lykken vender hurtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. august 2008

Hedegaard

hej alle jeg som sagt vender lykken hurtig. vi var til scanning igår, som alle andre havde vi oss glædet os til at se en lille plet der skulle blive til vores baby, men sådan gik det ikk.:'(:'( vi kunne se en plet som hun fortalte oss var vores baby, men at den ikk levede mere. vi blev kede af det og havde ikk lyst til at være der mere vi ville faktisk bare hjem og ikk tilbage på arbejde.:'(:'( Det er gjorde mig pisse sur og gal var at hun sage at vi skulle da bare op på hesten igen,>( også tænker jeg streks at det kan man da ikk vi har lige mistet vores ønske barn, det er da hårdt psykisk for både henrik og jeg. :'(:'( men vi kunne ikk få lov at tage hjem jeg skulle lige have taget en masse blodprøver før vi kunne få lov at køre hjem. ENDELIG HJEMME kunne jeg ikk få hold i tårene igen:'(:'( Nu har jeg fået svar på blodprøverne og de viser at min hormon procent er for lav. men de skal sørme lige have flere boldprøver på Onsdag for lige at se hvordan det så ser ud. jeg skal så oss have en samtale med en af sygeplejeskerne den dag for at finde ud af om jeg skal have en udskrabning eller om vi skal vente på en blødning.:( det var lige kort om vores dage i helvede som ikk er slut endnu desværre kan man ikk trylle, det kunne ellers være rart.. (H) en meget ulykkelig helene og henrik.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2008

Bastian

Det gør mig utrolig ondt på jeres vegne. Jeg kan godt forstå, at I føler jer stødt over den kommentar I fik. Selvfølgelig er det svært at stå i den situation at skulle fortælle et vordende forældrepar, at deres lille baby ikke lever mere, men man burde da kunne forvente lidt mere forståelse.

KH Lise

Anmeld

14. august 2008

finkedinke

Hej Helene
Jeg har selv mistet to gange. Jeg tror at man er så meget i sorg at alt hvad der bliver sagt til scanningen kan blive opfattet forkert. Jeg har selv fået min del af dumme kommentarer undervejs, det har dog mest været fra familiemedlemmer:-(
Når jeg nu har fået det på afstand kan jeg godt se at det må være svært at sige noget overhovedet. Og et eller andet sted er det da rigtig nok at man må igang igen, det er bare ikke det man vil høre når nu man jo troede at man netop havde fået den store gevinst.
Jeg følte at min verden faldt sammen. Jeg troede aldrig at jeg ville blive glad igen, sorgen føltes så overvældende. Jeg skrev med andre på nettet, og det var rart at snakke med nogen der havde været det samme igennem og som var kommet hele ud på den anden side.

Mit bedste råd er at i giver jer selv plads. Tag nogle sygedage fra arbejdet hvis det er det i føler for. Bliv gal, ked af det eller band vorherre langt væk. Had sygehuset eller damen M/K med den dumme kommentar. Der er ingen forkerte følelser. Bare det ikke bliver gemt væk. Tro ikke det er noget i bare skal glemme eller lukke af for.
Du må gerne skrive til mig hvis du har brug for at læsse af.

Berith

Anmeld

14. august 2008

fam.4xc

Hej Helene!

Hvor er jeg ked af det på jeres vegne :S

Men jeg tænker lidt at siden de skal ta nye prøver igen onsdag, er det så ik for at chekke om hormonet nu er steget og at du måske ik er så langt henne som beregnet og at det er derfor der ik var liv til scanningen...?? Jeg har selv oplevet det 2 gange og har nu 2 dejlige piger.... men jeg ved lige præcis hvilke følelser du går med nu :(

Jeg er enig i at man som personale bær ha så meget kompetance og impati at man kan sige tingene på en anden måde!
Men hvis nu det er som damen sagde, så prøv at tænke at der har været noget galt med lillebabyen og at det er naturens måde at skille det ud...

Kram og tusind tanker Camilla (H)

Anmeld

14. august 2008

tasha33

hej helene.
det er jeg ked af på jeres vejne, kender alt for godt den følelse, jeg abortedere sidst her den 21 juli, og før det 2 gange , den første gang var jeg på arbejde (arbejde på sygehuset hvor de scannet mig)og der havde jeg hellere ikke lyst til at abredje videre.
giv jer selv lov/plads til at sørge og komme ovenpå igen og glem alt om hvad hun har sagt til jer, tror det er fordi at de selv har svært ved at takle det. den sidste gang hvor jeg abortede havde vi en utrolig sød sygeplejske som sagde til mig at jeg skulle lytte og mærke efter hvordan jeg havde det og få snakket med andre om det:)
håber alt det bedste for jer.
knuz og tanker fra tasha33

Anmeld

14. august 2008

Stumpen

Det gør mig oprigtig ondt at høre at I har mistet jeres lille bebs.. En ting som ingen burde skulle igennem, men som der desværre er mange der skal..
Jeg vil sige som Berith, husk at få det talt igennem igen og igen og igen.. Ingen følelser er forkerte og der skal være plads til at I har de følelser I nu har.. Det er hårdt at miste -jeg har ikke selv været det igennem, så jeg kan kun gisne om hvor hårdt det egentlig er, men jeg sender et trøsteknus i din retning og håber på det bedste for jer..
(H) Anja..

Anmeld

14. august 2008

Mathilde

Hej Helene

Hvor er det dog uretfærdigt. Det er klart at det tager tid at komme sig over tabet af et ønskebarn og tag jer den tid I har brug for til at sørge. Jeg håber det lykkes for jer næste gang!!!

Kram og tanker fra mig.

Anmeld

14. august 2008

Hedegaard

hej allesammen
tak for alle jeres ord, de varmer meget.
Jeg ved godt at det heller ikk er nemt for dem at sige noget, jeg ved heller ikk hvad jeg ville sige hvis det var en af jer jeg skulle fortælle sådan noget til.
Camilla jeg ved det simpelhen ikk jeg ved bare da jeg ringede til klinikken idag at der sage de at vi skal snakke om udskrabning hvis jeg ikk har fået en blødning inden onsdag. så de må da være rimlig sikker i deres sag
Berith Jeg har taget fri idag og imorgen. Ja det hjælper at snakke/skrive med andre om det. Jeg er vist nået der til hvor jeg er rolig og sikker på det nok skal gå det hele. vi har snakket meget om det her hjemme og vi er blevet enige om at vi vil prøve igen om et par måneder. så håber vi at det ikk sker igen:S
Men tusind tak for de søde og støttende ord de hjælper rigtig meget oss bare det at vide at man ikk er ene om at have prøvet det (jeg viste godt vi ikk er de eneste der har prøvet det, men jeg mener det at skrive med nogen der har prøvet det er altid rart).
(H)helene

Anmeld

14. august 2008

Hanne P.

Hej Helene

Som ny bruger, stødte jeg på dit indlæg.
Jeg er UTROLIG ked over at høre det som er sket for Jer. Jeg kender nøjagtigt hvordan du må ha´ det nu.
For godt 2 mdr. siden skete nøjagtig det samme for os. Kom til scanning og fik så den triste nyhed. Jeg har ALDRIG oplevet noget der gør så ondt inden i.
Jeg valgte at få taget en abort, jeg kunne ikke holde tanken ud at gå med mit døde barn inde i mig og bare ikke gøre andet end vente og vente.
Jeg har ikke noget godt råd som sådan. Jeg havde 1 1/2 mdr. hvor jeg lukkede mig inde, græd og græd og græd hele tiden, men jeg tillod mig det også. Jeg snakkede med mange rigtig gode veninder og forældre, og de har nok hørt om det flere end 10 gange, men for mig har det hjulpet utrolig meget. At kunne tale med andre, og de gad høre selvom de havde hørt det 15 gange før-

Jeg kom til et punkt hvor jeg fandt ud af at det bare tærrede på vores forhold. Jeg måtte ligge det bag mig og tænke at en dag lykkes det, og ved du hva? Jeg har lige taget en test idag, og jeg er gravid.

Du skal ta´ dig tid til at græde, skælde ud, skrige eller hva´ der end skal gøres for at du får det lidt bedre. Det er så vigtigt at komme ud med det, og tro mig du vil inden længe begynde at lægge du lidt på hylden, hvis du forstår?

Mvh. Hanne

Anmeld

14. august 2008

MorCamilla

Hejsa Søde Helene.. Hvor er jeg ked af at høre det på jeres vegne.. :(Meget, ved hvor meget i glædet jer til jeres lille guldklump.. :'( Det lyder dejligt at I har snakket meget om det, da jeg tror at det er det der skal til, for at komme videre.. [rød][f]HUSK JEG OGSÅ ALTID ER HER HVIS DU FÅR BRUG FOR DET[/f][/rød] ikk søde... Skriver lige til dig personeligt i stedet for her... Håber det er okay.. Knus fra camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.