Al den snak om jul... Men....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

oo

kitty skriver:

Bare det at jeg er gravid ændrer mine følelser totalt! Jeg vil med glæde bruge aaalt for mange på en flybillet hjem til familien bjørn, fordi det er så vigtigt for mig at vi er sammen. Nu starter vi for alvor et liv sammen som familie, og det har en stor betydning. Så koste hvad det koste vil. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor stærkt jeg kommer til at føle det næste år Men vi er heldigvis allerede enige. Julen bliver der hvor vi er!

Og julen i skoven lyder dejlig og fredfyldt. Ikke så meget ræs, men hygge. Det er sådan julen er bedst!

mine følelser for Sørens familie er også ændret fuldstændig efetr Sol kom. Før var det bare "jaja, de er møgtrælse, men det må vi leve med" - nu er det "jeg kan ikke udstå dem og hvis de forsvinder ud af vores verden er det HELT alright!". Søren er jo heldigvis meget enig, så jeg er ikke bare den sure mokkekone men for fanden! der er 1...dvs EEN af hans 3 søskende der har været og se Sol  hans bror ringede og sagde, at de jo virkelig ikke kunne køre hele vejen herned blot for at se på en baby - men vi var da velkomne til Troels (hans søn) 17 års fødselsdag...da ville Sol være 10 dage OG de bor i Aalborg  Søren prøvede at sige pænt, at man altså ikke må køre så langt med en baby, men det var bare pyller med os. FÅRK!

ja, så det blir ALDRIG jul med dem og navngivningsfesten har vi  rykket til København så ALLE dem der vil hende kan komme med, og så kan jyderne sejle deres egen sø i..jylland

(det skal lige siges at Sørens søskende er 52, 50 og 49 og altså ikke er fattige studerende som flere af mine søskende - som dog kom så hurtigt de havde mulighed for det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

SoffiLine

MoriSverige skriver:

Jeg elsker julen. Men mest pga hyggen.

Vi skifter også her. altså et år hos min familie og et år hos kærestens familie. Og der er altid MANGE mennesker, minimum 15-20 stykker så der er gang i den.

I år holder vi jul i Sverige uden noget familie, andet end den kollegiale familie
Jeg er nemlig ikke så vild med at skulle tage en 10 timers køretur + 3 timer på færge og derefter en time eller to mere i bil, når der er under 14 dage til jeg har termin.
Så det bliver god mad og pakkeleg (som til julefrokost) sammen med nogle gode kollegaer

Til en almindelig juleaften hygger vi også rigtig meget, der er altid mange gaver, men ikke fra fx mine forældre for de giver ikke os børn julegaver mere, og vi giver ikke dem noget. De ser nemlig helst at vi bruger pengene på noget vi har bruge for (resten af den del af familie holder så derimod mega gaveræs og den yngste af dem er 19 år gammel, så det er altså ikke pga små børn). Men ved kærestens forældre er der mere gaveræs over det, men der er også flere mindre børn så der forstår jeg det måske lidt mere.

Næste år har vi vores lille guldklump på omkring 11 måneder og så må vi se om vi skal holde juleaften eller om det bliver hos kæresten familie som står for tur til den tid

Synes mange gange at det der gaveræs & at det hele skal være så stort, vildt & dyrt gør at jeg trækker mig lidt væk fra det. For mig handler det om at hygge & nyde julen sammen med dem man godt kan li & IKKE om hvem der køber flest & dyrest gaver.

Og til næste år når vores lille Liva er kommet til verden og skal fejre sin første jul bliver det heller ikke med kæmpe gaveræs. Hun skal lære at det er okay man får små gaver også

En af mine brødre (11 år) blir sur & tvær hvis gaverne er små og ikke har kostet en bondegård. Og det er synd! 

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Tjuhl skriver:

mine følelser for Sørens familie er også ændret fuldstændig efetr Sol kom. Før var det bare "jaja, de er møgtrælse, men det må vi leve med" - nu er det "jeg kan ikke udstå dem og hvis de forsvinder ud af vores verden er det HELT alright!". Søren er jo heldigvis meget enig, så jeg er ikke bare den sure mokkekone men for fanden! der er 1...dvs EEN af hans 3 søskende der har været og se Sol  hans bror ringede og sagde, at de jo virkelig ikke kunne køre hele vejen herned blot for at se på en baby - men vi var da velkomne til Troels (hans søn) 17 års fødselsdag...da ville Sol være 10 dage OG de bor i Aalborg  Søren prøvede at sige pænt, at man altså ikke må køre så langt med en baby, men det var bare pyller med os. FÅRK!

ja, så det blir ALDRIG jul med dem og navngivningsfesten har vi  rykket til København så ALLE dem der vil hende kan komme med, og så kan jyderne sejle deres egen sø i..jylland

(det skal lige siges at Sørens søskende er 52, 50 og 49 og altså ikke er fattige studerende som flere af mine søskende - som dog kom så hurtigt de havde mulighed for det)

Ja så kan de sgu sejle i deres egen sø! 

Hvad er det for noget at sige! Enhver ved da at man ikke må køre så langt med et lille spædbarn! 

Anmeld

11. november 2010

oo

SoffiLine skriver:

Ja så kan de sgu sejle i deres egen sø! 

Hvad er det for noget at sige! Enhver ved da at man ikke må køre så langt med et lille spædbarn! 

præcis! jeg blev bare så edderspændt

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Tjuhl skriver:

præcis! jeg blev bare så edderspændt

Forstår jeg fandme godt! Var jeg godt nok også blevet!

Nogen gange undre jeg mig over folks tankegang? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.