Sproget igen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2008

jonathan150607

Dejligt med en opdatering.

Godt at du lige fik talt med dem dernede :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2008

<3

lonemus skriver:

Jan9e D skriver:

Jeg har ikke haft problemet tværtimod. Min datter snakker som et vandfald.

Men jeg har gjort det og gør det stadig at når vi sidder og læser historie og gerne vil lære hende et nyt ord. Så læser jeg fx, der kom en lille kat, så pegede jeg på katten og sagde KAT, klart og tydeligt. Og så sprugte jeg hende kan du sige kat, og så prøvede hun det, spurgte hvad siger katten, nogle gange kunne hun ikke huske det, men så sagde jeg det for hende og sluttede med at sige 2 Miauu siger den lille KAT.

Jeg fik meget ros fra min sp over at vi ikke brygte ord som missekat ect. Og hun mente at det var en af grundene til at hendes ordforråd er så stort. Men vi startede jo som sagt meget tidligt med det og det er jo med at finde din datters niveau og interesse, fx dyr, mennesker, natur ect.

(H) Jannie

Hej Jannie!

Tak for dit svar!

Vi har sådan nogle peg-lær-bøger, som vi hun eeeeeeeelsker at kigge i, så dem læser vi meget i. I bogen står nogle spørgsmål, man kan stille børnene. Dét kan hun også godt finde ud af.

Problemet er bare, at hun prøvet slet ikke at sige ordene....hvis jeg siger til hende; kan du sige kat? JA siger hun så. Så siger jeg til hende, at hun skal prøve at sige det, kat, kan du sige det. Nej siger hun så!
Hun prøver slet ikke.....det er lige som om hun slet ikke gider......!!

Lone

Jeg tænker på om du ikke skal begynde at lade være med at hjælpe hende til at komme let udenom? Istedet for at kapitulere og sige "kan du sige kat?" så holde fast i at spørge hvilket dyr det er og hvad det hedder... Jeg tror hvis du holder fast i det så bliver det pludselig ikke så sjovt mere at undgå ordene.

Desuden så kunne det også være at du som mor er for god til at vide hvad hun vil have og hvornår så istedet for at give hende chancen for at sige mælk, mad, drikke så er du for hurtig til at hjælpe hende med det som hun vil have for din erfaring fortæller dig at NU er det mælk osv...

Håber du kan bruge rådene :)

pøj pøj

og så glem alle de dumme hoveder der alligevel ikke ved noget om din lille skat :)

Anmeld

15. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
lonemus skriver:

Endnu en gang tak for alle jeres svar (H)

Jeg talte i dag med vuggestuen, da jeg virkelig har tænkt meget på det de sagde med sproget i går.
De sagde så, at det absolut ikke var så hårdt ment, men at de blot ville sikre sig Stefanie trives i vuggestuen. Hun er altid glad og i godt humør, derfor var de så lidt bange for, at hun måske alligevel ikke trives så godt, som de syntes - for de syntes hun trives rigtig godt. Men hvis hun talte herhjemme og ikke deroppe, så var deres vurdering jo ikke rigtig. Det var bare lige dét de ville sikre sig, derfor havde de spurgt.
Udover det var de slet ikke i tvivl om, at hun nok skal spytte ordene ud snart.....de havde de oplevet mange gange.

Men det var nu rart lige at tale med dem om det, samt høre at de syntes hun trives rigtig godt :). Yderligere sagde de også, at vi ikke kunne gøre mere, end vi allerede gjorde. - og at vi nok gjorde mere, end de fleste. Så det var jo også dejligt at høre.

Det var lige en lille opdatering :)

Dejligt at høre det ikke er så "slemt" som du gik og troede :P

(H)

Anmeld

17. august 2008

H+S Skjolgborg.

lonemus skriver:

Hej Henriette!

Mht stikpiller mener jeg, om dine venner/bekendte/familie kommer med bemærkninger, som: det er da mærkeligt hun ikke kan sige mere osv?

Dem får jeg altså en del af, og jeg er bare SÅ træt af dem >(

Lone

hejsa...
Jeg få mere af vide hun er hvor hun skal være.
Ikke nået dårligt der.. kun af vuggestuen..

Anmeld

17. august 2008

H+S Skjolgborg.

p.s og dejligt med den snak du have...Hjælper meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.