Hej Lone.
Jeg tror ikke du skal være bekymret. jeg synes tit jeg har hørt om børn, der først vælger ta åbne munden når de kan tale mere ller mindre rent.
Og hun hører jo åbenbart fint nok og fostår alt, så jeg ser ikke noget underligt i det.
Hun vil nok bare gerne være sikker i sin sag før hun siger noget ;)
Men jeg kan da godt forstå det irriterer dig. Vi har ikke problemet, Naja taler simpelthen så flot og meget:$ Men så er der sikkert andre områder hvor hun ikke er så dygtig som andre.
Vores nabos datter er lige så gammel, og hun er såååå svær at forstå. siger kun få ord (synes jeg ihvertfald) tilgengæld er hun rigtig god motorisk! Har i 100 år fræset afsted på scooter og kunnet hoppe længe før Naja lærte det!
Synes Stephanie lyder helt fin!!
En ting vi gør meget (eller jeg gør, farmand er lidt den tavse type8D ) Når hun siger noget, som man kun forstår hvis man er moderen ;) så gentager jeg det altid rigtig for hende bagefter. så hører hun at jeg forstår hvad hun siger, men også hvordan det lyder i virkeligheden.
Eks: naja siger: sød gider holde den her? Så siger jeg: Ja, jeg vil gerne være sød at holde den!
Håber ikke det var for meget volapyk :D
Knus fra Mia, Naja 060806 og Jonas 231007, der kommer fra en stor-talende famile 8D
Anmeld