Sproget igen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2008

H+S Skjolgborg.

lonemus skriver:

miver skriver:

Hej igen
Isabell fylder 5 år til jan. idag er hun god til at tale men har lidt problemer så vi venter bare på talepædagoen har holdt ferie , min datter er osse meget viljestræk hvis hun siger en brandbil er blå så er den blå (og vi skal næsten ha en mindre konflikt ) griner

Har du evt været hos ørelægen med hende (så har i det jo på det rene håber du forstå hvad jeg mener) så du ikke skal bryde dit hoved med det ;)

Kender godt de sange med store arm beværelser er et hit hos børn Isabell har lært en sang i børnhaven som vi synger i stor stil her og Naya sluger den råt ;)

Den hedder tre små aber (den er osse med arm beværelser )

(H) mie

Hej igen!

Jeg talte med lægen i tirsdags, om hun skulle til ørelæge, men det syntes hun absolut ikke. Normalt gjorde man ikke noget før 3-års alderen. Og min læge var ikke i tvivl om det nok skulle komme, eftersom hun forstår alting.

Måske det bare er mig der er alt for frusteret......syntes bare det er svært at være andet, eftersom jeg hele tiden får stikpiller om det!

Lone (H)

hej igen diu kan hvis du vil selv ringe til en ørelæge det skal du ikke have en henvisingen til...
Så hvis du er urolig osv så prøv dog og få hendes øretjekke men jeg tro nu de læge har ret...
Men skader jo ikke af få dem tjekke... Jeg har dog aldrig hørt det første er når de er 3 år.. Nu er min søn ørebarn og været det siden han bleve født fået lagt dræn i den 1 gange sagde vores læge bare normal gøre man det ikke før efter 1 års aldre og man ligge normal heller ikke dræn i før de er flydt et år men benjamin havde haft mellemøres betændelse 7 gange på ca 10½ mdr og ente med af få dræn i da han var 11 mdr...Derefter har han fået det 5 gang...
nu har vi både været på høreklinik tre øre læger dog pga vi er flytte har vi så haft to de her tre år... han høre ikke de tre sidste toner på højre og den lavste på venstre men ellers ser det fint ud...
Men din læge kan have lidt ret hvis hun ikke har haft nået med øren så er der jo ingen grund til ørelæge men hvis du tro hendes sprog kan være pga øren så ville jeg da nok tjekke det..Nu hved jeg jo så ud fra min søn som er 7½ år nu af hendes øre er derfor han er bagud 6 mdr i sprog er den ned på nu for 3 år siden var han 1½ år bagud..så det går da frem ad...
Men søde tag da selv lige tlf fin en ørelæge i jeres by og snak med dem om det også må i se..ikke andet for..
Knus fra henriette IGEN *GS*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2008

H+S Skjolgborg.

lonemus skriver:

henriette larsen skriver:

Hej søde.... Sådan er det også her dog syntes jeg hun kan sige mere ind hva min søn gjorede som tå år... Ja også tænker jeg helt ærlig de er jo kun lige bleve to år og kan ikke være gode til alt..
Min læge skriv igår til hendes 2 års tjek trives godt.Hmmmm ja det hved han jok kun sådan set udfra hva jeg fortalt om hende ja også sagde han hun er vejre og er fin høj 89 cm og 12.5 kg vokse 6 cm på 11 mdr da hendes 1 års tjek var i sep 07...Ud over det så fortå hun også hva vi siger er også god til af gøre ting uden af sige det nu f.eks tager vi hendes ble af går hun selv ud med den i skaldespanden og når vi siger vi skal have aftensmad kommer hun løben ud og ville dække bor.Ja og tænder jeg får støvsugeren siger jeg vil også tager hun den...
Huns siger allde de ord du skriver ja også mor far og dorebror..
Men jeg tager det nu ret rolig... med et så er din datter nok fremme i skoen... ikke alle børn kan snakke godt far 1 år eller 2 års aldren...Men dog var det i en børnehave de sagde kun de små ord og sætningen kunne jeg se problemme men nu som 2 år... rolig nu...Hop op og fald lidt ned på det søde...Når tid kommer sted..
Mange knus fra henritte

Hej Henriette!

Dejligt at høre fra dig (H)

Får du ikke stikpiller af venner/bekendte??

Stefanie smider også bleen i skraldespanden, dækker bord, putter tøj i vaskemaskinen, tager tøj ned fra tørrestativet osv., hun er meget med herhjemme - hvilket til gengæld har overrasket vuggestuen, at hun var så god til at hjælpe til.

Prøver din datter at sige ordene? Det gør Stefanie slet ikke.....det er lige som om hun slet ikke gider........

Tak for dine opmuntrende ord........(H)(H)

hejsa igen
Får du ikke stikpiller af venner/bekendte??...Hva mener du med det..

omkring dit ? af og til gider hun men de fleste gange ville hun heller hjælp eller lege...
De er så ikke så overraskede over hun hjælper til dog viste de ikke det var så meget derned ville hun også gerne...
Knus fra henriette

Anmeld

14. august 2008

lonemus

Hej Henriette!

Mht stikpiller mener jeg, om dine venner/bekendte/familie kommer med bemærkninger, som: det er da mærkeligt hun ikke kan sige mere osv?

Dem får jeg altså en del af, og jeg er bare SÅ træt af dem >(

Lone

Anmeld

14. august 2008

Bastian

Jeg har snakket med en psykolog fra PPR omkring sprog, for jeg synes heller ikke min datter er helt med. Han siger, at man slet ikke skal sammenligne børn. Der er nogle børn, der ikke siger et ord før de er 3! Og de er altså ganske normale børn! Hvis du er bekymret for ørerne, så få dem heller tjekket, men der er altså ikke noget unormalt ved, at hun ikke siger mere end hun gør.

KH Lise

Anmeld

14. august 2008

Miaand

Hej Lone.

Jeg tror ikke du skal være bekymret. jeg synes tit jeg har hørt om børn, der først vælger ta åbne munden når de kan tale mere ller mindre rent.
Og hun hører jo åbenbart fint nok og fostår alt, så jeg ser ikke noget underligt i det.
Hun vil nok bare gerne være sikker i sin sag før hun siger noget ;)

Men jeg kan da godt forstå det irriterer dig. Vi har ikke problemet, Naja taler simpelthen så flot og meget:$ Men så er der sikkert andre områder hvor hun ikke er så dygtig som andre.
Vores nabos datter er lige så gammel, og hun er såååå svær at forstå. siger kun få ord (synes jeg ihvertfald) tilgengæld er hun rigtig god motorisk! Har i 100 år fræset afsted på scooter og kunnet hoppe længe før Naja lærte det!

Synes Stephanie lyder helt fin!!

En ting vi gør meget (eller jeg gør, farmand er lidt den tavse type8D ) Når hun siger noget, som man kun forstår hvis man er moderen ;) så gentager jeg det altid rigtig for hende bagefter. så hører hun at jeg forstår hvad hun siger, men også hvordan det lyder i virkeligheden.
Eks: naja siger: sød gider holde den her? Så siger jeg: Ja, jeg vil gerne være sød at holde den!

Håber ikke det var for meget volapyk :D

Knus fra Mia, Naja 060806 og Jonas 231007, der kommer fra en stor-talende famile 8D

Anmeld

14. august 2008

lonemus

Bastian skriver:

Jeg har snakket med en psykolog fra PPR omkring sprog, for jeg synes heller ikke min datter er helt med. Han siger, at man slet ikke skal sammenligne børn. Der er nogle børn, der ikke siger et ord før de er 3! Og de er altså ganske normale børn! Hvis du er bekymret for ørerne, så få dem heller tjekket, men der er altså ikke noget unormalt ved, at hun ikke siger mere end hun gør.

KH Lise

Hej Lise!

Tak for dit indlæg (H)

Er din datter jævnaldrende med min?

:$ Ja, jeg ved godt det er møg uretfærdigt at sammenligne børn.....men det er jo desværre det alle hele tiden gør, derfor er det svært ikke at blive frustreret.

Jeg er nu ikke bekymret for hendes ører, da jeg kan se hun hører mig udmærket. Jeg har aldrig været i tvivl om at, hun både kunne hører og se.

Tak for dit varme indlæg, det varmede og beroligede på samme tid (L)

(H) Lone

Anmeld

14. august 2008

lonemus

Miaand skriver:

Hej Lone.

Jeg tror ikke du skal være bekymret. jeg synes tit jeg har hørt om børn, der først vælger ta åbne munden når de kan tale mere ller mindre rent.
Og hun hører jo åbenbart fint nok og fostår alt, så jeg ser ikke noget underligt i det.
Hun vil nok bare gerne være sikker i sin sag før hun siger noget ;)

Men jeg kan da godt forstå det irriterer dig. Vi har ikke problemet, Naja taler simpelthen så flot og meget:$ Men så er der sikkert andre områder hvor hun ikke er så dygtig som andre.
Vores nabos datter er lige så gammel, og hun er såååå svær at forstå. siger kun få ord (synes jeg ihvertfald) tilgengæld er hun rigtig god motorisk! Har i 100 år fræset afsted på scooter og kunnet hoppe længe før Naja lærte det!

Synes Stephanie lyder helt fin!!

En ting vi gør meget (eller jeg gør, farmand er lidt den tavse type8D ) Når hun siger noget, som man kun forstår hvis man er moderen ;) så gentager jeg det altid rigtig for hende bagefter. så hører hun at jeg forstår hvad hun siger, men også hvordan det lyder i virkeligheden.
Eks: naja siger: sød gider holde den her? Så siger jeg: Ja, jeg vil gerne være sød at holde den!

Håber ikke det var for meget volapyk :D

Knus fra Mia, Naja 060806 og Jonas 231007, der kommer fra en stor-talende famile 8D

Hej Mia!

Mange tak for dit indlæg (L)

Jeg plejer også at gentage ordene, når hun peger og gerne vil noget eller have noget. Jeg kan sagtens forstå hende, men alligevel siger jeg ordet/ordene, så hun hører dem.

Hmm....det virker da som om, at vi herhjemme gør alt det rigtige for hende, hvilket er dejligt beroligende at høre.
Det ser ud til vi blot må væbne os med tålmodighed og vente påd en stædige dame :P

Tak for dit indlæg (L)

(H) Lone

Anmeld

14. august 2008

Bastian

lonemus skriver:

Bastian skriver:

KH Lise

Hej Lise!

Tak for dit indlæg (H)

Er din datter jævnaldrende med min?

:$ Ja, jeg ved godt det er møg uretfærdigt at sammenligne børn.....men det er jo desværre det alle hele tiden gør, derfor er det svært ikke at blive frustreret.

Jeg er nu ikke bekymret for hendes ører, da jeg kan se hun hører mig udmærket. Jeg har aldrig været i tvivl om at, hun både kunne hører og se.

Tak for dit varme indlæg, det varmede og beroligede på samme tid (L)

(H) Lone

Min datter er ældre, nemlig 2 1/2. Hun kan en masse ord, men hun sætter dem ikke rigtigt sammen endnu. Nogle af ordene kan vi heller ikke rigtigt forstå. Man kan selvfølgelig ikke lade være med at sammenligne med jævnaldrende, og jeg synes de er meget længere fremme end hende. Men så er det rart at høre fra en fagperson, at det er ganske normalt :-) Når vores unger er i skolealderen, så kan man alligevel ikke høre forskel på dem, der talte i sætninger før de fyldte to, og dem der først begyndte at snakke som 3 årig.

KH Lise

Anmeld

14. august 2008

jonathan150607

Nu har jeg læst tråden igennem og det ser da ud til at i gør hvad i kan for at motivere hende til at tale.

Men som flere andre skriver er jeg også sikker på at hun er helt som hun skal være, især når hun kan forstå alt hvad i siger til hende. Måske hun bare er en af de børn der venter med at sige noget til de er sikker på at de kan det?

Tror i hvert fald ikke du skal være ked af det.

Min søn er 14mdr og siger egentlig ikke nogen rigtige ord endnu...

Anmeld

14. august 2008

tasha33

hej lone.
der er nolge børn som danner deres eget sprog inde i hoved inden, at de begynder at tale og tro mig når de så begynder er de næsten ikke til at stoppe igen. har selv en datter på 7år og hun var også lang tid til at snakke og hendes mund står ikke stille:P
i mit arbejde som pædagog har jeg også set mange børn som har været lang tid om at snakke, hvor det også er kommet og man sætte ind med talepædagog når børnene når mellem 3 og 4 år.
gør som i gør for det er den helt rigtige måde, snak til hende syng for hende og fortæl små historier, så kommer det efterhånden.
knuz tasha33:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.