Forældremyndighed , hvem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

mortilnoahogmelina

Aprilmor11 skriver:

Hej  ..

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe ..

Jeg har aldrig boet sammen med faren til barnet , vi var sammen i 3 måneder, men er ikke sammen mere .. Nogen siger at der er fælles ligemeget hvad men andre siger at den fulde forældremyndighed automastisk går over på moren ? Er der nogen somhar erfaring med det ?

Kram en forvirret kommende mor

Jeg mener os at når han underskriver faderskabs papirne så er der noget med at i har fælles . 

Men ring til statsforvaltningen og spøger , det er os der du skal have papirne om faderskab fra , ellers kan du læse om det på deres hjemme side . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

louise8723

her er et link

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/faderskab-og-foraeldremyndighed/Sider/faderskab.aspx

så hvis han skriver under på omsorg og ansvars erklæring får i delt forældre myndighed med det samme..

hvis han nægter at vedkende sig faderskabet, så ryger i statsamtet hvor de så vil bevise at han er.. hvor i så får delt.. HVis han ikke vil have del i jeres barns liv kan du så søge om at få den fulde

Anmeld

12. november 2010

Aprilmor11

Pernille08 skriver:

Jeg mener os at når han underskriver faderskabs papirne så er der noget med at i har fælles . 

Men ring til statsforvaltningen og spøger , det er os der du skal have papirne om faderskab fra , ellers kan du læse om det på deres hjemme side . 

Situationen står så bare at jeg har et tilhold på faderen så jeg må ikke have noget med ham at gøre :s

Anmeld

12. november 2010

Aprilmor11

louise4060 skriver:

her er et link

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/faderskab-og-foraeldremyndighed/Sider/faderskab.aspx

så hvis han skriver under på omsorg og ansvars erklæring får i delt forældre myndighed med det samme..

hvis han nægter at vedkende sig faderskabet, så ryger i statsamtet hvor de så vil bevise at han er.. hvor i så får delt.. HVis han ikke vil have del i jeres barns liv kan du så søge om at få den fulde

Mange tak (:

Anmeld

12. november 2010

mortilnoahogmelina

Aprilmor11 skriver:

Situationen står så bare at jeg har et tilhold på faderen så jeg må ikke have noget med ham at gøre :s

Ja okay , så ved jeg det desværre ikk . Men jeg ved de kan svar på det på statsforvaltningen

Anmeld

12. november 2010

FruHolm <3

du får den fulde forældremyndighed når i ikke har boet sammen indenfor 10 måneder før barnets fødsel, men så er det kun dig der skal skrive under på omsorgs- og ansvarserklæringen

Anmeld

12. november 2010

Aprilmor11

sarah Foged skriver:

du får den fulde forældremyndighed når i ikke har boet sammen indenfor 10 måneder før barnets fødsel, men så er det kun dig der skal skrive under på omsorgs- og ansvarserklæringen

Okay, så hvis faren pludselig viser interrese for barnet skal han selv søge fælles ?

Anmeld

12. november 2010

Aprilmor11

Pernille08 skriver:

Ja okay , så ved jeg det desværre ikk . Men jeg ved de kan svar på det på statsforvaltningen

Okay .. Må lige førhør mig .. Tak (:

Anmeld

15. november 2010

FruHolm <3

Aprilmor11 skriver:

Okay, så hvis faren pludselig viser interrese for barnet skal han selv søge fælles ?

Ja det skal han nemlig

Anmeld

15. november 2010

FruHolm <3

Aprilmor11 skriver:

Ja det skal han nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.