brug for det ekstra mad.

Nogle der har gode råd og indskyde med angående mad? Eller ideer ? Så tager jeg imod med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

serinasmor

Jeg synes da det ser ud til at hun spiser helt fint ...

jeg tror det er meget normalt med mavebøvl i den første tid med kartoffelmos .. maven skal jo lige vænne sig til den nye kost ... men det lyder da ikke til at i har haft de store problemer ... serina blev forstoppet så vi var nødt til at give hende sveskemos i et stykke tid .. men det gik da over igen

jeg ved godt det kan være træls at det tager så lang tid for hende at spise ... her tager frokost (rugbrød)alt fra 10 min til 3 kvarter...morgenmad tager ca en halv time...og flasker tager 5-25 min... jeg tror bare det handler om at tage sig den tid det tager for dem at spise ...også selvom det er lidt kedeligt ...

kan du evt selv spise imens ... så er der måske ikke så meget fokus på hvor lang tid det tager for hende at spise .. en bid til hende og en bid til mor ... og måske bliver hun inspireret af dig

held og lykke fremover

serinasmor

Anmeld

12. november 2010

Mille83

serinasmor skriver:

Jeg synes da det ser ud til at hun spiser helt fint ...

jeg tror det er meget normalt med mavebøvl i den første tid med kartoffelmos .. maven skal jo lige vænne sig til den nye kost ... men det lyder da ikke til at i har haft de store problemer ... serina blev forstoppet så vi var nødt til at give hende sveskemos i et stykke tid .. men det gik da over igen

jeg ved godt det kan være træls at det tager så lang tid for hende at spise ... her tager frokost (rugbrød)alt fra 10 min til 3 kvarter...morgenmad tager ca en halv time...og flasker tager 5-25 min... jeg tror bare det handler om at tage sig den tid det tager for dem at spise ...også selvom det er lidt kedeligt ...

kan du evt selv spise imens ... så er der måske ikke så meget fokus på hvor lang tid det tager for hende at spise .. en bid til hende og en bid til mor ... og måske bliver hun inspireret af dig

held og lykke fremover

serinasmor

Hej det er jeg glad for du siger

For når man lytter på de SPér bliver man da lidt bekymret, når de siger hun ligger under kurven osv. Og at vi ikke må give hende vand, men skal give hende mælk........

Jeg er begyndt og spise samtidig, da jeg har fundet ud af at det faktisk også gør det hele lidt nemmere og hun syntes det er sjovere.....

God weekend

Anmeld

12. november 2010

MariaJ

Det lyder meget fornuftigt hvad Serinasmor skriver ovenfor. Men din datter er jo kun seks måneder, så hun behøver ikke spise så meget fast føde endnu. Hvis det fortsætter med at være et problem med kartoflerne, tror jeg at ville prøve uden et stykke tid, for at se om det har noget med kartoflerne at gøre. Man siger jo at man skal introducere de forskellige råvarer gradvist netop for at man kan isolere det, hvis der er noget der giver problemer. Hvis der går fjorten dage, hvor hun ikke spiser så meget til aften, men får MME i stedet for sker der altså ingenting ved det, når hun ikke er ældre. Den faste føde på det her tidspunkt er mest for at de skal øve sig i at spise og for at få tilskud af jern (men der er allerede jern i MME og i øvrigt ikke jern i kartofler).

Anmeld

12. november 2010

Eliza/lykke

Min pige er også 6 mrd., og hun spiser som en fugl i forhold til barn .. hi hi.

Vågner hun selv efter flasken der kl. 23.00? Ellers ville jeg droppe den ret hurtigt. Det kan være den, som gør at hun laver prut om natten og ikke mosen.

Elizabeth er udskiftet flasken 100% nu. Hun har altid haft maveproblemer, hun laver slet ikke prut. Så hun får laktulose i store mængder.

Hendes dag ser sådan ud:

kl. 7.30 grød ½ dl + frugtmos + vand på kop

kl. 9.00 lidt MME på kop, ikke meget, max 50 ml

kl. 11.30 suppe/grød/kartoffelmos/pasta med kødsovs ½ dl + frugtmos og vand på kop

kl. 15.30 MME på blød tudekop ca. 80 ml og yougurt

kl. 18.00 grød/pasta/kartoffelmos ½ dl + frugtmos og vand på kop.

kl. 19.30 MME på blød tudekop max 50 ml

Hun sover fra 20.00-07.00 eller indtil vi vækker hende, når det er weekend. Hun går i vuggestuen, hvor jeg vækker hende kl. 07.00.

Når jeg gir hende mad, snyder jeg hende lidt. Først lidt grød, så en lille smule frugtmos lige bagefter så hun synker det hurtigere. på den måde tager det hende 20 min. at spise sin grød. Men er det en hel portion på 1 dl, kan det nemt tage en time.

Knus

Anmeld

12. november 2010

B&J

jaaa det er sindsygt svært forstår dig bare så godt.... min dreng er 8mdr og spiser ikke kartoffelmos inu fordi han har næsten nægtet af spise grød i 2mdr nu og vi er stille og rolige ved af komme på banen igen... uhh det er vildt hårdt men han tager på og vokser det han skal så vi tager en dag af gangen selv om vi er ved af rive håret ud på os selv engang i mellem

Mange knus her fra

Anmeld

12. november 2010

mor_sabina

Hej Mille

Jeg synes da det er dejligt hun er begyndt at spise måske er fast føde bare lidt mere hende?

Men jeg tænker med hensyn til natten om man kan vende lidt om på maden, for det er jo egentlig meget hun får hen på aftenen? Måske man kunne ligge en omgang grød ind om eftermiddagen så hun bliver fyldt op til natten og måske kan komme af med noget om aftenen istedet? Så kunne det være grøntsagsmos til middag og aften og grød om eftermiddagen?

Og kommer i så ikke snart på besøg?

Anmeld

12. november 2010

Corn

Mille83 skriver:

Min datter på snart 6 mdr har altid haft problemer med mad, og tit faktisk nægtet og spise. Andre som jeg kender sluger flasken på 2 sek, hun kan være alt fra 10 min til 30 min om at tage ca 120 ml. Grød/mos kan hun næsten være 1 time om, så forslag er meget velkomne...

Men vi er nu oppe på grød til middag, og mos til aften, efter hun er startet på kartoffel/pastinak mos om aftenen laver hun lorte bleer, 3-4 gange dagligt, og de 2 af dem om natten

Udover det er træls både for os og for hende og blive vækket tænker jeg at hun måske har ondt i maven? - Men hun græder ikke.

Grunden til jeg ikke bare skifter kartoffelmosen ud er at hun har aldrig spist så meget som efter hun får det, så om aftenen tager hun virkelig ved nu

Er der andre hvis babyers mave har reageret sådan på kartoffel og stopper det igen?

Vores dag ser sådan her ud:

kl 7 flaske (100 ml)

kl 11 grød (1 dl) og 40 ml mælk

kl 14.30 flaske (140 ml)

kl 17 mos (næsten 2 dl)

kl 19 flaske (120 ml)

kl 23 flaske vælling ( 160 ml)

Kl 23 flasken har vi prøvet og droppe, men har indført den igen da hun jo drikker flasken og har brug for det ekstra mad.

Nogle der har gode råd og indskyde med angående mad? Eller ideer ? Så tager jeg imod med kyshånd

Nu er hun jo ikke engang 6 mdr, så måske du skulle tage en dyb indåndning og slappe lidt af... Hun er måske ikke helt klar endnu, og det behøver jo ikke gå hurtigt at spise, rent faktisk er det jo ikke ret sundt at sluge maden

Anmeld

12. november 2010

Mille83

Eliza/lykke skriver:

Min pige er også 6 mrd., og hun spiser som en fugl i forhold til barn .. hi hi.

Vågner hun selv efter flasken der kl. 23.00? Ellers ville jeg droppe den ret hurtigt. Det kan være den, som gør at hun laver prut om natten og ikke mosen.

Elizabeth er udskiftet flasken 100% nu. Hun har altid haft maveproblemer, hun laver slet ikke prut. Så hun får laktulose i store mængder.

Hendes dag ser sådan ud:

kl. 7.30 grød ½ dl + frugtmos + vand på kop

kl. 9.00 lidt MME på kop, ikke meget, max 50 ml

kl. 11.30 suppe/grød/kartoffelmos/pasta med kødsovs ½ dl + frugtmos og vand på kop

kl. 15.30 MME på blød tudekop ca. 80 ml og yougurt

kl. 18.00 grød/pasta/kartoffelmos ½ dl + frugtmos og vand på kop.

kl. 19.30 MME på blød tudekop max 50 ml

Hun sover fra 20.00-07.00 eller indtil vi vækker hende, når det er weekend. Hun går i vuggestuen, hvor jeg vækker hende kl. 07.00.

Når jeg gir hende mad, snyder jeg hende lidt. Først lidt grød, så en lille smule frugtmos lige bagefter så hun synker det hurtigere. på den måde tager det hende 20 min. at spise sin grød. Men er det en hel portion på 1 dl, kan det nemt tage en time.

Knus

For mig og se ser det næsten ud som om de spiser det samme.....

Men vi har fået af vide at vi skal skifte vanden ud med mælk så hun kunne tage på..

Nej hun vågner ikke selv der kl 23, men hun plejer ikke og lave prut af den  Hun har altid fået den der, det er efter vi er begyndt på kartoffelmosen.....Må nok bare prøve og skifte den ud, som så mange forslår...

Anmeld

12. november 2010

Mille83

mor_sabina skriver:

Hej Mille

Jeg synes da det er dejligt hun er begyndt at spise måske er fast føde bare lidt mere hende?

Men jeg tænker med hensyn til natten om man kan vende lidt om på maden, for det er jo egentlig meget hun får hen på aftenen? Måske man kunne ligge en omgang grød ind om eftermiddagen så hun bliver fyldt op til natten og måske kan komme af med noget om aftenen istedet? Så kunne det være grøntsagsmos til middag og aften og grød om eftermiddagen?

Og kommer i så ikke snart på besøg?

Hej

Så du mener grød kl 12, kl 15 og kl 18? Det tror jeg ikke jeg kan få i hende....

Overvejer lidt og indføre grød om morgenen og ser om det ikke ændrer lidt på det hele...

Joooooooooo vi skal snart ses - jeg SKAL se den mave inden Julian kommer til verden.....

Men ihhh det er jo umuligt og finde en dag...Er alle jeres weekender booket..?

KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.