Jeg ville aldrig ha sådan en.. af den simple grund at jeg ikke er af den mening at et barn skal vugges i søvn.. det er en dårlig vane man hurtigt får... jeg tror dog at mange får den umotiveret...
Hvis min datter lå hos mig da hun var lille vuggede jeg hende da også i mine arme, også EFTER hun var blevet lagt væk.. hehe.. Og har jeg stået med barnevoggnen og snakket med en veninde eller andet har jeg da også taget mig selv i at stå og rulle frem og tilbage med vognen.. derfor tror jeg ikke altid at vanen er lavet med viljen, men af noget andet.. og måske fordi man ser så mange andre stå og gøre det.. Vi har aldrig haft problemer med at få hende til at sove i barnevognen, og vi har aldrig vugget den.. ville selv synes det var ret træls faktisk.. Jo de er jo vant til fra maven at blive væltet lidt rundt osv, men det bliver de jo også i løbet af dagen ellers.. og hvis først man får startet denne vane så (har jeg hørt og set) er man tvunget til at vugge vognen til barnet ikke sover i den mere..
Jeg går ofte forbi cafeer hvor der står en kvinde og vugger barnevognen ivrigt fordi hun gerne vil ind og spise sin ellers varme mad sammen med veninderne.. men fordi barnet ikke kan sove medmindre hun vugger i 20 min så bliver maden kold.. DET gider jeg ikke..
SÅ derfor ville jeg aldrig ha sådan en maskine.. Kan ikke se hvorfor vognen skal vugges.. Barnet ved jo ikke at den kan, så derfor går barnet jo ikke glip af noget.. Jeg mener det er en vane som moren/faren selv pålægger barnet.
Men held og lykke med projektet - synes det virker som et ret stort og omfattende projekt ift. at i kun går på 1. semester..
Anmeld