Barnevognsvugger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Anna-IHA

Hej forældre

Vi er en gruppe af 1.semester ingeniørstuderende, der i et projekt om hjælpemidler har konstrueret et apparat der kan vugge en barnevogn frem og tilbage eller fra side til side med en indstillelig hastighed og intensitet. Meningen er at den kan give en ’hjælpende hånd’ hvis barnet skal vugges i søvn.

Barnevognsvuggeren kører på strøm, og ville i den færdige udgave kunne køre på batteri. Den er transportabel, næsten lydløs og monteres på barnevognens håndtag. På nuværende tidspunkt er den på størrelse med - lidt tykkere end - en ½ liters sodavandsflaske.

Vi vil rigtig gerne høre fra jer der har mere børneerfaring end os, om det er et hjælpemiddel I ville kunne bruge, hvad I ville ligge vægt på hvis I skulle anskaffe jer et og hvilken pris I ville give for det.

Vi håber meget at der er nogen af jer der vil tage jer tid til at svare osJ

Mange hilsner Anna /på vegne af gruppe 12 fra Ingeniørhøjskolen i Århus

P.S: Vi har testet barnevognsvuggeren ved forskellig hastighed, intensitet og vægtbelastning, og den kører stabilt og er fuldstændig sikker, MEN vi ved ikke om den er behagelig for en baby, for indtil videre er der ingen baby der har prøvet at blive vugget af den… Så hvis der er nogen der bor i Århus og kunne tænke sig at prøve den, så skriv endelig herinde, og så finder vi ud af noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Sabsy

Hej!
Min søn har en baby bouncer, som er en vippestol der selv vipper. (kan også fåes i gynge) - og den er han helt vild med, ærgeligt jeg ikke bor i Aarhus, ville gerne ha' været forsørgskanin
Held og lykke med projektet..
Sabrina- mor til Benjamin

Anmeld

10. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

En som min jm var i mødregruppe med, havde sådan en dims der reagerede på lyd, så hvis bebsen sagde noget, så vuggede den barnevognen lidt, så bebsen sov igen.

Men altså - vores slyngevugge gør jo det samme. Hvis hun bevæger sig lidt, så vugger den jo i fjederen og det og hvis det blæser lidt, så vugger den jo også i vinden. Så det gør det samme.

Anmeld

11. november 2010

Anna-IHA

Hej og tak for svar

Sabrina: Ja, det er ærgeligt, vi vil så gerne se hvordan den virker på en RIGTIG baby... Men dejligt at I har fundet noget som virker godt

Zafir: Du ved vel ikke tilfældigvis hvad den dims hed, eller hvilket mærke den var?

Mange hilsner Anna

Anmeld

11. november 2010

AD

Hej!

Hvordan har I tænkt jer at det skulle foregå når den skal afprøves? Skal babyen have en bestemt alder og hvordan med det praktiske. Hvornår osv.?

Anmeld

11. november 2010

iris-mor

Ih det lyder super. Jeg snakkede med min far om det forleden da jeg stod og rokkede barnevognen, og mente det var fordi fædrene ikke brugte nok til ude i kulden med vognen, for så havde de nok opfundet en sådan ting.

Hvis det er en dims man sætter på, hvilket jo nok er det smarteste, fordi barnevogne er helt individuelle så vil jeg nok være villig til at give 500. - Udsteder i garanti for virkningen af den.

Pøj pøj - ida med 2 sovende børn

Anmeld

12. november 2010

Lone Jakobsen

selv om ideen er sjov, må jeg indrømme at det ikke var noget jeg ville ha investeret i. selv da mine børn var helt små. jeg er ikke vild med ideen om at mit barn skal vugges i søvn på den måde. så hellere en slyng vugge som virker mindre "robot agtig"

Anmeld

15. november 2010

Anna-IHA

AnneDina skriver:

Hej!

Hvordan har I tænkt jer at det skulle foregå når den skal afprøves? Skal babyen have en bestemt alder og hvordan med det praktiske. Hvornår osv.?

Hej Anne Dina

Der er ikke nogen decideret aldersgrænse, bare babyen stadig bruger barnevognen til at sove i. Vi har dog kun testet med vægtbelastning op til 15 kg., men når de når den vægt er de vel efterhånden også ude af barnevognen...

Er du interesseret i at prøve den? Vi kan gøre det på vores skole som ligger på Dalgas Avenue, eller vi kan komme til dig? Vi kan når du kan... dog ikke når vi har undervisning... Onsdag eftermiddag, torsdag eftermiddag eller når som helst på dagen fredag, ville vi kunne f.eks.

Du kan skrive her eller på min mail: 10696@iha.dk

Håber at høre fra dig

Mange hilsner Anna

Anmeld

15. november 2010

Anna-IHA

Og Iris-mor og nutche: Mange tak for jeres svar

Anmeld

15. november 2010

Kaufie

Selvom jeg ofte snakkede om at "nogen burde opfinde sådan en dims", da jeg selv havde en søn, der skulle rokkes i søvn, så ville jeg ikke investere i den.

Netop fordi barnet efter min mening skal lære at falde i søvn uden den konstante rokken - man kan jo heller ikke stå og rokke med sengen på deres værelse.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.