Al den snak om jul... Men....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. november 2010

SoffiLine

... Er der egentlig nogen herinde der ikke skal holde jul? Af den ene eller anden grund? 

Sidste år havde jeg en rigtig dejlig jul, omgivet af dejlige mennesker  Og der blev rigtig hygget.

Men i år tror jeg ikke at jeg skal holde jul, eller ikke rigtig jul ihvertfald. Min far er ikke skide pjattet med julen, han vil hellere bare have maden & så er det det Var ved min mor sidste år, så i år vil jeg hjem til min far, han skal sgu nemlig ikke være alene SELVOM HAN HADER JULEN.

En af mine veninder har så spurgt om hun må komme med: JA DA 

Så det bliver bare en aften med god mad & nok også lidt gaver, jeg kan ihvertfald ikke lade være med at købe masser gaver 

Til næste år, hvor jeg er MOR  Skal julen holdes hjemme ved mig & DET glæder jeg mig til! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

otlitrom

Jeg er ikke den store fan af jul, og har ikke været det siden jeg var lille. Der er en masse trælse minder om en familie der ikke fungerede.

I år vælger jeg at holde jul med min svigerfamilie, om end det er i udlandet og vil koste mg spidsen af en jetjager. Men det er hos dem jeg kan holde jul, den afslappede og familie-agtige. I min egen familie sker der ikke det store. Min far arbejder, og min mor har jeg ingen kontakt til længere. Havde jeg holdt jul i DK havde det været anti-jul, tror jeg.. Et par gaver fra kæresten, og så eller lidt god mad og en film. Jeg er blevet for voksen til at "lade som om jul er hyggeligt".

Næste år er vores barn kommet til verden. Så der holder vi vores første familiejul i sommerhuset. Og de fra familien der har lyst til at komme er velkomne. Men det bliver på vores "nye" families præmisser. Vi vil skabe nye traditioner, i håb om at give vores barn det, som jeg ikke fik, men som kæresten og hans familie heldigvis gerne vil dele med mig...

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

kitty skriver:

Jeg er ikke den store fan af jul, og har ikke været det siden jeg var lille. Der er en masse trælse minder om en familie der ikke fungerede.

I år vælger jeg at holde jul med min svigerfamilie, om end det er i udlandet og vil koste mg spidsen af en jetjager. Men det er hos dem jeg kan holde jul, den afslappede og familie-agtige. I min egen familie sker der ikke det store. Min far arbejder, og min mor har jeg ingen kontakt til længere. Havde jeg holdt jul i DK havde det været anti-jul, tror jeg.. Et par gaver fra kæresten, og så eller lidt god mad og en film. Jeg er blevet for voksen til at "lade som om jul er hyggeligt".

Næste år er vores barn kommet til verden. Så der holder vi vores første familiejul i sommerhuset. Og de fra familien der har lyst til at komme er velkomne. Men det bliver på vores "nye" families præmisser. Vi vil skabe nye traditioner, i håb om at give vores barn det, som jeg ikke fik, men som kæresten og hans familie heldigvis gerne vil dele med mig...

Har det på helt samme måde som dig! Julen siger mig ikke det store, selvom jeg synes det KAN være hyggeligt & så er maden bare go! Men efter mange år med dårlige minder, så er det også bare for mig nogle dage der skal overståes.

Derimod til næste år, når vores pige er kommet til verden, så bliver julen holdt hos os. Synes det er vigtigt at give det videre til mit barn jeg ikke selv fik. Præcis som du siger!

Anmeld

11. november 2010

oo

vi skifter så det ene år er hjemme hos min mor og hendes mand med alle mine søskende osv og der er der dømt jul for alle pengene og så det andet år gør vi hvad vi har lyst til, forrige år var vi bare os to, så spiser vi en god middag og fjoller rundt og laver gøgl herhjemme (som vi plejer), nogle gange holder vi med gode venner, hvor vi spiser en god middag og snakker og drikker rødvin hele aftenen. I år har vi jo en lillebitte Sol, så der skal vi være herhjemme og så har min mor og lillebror meldt at de kommer herned til os og fejrer julen, det bliver bare stille og roligt med julemiddag og lidt pakker og så nok en film i sofaen

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Tjuhl skriver:

vi skifter så det ene år er hjemme hos min mor og hendes mand med alle mine søskende osv og der er der dømt jul for alle pengene og så det andet år gør vi hvad vi har lyst til, forrige år var vi bare os to, så spiser vi en god middag og fjoller rundt og laver gøgl herhjemme (som vi plejer), nogle gange holder vi med gode venner, hvor vi spiser en god middag og snakker og drikker rødvin hele aftenen. I år har vi jo en lillebitte Sol, så der skal vi være herhjemme og så har min mor og lillebror meldt at de kommer herned til os og fejrer julen, det bliver bare stille og roligt med julemiddag og lidt pakker og så nok en film i sofaen

Det lyder SÅ hyggeligt, præcis som jeg helst selv gerne ville holde det! Julen bliver kørt for meget op til noget jeg slet ikke synes den er. Og god mad, hygge i dejligt selskab & en film på sofaen etc er vildt hyggeligt!

Anmeld

11. november 2010

oo

kitty skriver:

dejligt! det er så vigtigt at starte sine "egne" traditioner og det med at man har et barn gør bare at det er meget meget vigtigere for een, det kan jeg da selv mærke i år.

Anmeld

11. november 2010

oo

SoffiLine skriver:

Det lyder SÅ hyggeligt, præcis som jeg helst selv gerne ville holde det! Julen bliver kørt for meget op til noget jeg slet ikke synes den er. Og god mad, hygge i dejligt selskab & en film på sofaen etc er vildt hyggeligt!

præcis - og det er jo stadig JUL

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Tjuhl skriver:

præcis - og det er jo stadig JUL

Det er det 

Anmeld

11. november 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

dejligt! det er så vigtigt at starte sine "egne" traditioner og det med at man har et barn gør bare at det er meget meget vigtigere for een, det kan jeg da selv mærke i år.

Bare det at jeg er gravid ændrer mine følelser totalt! Jeg vil med glæde bruge aaalt for mange på en flybillet hjem til familien bjørn, fordi det er så vigtigt for mig at vi er sammen. Nu starter vi for alvor et liv sammen som familie, og det har en stor betydning. Så koste hvad det koste vil. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor stærkt jeg kommer til at føle det næste år Men vi er heldigvis allerede enige. Julen bliver der hvor vi er!

Og julen i skoven lyder dejlig og fredfyldt. Ikke så meget ræs, men hygge. Det er sådan julen er bedst!

Anmeld

11. november 2010

Silas&Mille

Jeg elsker julen. Men mest pga hyggen.

Vi skifter også her. altså et år hos min familie og et år hos kærestens familie. Og der er altid MANGE mennesker, minimum 15-20 stykker så der er gang i den.

I år holder vi jul i Sverige uden noget familie, andet end den kollegiale familie
Jeg er nemlig ikke så vild med at skulle tage en 10 timers køretur + 3 timer på færge og derefter en time eller to mere i bil, når der er under 14 dage til jeg har termin.
Så det bliver god mad og pakkeleg (som til julefrokost) sammen med nogle gode kollegaer

Til en almindelig juleaften hygger vi også rigtig meget, der er altid mange gaver, men ikke fra fx mine forældre for de giver ikke os børn julegaver mere, og vi giver ikke dem noget. De ser nemlig helst at vi bruger pengene på noget vi har bruge for (resten af den del af familie holder så derimod mega gaveræs og den yngste af dem er 19 år gammel, så det er altså ikke pga små børn). Men ved kærestens forældre er der mere gaveræs over det, men der er også flere mindre børn så der forstår jeg det måske lidt mere.

Næste år har vi vores lille guldklump på omkring 11 måneder og så må vi se om vi skal holde juleaften eller om det bliver hos kæresten familie som står for tur til den tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.