Eva skriver:Mebach skriver:
Selvfølgelig skal strafferammen da sættes op!
Det fører da ingen vegne med samtaleterapi og fletten tæer!
Kunne godt tænke mig at se nogle statistikker som underbygger det at straf mindsker kriminalitet???
Hvem taler om samtale....sæt ind når børn er små...og lad være med at spare penge og sende børn hjem til vold og pædofili osv...
Eva...som nægter at tro på at straf virker til andet end at holde lige præcis den enkelte væk fra kriminalitet imens de er lukket inde...hvad med bagefter??
Er man syg og det mener jeg man er når man slår ihjel på den måde, så skal man behandles og ja, lukkes inde, men ikke blandt hårde kriminelle.
hmmm, jeg er godt nok meget i tvivl om din metode her...?
altså, det du mener er, at når et menneske tager et andet menneskes liv, så skal der arbejdes på at gøre det menneske til et bedre menneske...? er det det jeg skal forstå?
jeg kunne godt tænke mig at vide om du så mener at de efterladte bare skal sidde stille og smile og acceptere at man pusler om morderen?
jeg skal hilse dig og sige jeg har haft et kmord så tæt inde på livet som du kun kan drømme dig til, min storebrors bedste kammerat gennem deres unge år, blev myrdet af en anden kammerat med 21 knivstik, koldt og kynisk, i en rus af svampe...min bror havde netop overladt de to til sig selv, da klappen gik ned, min bror og hans kammerat var dengang 16 år, og morderen var 21 år...du må da være helt ude i hampen, hvis du tror min bror ikke er blevet straffet gennem alle de år, nu er min bror 45 år, og stadig rider det ham som en mare at han gik fra hans bedste kammerat...ham som blev morder den aften, er løsladt igen, og ville gerne sige undskyld til min storebror...come on, sådan en syg stodder, havde de da bare kappet knoppen af ham dengang, ville vi alle havde haft en smule mere fred i sindet!
jeg er sikker på den satan har fået behandlingsdom, og hvad har det ikke kostet af mine skide skattepenge...niks Eva, han tog et andet menneskes liv, et menneske som betød alt for min bror...og han vader den dag rundt blandt dig og mig...vær så god, det er din og min sikkerhed som står på spil.!
bliver sgu sur, for hele lortet væltede op igen...smid de sataner i fængslet og lad livstid være livstid, eller kap roen på dem...så er du og jeg fri for at spekulere på at de en dag tramper rundt og myrder andre!
min underskrift ryger på så snart jeg har spist!
ps/ er de over 12 år, ved de sgu kun alt for udmærket hvad de har gang i, og så må de bøde!
sorry, blev dælme bare lige vred, for dit forslag kasper godt nok hån på de efterladte!