Hvad gør i med egenbetaling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej Piger.

Sagen er jo den, at egenbetaling for behandling meget vel vil blive vedtaget. Det betyder jo at vi skal til at punge op med rigtig rigtig mange penge hver måned indtil vi får den ønskede graviditet.

Jeg har selv valgt at skifte studiet på stx ud med SoSu uddannelsen, da jeg bedre kan spare op som elev end som SU studerende. Samtidig vil jeg på sigt stadig kunne få nogle af de uddannelser jeg ønsker med en SoSu.

Så selv om det tager mig ca 1 1/2 år længere at komme på en videregående, så er det min måde at overleve egenbetalingen på.

Min værste frygt er at skulle stoppe behandling pga. penge. Så må stx altså vige for det, og så må jeg læse enkeltfag ved lejlighed.

Men hvad gør i?? Har i samme muligheder eller hvordan?

Jeg kunne godt vælge bare at arbejde, men så hellere være elev et sted og stadig få en udd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

baby84

Hej Alexis

Jeg tror vi låner pengene i banken eller af familien. I værste fald sælger vi vores hus, men dette håber jeg ikke vi er nødt til, da det jo netop skulle være rammerne omkring den nye familie

Du skriver at det nok bliver vedtaget. Det er vedtaget er jeg helt sikker på. Det sagde de i nyhederne for nogle dage siden desværre.

Da vi var til samtale på sygehuset i tirsdags sagde de at de simpelthen ikke kunne se hvordan det med egenbetaling ville kunne etableres på så kort tid. Der er ikke lagt nogen plan for hvordan det kommer til at virke i praksis så min læge tog stadig ikke stilling til det. Bare så forfærdeligt, hvis man bliver stoppet midt i det hele fordi de vil se kontanter.

Anmeld

11. november 2010

Miia90

vi prøver og ligge penge til side. af hva vi godt kan undvære. ellers jeg jeg arvede penge efter jeg mistede min moar

Anmeld

11. november 2010

LouiseNielsen

Står ikke i den sitiuation....

Vil bare sige at jeg virkelig syntes det er grotesk barnløse selv skal betale.... Jeg ville med glæde betale 500 kr mere i skat hver mdr for at i skulle kunne få jeres behandlinger betalt!!

Anmeld

11. november 2010

karina pigen

vi var igang med behandlinger holdte 2 mdr pause og så blev vi det selv. MEN skulel vi selv betale ville vi ik ha råd til det overhovedet...

fatter slet ik den beslutning, så mange giver op på deres drøm og ja på sigt så falder antallet i børn bare i dk og ja det er jo vofres fremtid men det håber jeg da de har taget med i deres mega latterlige forslag.. som ja desværre bliver vedtaget...

hvis vi ik igen kan blive gravide selv med nr 2.. så får vi ik flere børn.. og jeg bliver så ked af det på vejne af dem der på grund af pengene må opgive deres drøm om en familie..

Anmeld

11. november 2010

Lisbeth1985

Vi sparer også, hvor vi kan (bl.a. på årets julegaver) og så må vi tage i banken, hvis opsparingen viser sig ikke at være nok.. Er virkelig villig til at undvære mange ting, så vi kan få ønskebarnet.. Men føler stadig, at vores behandling burde være gratis!!

Lisbeth

Anmeld

11. november 2010

Ansemusen

Jeg forstår det heller ikke! Jeg er klar over at der skal spares i disse tider. Men det har virker som en kortsigtet besparelse i og med, at det (kombineret med nedsættelsen af børnebidragsydelsen) sandsynligvis vil betyde, at der vil blive født færre børn. Ergo bliver ældrebyrden et endnu større problem end hidtil! Og politikerne har jo netop snakket så meget om ældrebyrden tidligere!

Anmeld

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

er fuldstændig enig.
Man vil jo gøre alt for at få sin drøm opfyldt.

Men her bliver det også opsparingen først, og så må vi jo så se derefter.
Men tror i ikke at de er klar til det til Januar? Eller?
Det skal vel i gennem en masse administration inden?

Kram

Anmeld

11. november 2010

Lisbeth1985

Kruse90 skriver:

er fuldstændig enig.
Man vil jo gøre alt for at få sin drøm opfyldt.

Men her bliver det også opsparingen først, og så må vi jo så se derefter.
Men tror i ikke at de er klar til det til Januar? Eller?
Det skal vel i gennem en masse administration inden?

Kram

Jeg tror ikke, at de bliver klar til det til januar.. Så hvis vi er heldige har vi et par måneder mere at løbe på

Anmeld

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lisbeth1985 skriver:

Jeg tror ikke, at de bliver klar til det til januar.. Så hvis vi er heldige har vi et par måneder mere at løbe på

Wee.
Lad os krydse for det.
Så kan jeg håbe vi kan være heldige. Jeg håber på opstart til februar -marts hvis alt går efter mit hovede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.