4 års straf for kold og kynisk dødsvold ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. august 2008

Rahmberg.dk

Hvor ligger din grænse for retfærdighed for kriminelle.

Jeg kan kun opfordre alle til at underskrive, i håbet om at retssystemet vil straffe forbrydere og belønne alm. borgere som dig og mig,
og vores børn der alle kan risikere at stå som offer en dag.
Idag er det ikke den almindelige borgers rettigheder der tages hensyn til, det er den kriminelle.

Nu må det være nok..
Vi kræver sikkerhed på gederne og i vores huse, og et retfærdigt retssystem der beskytter ofrene.
Og i denne sag belønnes den kriminelle og ofret og dennes efterladte gøret totalt til grin.

Skriv under og gør dit til at forsøge at ændre dagens Danmark
http://www.strammerelovgivningnu.underskrifter.dk/ index.php

Send videre til alle du kender som har interesse i at beskytte dem selv og deres familie.

Hilsen Berit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

SaNiNa

Ja ved ikke hvilken verden vi lever i mere når man kan slippe så billigt...

Anmeld

13. august 2008

Honningblomst

Jeg tror ikke på det handler om at sætte straffen op...så ville lande som usa vel ikke hav eså meget vold og kriminalitet.
Der er andre steder der skal sættes ind, så der kan behandles præventivt.
Når unge mennesker tæver andre ihjel, så er de unge også ofre,...ingen mennesker bliver født til og vokser op med ønsket om at ende som morder i et fængsel.
Jeg er mest forarget over vores system som opfostre alle de stakkels frustrerede unge mennesker...
Knus Eva

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Selvfølgelig skal strafferammen da sættes op!
Det fører da ingen vegne med samtaleterapi og fletten tæer!

Anmeld

13. august 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

Kunne godt tænke mig at se nogle statistikker som underbygger det at straf mindsker kriminalitet???
Hvem taler om samtale....sæt ind når børn er små...og lad være med at spare penge og sende børn hjem til vold og pædofili osv...
Eva...som nægter at tro på at straf virker til andet end at holde lige præcis den enkelte væk fra kriminalitet imens de er lukket inde...hvad med bagefter??
Er man syg og det mener jeg man er når man slår ihjel på den måde, så skal man behandles og ja, lukkes inde, men ikke blandt hårde kriminelle.

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Hvis ikke én som har slået et andet menneske er "en hård kriminel" ved jeg ikke hvad han er???????????

Hvad med at genindføre dødsstraffen, det må da virke mere afskrækkende, end at "tale sammen om tingene"?

Anmeld

13. august 2008

Kvindemin

Dødsstraf skal helt klart genindføres.
Og at opholde sig i et fængsel, skal ikke gå ud på sjov og ballade.
Ikke noget med udd., svømmehal, dvd film, styrketræning og lign.
Nej bag lås og slå, og kun brød og vand.
Så kan de lærer det.

De har ikke fortjent at få samtale terapi eller noget der minder om!

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Chritinap skriver:

Dødsstraf skal helt klart genindføres.
Og at opholde sig i et fængsel, skal ikke gå ud på sjov og ballade.
Ikke noget med udd., svømmehal, dvd film, styrketræning og lign.
Nej bag lås og slå, og kun brød og vand.
Så kan de lærer det.

De har ikke fortjent at få samtale terapi eller noget der minder om!

NEMLIG!!!

Anmeld

13. august 2008

finkedinke

Åh det her er så svært. Jeg kender ikke så meget til netop den sag det har startet debatten. Men jeg tror at det hjælper nogen mennesker netop at få udannelse og hjælp i fængslet, men jeg tror så absolut at der er nogen der bare er tabt på gulvet af en eller anden grund.
Spørgsmålet er hvad man vil opnå med en længere straf, jeg er ikke sikker på at det virker præventivt. I sagen med den 16-årige handlede han vist på sine umiddelbare følelser, jeg tror han havde gjort det uanset om vi havde dødsstraf eller ej. Når man er i sine følelsers vold tænker man ikke klart. Omvendt kan jeg godt forstå at de pårørendes retfærdigshedssans krænkes ved en straf på kun 4 år.

Findes der reelt nogen undersøgelser der viser om kortere eller længere straf har nogen virkning?

I årene mellem 16 og 21 som er de år denne knægt skal fængsles, sker der jo utroligt meget i ens liv. Han skal uddannes, finde kærster, lære at stå på egne ben. Jeg kunne frygte at han ville tage mere skade end gavn hvis han berøves den normalt udvikling ved at sidde i fængsel i de år. Min tvivl går på om han bliver et værre eller bedre menneske at at sidde der længere.

Der hvor jeg mener at samfundet virkelig fejler er at man ikke bruger penge nok på at forebygge. Man sparer på ungdomsklubber, anbringelser og behandling. Så ender man bare med at bruge pengene senere når det er gået galt.

Berith

Anmeld

13. august 2008

Loggidut

Eva skriver:

Mebach skriver:

Kunne godt tænke mig at se nogle statistikker som underbygger det at straf mindsker kriminalitet???
Hvem taler om samtale....sæt ind når børn er små...og lad være med at spare penge og sende børn hjem til vold og pædofili osv...
Eva...som nægter at tro på at straf virker til andet end at holde lige præcis den enkelte væk fra kriminalitet imens de er lukket inde...hvad med bagefter??
Er man syg og det mener jeg man er når man slår ihjel på den måde, så skal man behandles og ja, lukkes inde, men ikke blandt hårde kriminelle.

hmmm, jeg er godt nok meget i tvivl om din metode her...?

altså, det du mener er, at når et menneske tager et andet menneskes liv, så skal der arbejdes på at gøre det menneske til et bedre menneske...? er det det jeg skal forstå?

jeg kunne godt tænke mig at vide om du så mener at de efterladte bare skal sidde stille og smile og acceptere at man pusler om morderen?

jeg skal hilse dig og sige jeg har haft et kmord så tæt inde på livet som du kun kan drømme dig til, min storebrors bedste kammerat gennem deres unge år, blev myrdet af en anden kammerat med 21 knivstik, koldt og kynisk, i en rus af svampe...min bror havde netop overladt de to til sig selv, da klappen gik ned, min bror og hans kammerat var dengang 16 år, og morderen var 21 år...du må da være helt ude i hampen, hvis du tror min bror ikke er blevet straffet gennem alle de år, nu er min bror 45 år, og stadig rider det ham som en mare at han gik fra hans bedste kammerat...ham som blev morder den aften, er løsladt igen, og ville gerne sige undskyld til min storebror...come on, sådan en syg stodder, havde de da bare kappet knoppen af ham dengang, ville vi alle havde haft en smule mere fred i sindet!

jeg er sikker på den satan har fået behandlingsdom, og hvad har det ikke kostet af mine skide skattepenge...niks Eva, han tog et andet menneskes liv, et menneske som betød alt for min bror...og han vader den dag rundt blandt dig og mig...vær så god, det er din og min sikkerhed som står på spil.!

bliver sgu sur, for hele lortet væltede op igen...smid de sataner i fængslet og lad livstid være livstid, eller kap roen på dem...så er du og jeg fri for at spekulere på at de en dag tramper rundt og myrder andre!

min underskrift ryger på så snart jeg har spist!

ps/ er de over 12 år, ved de sgu kun alt for udmærket hvad de har gang i, og så må de bøde!

sorry, blev dælme bare lige vred, for dit forslag kasper godt nok hån på de efterladte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.