Spm. til jer der bruger eller har brugt Nutramigen :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

K&S

nvm skriver:

jeg skiftede ikke. min datter fik det til hun var over et år ca. for hun ku slet ikk tåle alm. mælk. bare det kom på hendes kinder slog hun ud.

dagen idag drikker hun slet ikke mælk, fordi hun ikke bryder sig om det da hun aldrig ha ku drikke det.men får mad med mælkeprodukter i..

Ja, det kan jo ske, men vi  for at han godt kan tåle mælk...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

LHB

jeg har købt det da han var 5,5md fordi der er mistanke om allergi, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at give ham det (ammer fuldt ud endnu, så skal bare bruge mme i grød)

Er det kun mig der synes det lugter af sur mælk, der er brændt på? Og det smager helt af pommeren til.
Det er så langt fra NAN og modermælk

Anmeld

11. november 2010

K&S

LeneHH skriver:

jeg har købt det da han var 5,5md fordi der er mistanke om allergi, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at give ham det (ammer fuldt ud endnu, så skal bare bruge mme i grød)

Er det kun mig der synes det lugter af sur mælk, der er brændt på? Og det smager helt af pommeren til.
Det er så langt fra NAN og modermælk

Nope, det stinker helt forfærdeligt - jeg har ikke smagt på det, det kan jeg slet ikke få mig selv til...!

Anmeld

11. november 2010

LHB

K&S skriver:

Nope, det stinker helt forfærdeligt - jeg har ikke smagt på det, det kan jeg slet ikke få mig selv til...!

Jeg var nødt til at smage på det for at finde ud af om det også kunne være årsagen til at min søn ikke åbnede munden - og da jeg så fandt ud af at det også smagte skrækkeligt, så tilbød jeg ham det ikke mere.

Problemet er ikke så stort, da jeg bare kæmper en kamp med at trappe amning ned og starte op på grød, så at han ikke vil have det går nok - mor her er bare træt af at amme 10 gange i døgnet!

Ved ikke om jeg prøver igen, men har meget svært ved at give ham mad jeg selv synes lugter så grimt.

Anmeld

11. november 2010

K&S

LeneHH skriver:

Jeg var nødt til at smage på det for at finde ud af om det også kunne være årsagen til at min søn ikke åbnede munden - og da jeg så fandt ud af at det også smagte skrækkeligt, så tilbød jeg ham det ikke mere.

Problemet er ikke så stort, da jeg bare kæmper en kamp med at trappe amning ned og starte op på grød, så at han ikke vil have det går nok - mor her er bare træt af at amme 10 gange i døgnet!

Ved ikke om jeg prøver igen, men har meget svært ved at give ham mad jeg selv synes lugter så grimt.

Det er nok fordi, han har været vant til modermælk, det er jo meget sødere - jeg har en veninde, som de første 2 gange hendes søn skulle have Nutramigen, puttede en smule sukker i - derefter var der ingen problemer med at få ham til at spise det  Herhjemme har Anton ikke været vant til andet, jeg ammede kun i små 14 dage, men der supplerede jeg allerede med MME...!

Pulveret kommer altså også til at lugte rigtig slemt, hvis dåsen har været åben mere end ca. 1-1½ uge - den første dåse vi brugte nåede at få en helt anden lugt (da Anton startede ud med meget lidt ad gangen) - det opdagede vi jo bare først, da vi åbnede dåse nr. 2 - den "duftede" helt frisk  nu bruger vi en dåse hver 3-4 dag, så det når slet ikke ar ændre lugt...!

Anmeld

12. november 2010

prettybutterfly

K&S skriver:

Hejsa

Tak for dit svar...! Må jeg spørge, hvorfor I valgte at skifte lige på det tidspunkt? Og skiftede I så til Nan 1 eller 2?

Katja

Fordi sundhedsplejersken og lægen sagde at det ikke var nødvendigt at give hende det andet efter 4 måneder, og så tænkte vi over det i en måned for vi så gik over til Nan 2. Det var mest pga økonomi(er begge studerende) at vi skiftede da det andet jo er en kæmpe prisforskel!

Anmeld

12. november 2010

K&S

prettybutterfly skriver:

Fordi sundhedsplejersken og lægen sagde at det ikke var nødvendigt at give hende det andet efter 4 måneder, og så tænkte vi over det i en måned for vi så gik over til Nan 2. Det var mest pga økonomi(er begge studerende) at vi skiftede da det andet jo er en kæmpe prisforskel!

Tak tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.