4 års straf for kold og kynisk dødsvold ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2008

Christinahr

Jeg tror der findes to slags kriminelle.

Der findes den type som loggidut nævner, der er jeg altså enig, den type gider jeg ikke vide går rundt iblandt os. Kan godt ske han ikke var ved sig selv, men han tog sku selv det lort.

Men når det er sagt tror jeg bestemt også der findes den type som Eva nævner der vil få langt mere ud af en anden slags hjælp en bare at blive låst inde. Ordsproget der lyder : Hvis ikke du er kriminel når du kommer i fængsel, så er du det ihvertfald når du kommer ud.

Personligt - det er hvad jeg ser i dagligdagen, skal vi have nogle langt mere kontante socialrådgivere. Børn skal ikke se alt det lort, de skal fjerens og ikke have så meget samværd med forældre der er i kriminalitet og er misbrugere, det smitter jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hmm jeg ved ikke....jeg synes det er svært at vurdere. Jeg tror i første omgang at det ville være en god ide at udnytte den nuværende strafferamme. Men det kræver jo at man skal ændre retspraksis - og det er en svær nød at knække.

Jeg er overbevist om at når man har haft (hård) kriminalitet inde på livet, så findes der ikke en straf som er hård nok. I hverfald for at give mere retfærdighed.

Selv har min familie oplevet vold, børnemishandling og incest, og jeg tror ikke engang dødstraf vil kunne genoprette min retfærdighedsfølelse.

Anmeld

13. august 2008

Rahmberg.dk

Eva skriver:

Jeg tror ikke på det handler om at sætte straffen op...så ville lande som usa vel ikke hav eså meget vold og kriminalitet.
Der er andre steder der skal sættes ind, så der kan behandles præventivt.
Når unge mennesker tæver andre ihjel, så er de unge også ofre,...ingen mennesker bliver født til og vokser op med ønsket om at ende som morder i et fængsel.
Jeg er mest forarget over vores system som opfostre alle de stakkels frustrerede unge mennesker...
Knus Eva

Jeg er mest forarget over vores system som opfostre alle de stakkels frustrerede unge mennesker...

Er det ikke for billigt at give systemet chancen ???
Helt ærligt, vi har vel alle sammen en fornemmelse af ret og uret.

Hilsen Berit

Anmeld

13. august 2008

Christinahr

Rahmberg.dk skriver:

Eva skriver:

Jeg tror ikke på det handler om at sætte straffen op...så ville lande som usa vel ikke hav eså meget vold og kriminalitet.
Der er andre steder der skal sættes ind, så der kan behandles præventivt.
Når unge mennesker tæver andre ihjel, så er de unge også ofre,...ingen mennesker bliver født til og vokser op med ønsket om at ende som morder i et fængsel.
Knus Eva

Er det ikke for billigt at give systemet chancen ???
Helt ærligt, vi har vel alle sammen en fornemmelse af ret og uret.

Hilsen Berit

Nu har jeg flere plejebørn i nærmeste familie og min den ene af dem ender galt udelukkende på grund af kommunes dårlige dømmekraft... der kan man tale om at det er systemet der har fejlet...

Anmeld

14. august 2008

Rahmberg.dk

Nu har jeg flere plejebørn i nærmeste familie og min den ene af dem ender galt udelukkende på grund af kommunes dårlige dømmekraft... der kan man tale om at det er systemet der har fejlet...

Uanset situationen er det vel i bund og grund forældrene der har ansvaret for de børn de sætter i verden.
Har systemet undladt at tvangsfjerne børn som burde have været fjernet kan man vel tale om at de har fejlet, ellers har jeg meget svært ved at se at systemet er den ansvarlige.

Og det er bare for let at sige det er systemets fejl.
Hvis forældrene har efterladt barnet på systemets trappetrin, så kan det være systemets fejl, men igen så opstår den pga forældrene.
Hvad nu hvis forældrene tog deres ansvar seriøst,
og hankede op i sig selv og deres børn.

Og jeg ved selvfølgelig godt at alt ikke er sort eller hvidt.
Syntes bare det er en dårlig undskyldning efterhånden at skyde skylden videre.

Hilsen Berit

Anmeld

14. august 2008

Pia.

jeg er tom for ord... han slipper ALT FOR BILLIGT i mine øjne .... det er sygt og han SKAL straffes... hvordan de straffer ham er jeg som sådan lige glad med, men 4 år - det er for tamt... og for nemt for alle at gøre noget uliovligt når det ingen konsekvens får.... ØV, stakkels den familie der står tilbage og har mistet en mand, en far, en bedste ven og måske en morfar...
det er så frygteligt, at jeg som sagt er tom for ord....

knus Pia.

Anmeld

14. august 2008

Christinahr

Rahmberg.dk skriver:

Uanset situationen er det vel i bund og grund forældrene der har ansvaret for de børn de sætter i verden.
Har systemet undladt at tvangsfjerne børn som burde have været fjernet kan man vel tale om at de har fejlet, ellers har jeg meget svært ved at se at systemet er den ansvarlige.

Og det er bare for let at sige det er systemets fejl.
Hvis forældrene har efterladt barnet på systemets trappetrin, så kan det være systemets fejl, men igen så opstår den pga forældrene.
Hvad nu hvis forældrene tog deres ansvar seriøst,
og hankede op i sig selv og deres børn.

Og jeg ved selvfølgelig godt at alt ikke er sort eller hvidt.
Syntes bare det er en dårlig undskyldning efterhånden at skyde skylden videre.

Hilsen Berit

Jeg er med på hvad du mener og enig meget hen ad vejen, men der er bare nogen menesker der fra egen barndom eller pga misbrug ikke ved hvordan eller kan finde ud af at tage sig af de børn de sidder i verden - så synes jeg systemet fejler når det gang på gang er forældrene der tages hensyn til og ikke børnene. Hvad jeg kunne for tælle af historer med de plejebørn og deres forældre er altså ikke for sarte sjæle.

Derfor synes jeg man i mange tilfælde kan stille systemet til rådighed.

Mange af de krimenelle og sørgelige tilfælde der render rundt er børn af folk der ikke kunne tage sig af dem, dvs når kommune går ind og tager dem i deres varetægt enten plejefamilie eller børnehjem synes jeg det bliver systemets ansvar hvis de fejler.

Selvfølgelig er det ikke alle typer krimineller der går ind under overnævnte, men dem der gør har ligeså meget brug for hjælp af anden slags en bare at blive låst inde - de har oplevet ting vi "normale" mennesker ikke forstår.

Anmeld

14. august 2008

Heidi.

Så har vi sat vores underskrifter...

Håber det er virksomt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.