Sygefraværssamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Anonym trådstarter

Hvordan foregår det? Er det noget jeg skal frygte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

RiUL

Anonym skriver:

Prøv at google mulighederklæring. Det er sådan en man plejer at anvende. Ellers ring og tal med din fagforening. Jeg skal til samtale idag, jeg er pisse nervøs. Selvom der intet er at være nervøs for, kun min idiot chef

Anmeld

11. november 2010

bøgelund

Anonym skriver:

nu var jeg sikkerhedsrepræsentant på mit gamle arbejde, og hvis sygefraværssamtale er det samme som vi holdte, kaldte vi det omsorgssamtale. og dem skal du ikke frygte overhovedet.

meen ved ikke om det er det de mener.. 

Anmeld

11. november 2010

tinasmor

Jeg ved det ikke, men for mig lyder det som en samtale hvis du har været væk i lang tid. Så skal arbejdsgiven jo tage en samtale med dig.

Anmeld

11. november 2010

Barbamama

Det hedder en OMSORGS-SAMTALE og det er en din chef skal holde med dig når du har haft 15dages fravær indenfor det sidste halve år. Og det din chef skal gøre er at finde ud af om du er syg pga noget på arbejdspladsen og om de kan gøre noget så du ikke bliver syg af det. Så det skal være en behagelig samtale hvor din chef udviser omsorg for dig

Anmeld

11. november 2010

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Det hedder en OMSORGS-SAMTALE og det er en din chef skal holde med dig når du har haft 15dages fravær indenfor det sidste halve år. Og det din chef skal gøre er at finde ud af om du er syg pga noget på arbejdspladsen og om de kan gøre noget så du ikke bliver syg af det. Så det skal være en behagelig samtale hvor din chef udviser omsorg for dig

Det lyder beroligende, jeg er sygemeldt pga en depression. Jeg er ikke kommet i psyk-behandling endnu pga ventetid, så er mere eller mindre lovet en måneds sygemelding mere af min læge, så jeg kan komme ordentligt i gang med min behandling inden jeg genoptager mit arbejde.

Anmeld

11. november 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Det lyder beroligende, jeg er sygemeldt pga en depression. Jeg er ikke kommet i psyk-behandling endnu pga ventetid, så er mere eller mindre lovet en måneds sygemelding mere af min læge, så jeg kan komme ordentligt i gang med min behandling inden jeg genoptager mit arbejde.

Okay. Ja men så bliver det jo nok en samtale om hvad de kan gøre for at du vil kunne vende tilbage.... Ved det ikke. Du har jo ret til at få en bisidder med til samtalen. Din tillidsrepræsentant, sikkerhedsrepræsentant eller en kollega du føler dig tryg ved.

Anmeld

11. november 2010

TinaPina

Altså mine fraværssamtaler i forbindelse med en trafikulykke var ingen dans på roser og jeg møder aldrig op til en igen uden en repræsentant fra fagforeningen

Anmeld

11. november 2010

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Okay. Ja men så bliver det jo nok en samtale om hvad de kan gøre for at du vil kunne vende tilbage.... Ved det ikke. Du har jo ret til at få en bisidder med til samtalen. Din tillidsrepræsentant, sikkerhedsrepræsentant eller en kollega du føler dig tryg ved.

Hvad hjælper det at have sådan en med?

Anmeld

11. november 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Hvad hjælper det at have sådan en med?

Nu kender jeg ikke din chef, men hvis man er bange for at ens chef ikke opfatter det som en OMSORGS-samtale, men som en samtale hvor du skal skældes ud, så er det en ekstra tryghed for dig at have en med, som skal tale din sag og beskytte dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.