LeneHH skriver:
Jeg var nødt til at smage på det for at finde ud af om det også kunne være årsagen til at min søn ikke åbnede munden - og da jeg så fandt ud af at det også smagte skrækkeligt, så tilbød jeg ham det ikke mere.
Problemet er ikke så stort, da jeg bare kæmper en kamp med at trappe amning ned og starte op på grød, så at han ikke vil have det går nok - mor her er bare træt af at amme 10 gange i døgnet!
Ved ikke om jeg prøver igen, men har meget svært ved at give ham mad jeg selv synes lugter så grimt.
Det er nok fordi, han har været vant til modermælk, det er jo meget sødere - jeg har en veninde, som de første 2 gange hendes søn skulle have Nutramigen, puttede en smule sukker i - derefter var der ingen problemer med at få ham til at spise det
Herhjemme har Anton ikke været vant til andet, jeg ammede kun i små 14 dage, men der supplerede jeg allerede med MME...!
Pulveret kommer altså også til at lugte rigtig slemt, hvis dåsen har været åben mere end ca. 1-1½ uge - den første dåse vi brugte nåede at få en helt anden lugt (da Anton startede ud med meget lidt ad gangen) - det opdagede vi jo bare først, da vi åbnede dåse nr. 2 - den "duftede" helt frisk
nu bruger vi en dåse hver 3-4 dag, så det når slet ikke ar ændre lugt...!
Anmeld