Hjælp.. Hvordan får jeg svigermor til at forstå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Trolde_mor

Vi har jo lille Kian på 5 uger, og svigermor er helt vild med at vi skal overnatte, og ville allerede vi skulle overnatte da han var få dage gammel. Kan jo godt forstå at hun gerne vil tilbringe tid med sit barnebarn og lære ham at kende, og at svigerfar også gerne vil det. Og det er dejligt de gar det sådan, vi kommer gerne på besøg og de må også hjertens gerne komme på besøg, men overnatning er simpelthen for tidligt..

Hun bliver ved med igen og igen at ringe og prøve og lokke os til at overnatte. ("hvis det så bliver sent, kan I jo bare overnatte..")

Men lille Kian er altså kun 5 uger, og jeg mener det er ALT for tidligt at sove ude. Han kan i forvejen ikke så godt magte at sidde ved fremmede, hvilket vi arbejder på (så han stille og roligt ser folk an og så måske kommer over til dem). Så en overnatning hvor han skal være sammen med fremmede (ja, det er de jo for ham) som vil holde ham hele tiden (selvfølgelig vil de det, hvem vil ikke gerne holde et lille spædbarn), 4 hunde der vil gø meget hele tiden (de kører hinanden op), og så endda hjemmefra, nu hvor vi er begyndt at have lidt styr på at få ham i seng og er ved at træne at han skal sove i vugge..

Så piger, kan I ikke hjælpe os til at finde en måde hvorpå vi kan få svigermor (og resten af familien - svigerfar, svigerinde osv. da de bor i samme by) til at forstå at lille Kian ikke skal ud og sove alle mulige steder..

De mener det jo godt, og er jo glad for at de gerne vil være en stor del af vores søns liv, det må i endelig forstå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Faith

Det er i simpelthen bare nødt til at forklare dem! Skære det ud i pap hvis det er det der skal til. Selvfølgelig på en ordentlig måde, men så de forstår at i mener det.

Spædbørn er utrolig sensitive overfor nye indtryk, høje lyde og fremmede mennesker, og det synes jeg man som forældre har pligt til at skåne dem for. I risikerer bare at få et dybt ulykkelig og overstimuleret barn, og tro mig det er IKKE sjovt!

Stå ved jeres beslutning!

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

Jeg synes da bare I skal sige det som det er, at I vil have de faste rutiner op at køre, hvor tingene køre på skinner med faste spise og sengetider mv., men at når I føler dette er på plads og har overskuddet til det, da gerne vil I da klart overveje at komme med tilhørende overnatning.

Anmeld

11. november 2010

tinasmor

Maria-s skriver:

Jeg synes da bare I skal sige det som det er, at I vil have de faste rutiner op at køre, hvor tingene køre på skinner med faste spise og sengetider mv., men at når I føler dette er på plads og har overskuddet til det, da gerne vil I da klart overveje at komme med tilhørende overnatning.

Måske I bare kan sige (når de omtaler det med at sove ude) "Ja når vores søn bliver f.eks 1 år så vil det være dejligt for ham at kunne få en overnatning hos jer", så har de ligesom et tidsperspektiv og forhåbenlig lader de være med at sige det indirekte.

Men man burde også være bedre til at snakke lige ud af posen.

Farmor: Kan jeres søn sove hos os?

Svar: Nej det vil jeg ikke have det godt med. Der går nok et godt stykke tid. men tak for tilbudet som vi helt sikkert vil benytte os af når han bliver lidt ældre.

Men ofte vil ingen af parterne jo sige det direkte, fordi man er nervøse for at gøre den anden ked. Men nogle gange er det bare nemmere

Anmeld

11. november 2010

B&J

Forstår godt han ikke magter så mange mennesker i nu for det er jo en masse ting ind i det lille hovede på engang og det er svært når han er så lille... men som nogle skriver så skær det ud i pap han er altså kun en lille gut

Anmeld

11. november 2010

Trolde_mor

smillaluna skriver:

Det er i simpelthen bare nødt til at forklare dem! Skære det ud i pap hvis det er det der skal til. Selvfølgelig på en ordentlig måde, men så de forstår at i mener det.

Spædbørn er utrolig sensitive overfor nye indtryk, høje lyde og fremmede mennesker, og det synes jeg man som forældre har pligt til at skåne dem for. I risikerer bare at få et dybt ulykkelig og overstimuleret barn, og tro mig det er IKKE sjovt!

Stå ved jeres beslutning!

Netop! også derfor jeg gentagende gange siger nej, og siger det er tidligt..

Har prøvet at forklare min egen mor efter et besøg, hvor Kian om aftenen var ekstrem urolg og svær at få i seng, at Kian er meget sensitiv og athan jo lige skal se folk an, hendes reaktion: Hun har passet mange børn og de har aldrig haft det sådan, måske vi skulle tage ham til læge!!

Og så tænkte vi at vi ville sige til svigermor og far at han har det lidt svært med lige at være hos fremmede, nu han ikke er så gammel. Men vi ønsker jo ikke de skal se ham som lille Kian der ikke kan klare så meget..

Ville ønske de begge kunne huske tiden med deres egne børn..... Men det er jo mange år siden, og man glemmer med årene..

Anmeld

11. november 2010

Trolde_mor

Maria-s skriver:

Tak for det gode input - det lyder som en rigtig god måde ar sige det på Det må da være lige til at forstå? og kan man da næsten ikke misforstå?

Anmeld

11. november 2010

Trolde_mor

Måske I bare kan sige (når de omtaler det med at sove ude) "Ja når vores søn bliver f.eks 1 år så vil det være dejligt for ham at kunne få en overnatning hos jer", så har de ligesom et tidsperspektiv og forhåbenlig lader de være med at sige det indirekte.

Men man burde også være bedre til at snakke lige ud af posen.

Farmor: Kan jeres søn sove hos os?

Svar: Nej det vil jeg ikke have det godt med. Der går nok et godt stykke tid. men tak for tilbudet som vi helt sikkert vil benytte os af når han bliver lidt ældre.

Men ofte vil ingen af parterne jo sige det direkte, fordi man er nervøse for at gøre den anden ked. Men nogle gange er det bare nemmere

Er også det vi hidtil har gjort.. og det med lige ud af posen..

Har prøvet at forklare min egen mor efter et besøg, hvor Kian om aftenen var ekstrem urolg og svær at få i seng, at Kian jo ikke er så stor endnu og derfor meget sensitiv og at han jo lige skal se folk an, hendes reaktion: Hun har passet mange børn og de har aldrig haft det sådan, måske vi skulle tage ham til læge!!

Og så tænkte vi at vi ville sige til svigermor og far at han har det lidt svært med lige at være hos fremmede, nu han ikke er så gammel. Men vi ønsker jo ikke de skal se ham som lille Kian der ikke kan klare så meget..

Ville ønske de begge kunne huske tiden med deres egne børn..... Men det er jo mange år siden, og man glemmer med årene..

Anmeld

11. november 2010

Trolde_mor

B&J skriver:

Forstår godt han ikke magter så mange mennesker i nu for det er jo en masse ting ind i det lille hovede på engang og det er svært når han er så lille... men som nogle skriver så skær det ud i pap han er altså kun en lille gut

Dejligt at høre nogen forstår. Vi har netop prøvet at skære det ud i pap, men åbenbart ikke godt nok, derfor jeg søger lidt en måde at gøre det på, på en måde der ikke kan misforståes og for dem vil være 'en selvforståelse'..

Vi vil jo gerne sige det på en pæn måde, da de jo mener det hele godt..

Anmeld

11. november 2010

B&J

Trolde_mor skriver:

Dejligt at høre nogen forstår. Vi har netop prøvet at skære det ud i pap, men åbenbart ikke godt nok, derfor jeg søger lidt en måde at gøre det på, på en måde der ikke kan misforståes og for dem vil være 'en selvforståelse'..

Vi vil jo gerne sige det på en pæn måde, da de jo mener det hele godt..

forstår jer godt for men vil jo heller ikke gøre dem skuffet eller ked af det.... men håber virkelig i kan finde en god måde af en her inde jeg er ikke så god til den slags kun over for min mor men hende kan jeg også tingene til lige ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.