Hvad gør i med egenbetaling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Meliora

Vi sparer op eller låner pengene i banken eller i familien. Jeg tror at Danmark kommer til at give tilskud, ligesom de giver 50% af medicinen, så gudskelov man er medlem dér. Men heldigvis er min mand færdiguddannet når vi skal i gang, og vi er dermed to med goe indkomster, så opsparing burde være en mulighed. Dog betyder selvfølgelig at det hele bliver rykket lidt længere ud i fremtiden, da man nu skal spare 25.000-30.000 mere op end alm. opsparing til babyting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
FruRafn skriver:

Vi sparer op eller låner pengene i banken eller i familien. Jeg tror at Danmark kommer til at give tilskud, ligesom de giver 50% af medicinen, så gudskelov man er medlem dér. Men heldigvis er min mand færdiguddannet når vi skal i gang, og vi er dermed to med goe indkomster, så opsparing burde være en mulighed. Dog betyder selvfølgelig at det hele bliver rykket lidt længere ud i fremtiden, da man nu skal spare 25.000-30.000 mere op end alm. opsparing til babyting.

Det var dejligt for jer

Ihh hvor jeg håber at vi alle sammen herinde snart render rundt og kan strutte med vores gravide maver

Anmeld

11. november 2010

Meliora

Kruse90 skriver:

Det var dejligt for jer

Ihh hvor jeg håber at vi alle sammen herinde snart render rundt og kan strutte med vores gravide maver

Ja gå, det skal det nok. Men ville da gerne være egenbetalingen foruden. Har stadig et spinkelt lille håb om der bliver taget hensyn til vores situation med den arvelige sygdom, men tror det nu ikke. Vi må bare til lommerne, for raske børn DET skal vi ha', uanset hvilke sindsyge lovforslag der kommer.

Håber det lykkes for jer snart også:-)

Anmeld

11. november 2010

AnneH

puha.. ved ikke helt hvad vi gør. Vi låner nok pengene af familien. Har da en mindre opsparning at trække på, men det var nu meningen vi skulle bruge på indkøb til det kommende ønskebarn.

Hvis vi ikke kan låne pengene af familien, så sætter vi det nok også lidt på standbye så vi kan spare op til det.

Håber dog ikke vi kommer til at skulle tage stillingen. Vi skal nemlig en tur på Skejby i morgen og får der at vide hvornår jeg skal have taget æg ud.

Håber inderligt at der er ingen som må opgive drømmen.

Anmeld

11. november 2010

pussekat

LouiseNielsen skriver:

Står ikke i den sitiuation....

Vil bare sige at jeg virkelig syntes det er grotesk barnløse selv skal betale.... Jeg ville med glæde betale 500 kr mere i skat hver mdr for at i skulle kunne få jeres behandlinger betalt!!

hejsa

tak skal du have du her lige give mig/min mand  i øjene

hvor er du sød

Anmeld

11. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

AnneH skriver:

puha.. ved ikke helt hvad vi gør. Vi låner nok pengene af familien. Har da en mindre opsparning at trække på, men det var nu meningen vi skulle bruge på indkøb til det kommende ønskebarn.

Hvis vi ikke kan låne pengene af familien, så sætter vi det nok også lidt på standbye så vi kan spare op til det.

Håber dog ikke vi kommer til at skulle tage stillingen. Vi skal nemlig en tur på Skejby i morgen og får der at vide hvornår jeg skal have taget æg ud.

Håber inderligt at der er ingen som må opgive drømmen.

Århhh søde, hvor håber jeg bare at det er jeres tur nu.

Ingen af os fortjener at gå igennem det her.

Mit held er, at jeg kan vælge en anden grunduddannelsesform som giver mig en noget bedre økonomi. Men det vil så også tage mig en del længere tid at komme på Jordemoder udd. Men pyt nu med det, hvis det økonomiske kan skabe en bebs til os.

Hvad gør man ikke for at få et barn. Det er jo den største drift af dem alle

Anmeld

13. november 2010

AnneH

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Århhh søde, hvor håber jeg bare at det er jeres tur nu.

Ingen af os fortjener at gå igennem det her.

Mit held er, at jeg kan vælge en anden grunduddannelsesform som giver mig en noget bedre økonomi. Men det vil så også tage mig en del længere tid at komme på Jordemoder udd. Men pyt nu med det, hvis det økonomiske kan skabe en bebs til os.

Hvad gør man ikke for at få et barn. Det er jo den største drift af dem alle

Tak, det håber jeg også.

for at vi alle får en lille bebs i 2011

Anmeld

13. november 2010

ønskebørn74

baby84 skriver:

Hej Alexis

Jeg tror vi låner pengene i banken eller af familien. I værste fald sælger vi vores hus, men dette håber jeg ikke vi er nødt til, da det jo netop skulle være rammerne omkring den nye familie

Du skriver at det nok bliver vedtaget. Det er vedtaget er jeg helt sikker på. Det sagde de i nyhederne for nogle dage siden desværre.

Da vi var til samtale på sygehuset i tirsdags sagde de at de simpelthen ikke kunne se hvordan det med egenbetaling ville kunne etableres på så kort tid. Der er ikke lagt nogen plan for hvordan det kommer til at virke i praksis så min læge tog stadig ikke stilling til det. Bare så forfærdeligt, hvis man bliver stoppet midt i det hele fordi de vil se kontanter.

Det har været til første behandling... Ikke mere...

Anmeld

13. november 2010

ønskebørn74

Vi låner penge hvor vi kan og laver så mange sorte penge vi kan. Går normalt ikke ind for dette, men hvis jeg ikke får noget for mine skattepenge alligevel, kan de rende mig.... Er rasende på regeringen. Tænk en klaphat vi har sidende, og vi har ikke engang valgt ham... Hvor er valget blevet af?? Det var ikke ham der blev valgt, men fogh... Hader ham, han kører vores land i sænk.

Anmeld

13. november 2010

Laulund87

ønskebarn74 skriver:

Vi låner penge hvor vi kan og laver så mange sorte penge vi kan. Går normalt ikke ind for dette, men hvis jeg ikke får noget for mine skattepenge alligevel, kan de rende mig.... Er rasende på regeringen. Tænk en klaphat vi har sidende, og vi har ikke engang valgt ham... Hvor er valget blevet af?? Det var ikke ham der blev valgt, men fogh... Hader ham, han kører vores land i sænk.

Det synes jeg s* er i orden med de sorte penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.