Jeg elsker julen. Men mest pga hyggen.
Vi skifter også her. altså et år hos min familie og et år hos kærestens familie. Og der er altid MANGE mennesker, minimum 15-20 stykker så der er gang i den.
I år holder vi jul i Sverige uden noget familie, andet end den kollegiale familie 
Jeg er nemlig ikke så vild med at skulle tage en 10 timers køretur + 3 timer på færge og derefter en time eller to mere i bil, når der er under 14 dage til jeg har termin.
Så det bliver god mad og pakkeleg (som til julefrokost) sammen med nogle gode kollegaer 
Til en almindelig juleaften hygger vi også rigtig meget, der er altid mange gaver, men ikke fra fx mine forældre for de giver ikke os børn julegaver mere, og vi giver ikke dem noget. De ser nemlig helst at vi bruger pengene på noget vi har bruge for (resten af den del af familie holder så derimod mega gaveræs og den yngste af dem er 19 år gammel, så det er altså ikke pga små børn). Men ved kærestens forældre er der mere gaveræs over det, men der er også flere mindre børn så der forstår jeg det måske lidt mere.
Næste år har vi vores lille guldklump på omkring 11 måneder og så må vi se om vi skal holde juleaften eller om det bliver hos kæresten familie som står for tur til den tid 
Anmeld