Første nat uden en sut!!! HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.894 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. november 2010

NejaJ

Min datter og jeg har snakket om længe at julemanden sku have sutten, når hun bliver 3 år... Og det gør hun altså om 14 dage.... Inden aftensmad fandt hun alle hendes sutter på 10 min, og vi pakkede dem fint ind i en æske til "Julemanden"(OLDEMOR)...

Nu er hun kommet i seng for snart 4 timer siden... Hvad i al verden skal jeg gøre???? :O

Hvordan gjorde da i jeres sku af med den kære sut???

Krams fra den trætte moar!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Stumpen

Min datter var så knap 3½ da hun kom af med sutten... Den skulle afleveres til julemanden den 23. dec sammen med risengrøden (begge dele stilles i kælderen så han kan spise når  han kommer forbi) Så allerede den 1. begyndte vi at snakke om at når kalenderlyset var nede på 23 så var det tid... Moren her fik mere og mere ondt i maven over dette...

Men den 23. kom sutterne i en bøtte og stillet ved siden af risengrøden.. Mathilde var ikk eked af det da hun skulle i seng, men meeget nervøs over at julemanden skulle komme, så var oppe i sit vindue 3-4 gange selvom vi sagde at han først kom når hun sov.. Men efter 3-4 timer fik hun lov at gå ind i  vores seng, hvor hun faldt i søvn med det samme..

Den 24. og efterfølgende har der intet været og hun sover i sin egen seng...

Anmeld

9. november 2010

Munder

Min datter var 3 år og en måned. Vi havde opfundet en suttefe, der skulle tage sutterne med til de små febabyer.

Om aftenen samlede vi alle sutterne i en skål og satte dem i stuen sammen med et glas mælk og nogle kiks (ved godt den er tyvstjålet fra julemanden)

Næste morgen var mælken drukket, der var kun små krummer af kiksene og skålen var tom. Og så stod der en kæmpe gave til hende. Det var et klart hit.

Den første aften var lidt hård. Tror et tog hende omkring en time at falde i søvn. Dagen efter spurgte hun efter sutten, da hun skulle sove, men accepterede at hun ikke fik den. Derefter har hun slet ikke talt om den.

Anmeld

9. november 2010

NejaJ

Har måske os en anelse om at det ville være lettere hvis hun vidste at der ikke er sutter i huset.. Det ved hun jo nu.... 

Anmeld

9. november 2010

TbCp

Liva har lige sagt farvel til sine for et par måneder siden.
Vi puttede dem alle i en kuvert og tog på posthuset, hvor hun selv fik lov at putte kuverten i postsækken.
Bagefter købte vi en stor barbapapa bamse til hende fra julemanden.
Første nat var hun lidt ked.
Da hun skulle sove ville hun gerne aflevere bamsen tilbage så hun kunne få sine sutter igen hun lå med mig i vores seng og græd ligeså stille fordi hun savnede sine sutter.... Og mor her havde vildt dårlig samvittighed.
De næste dage gik det bedre og hun spurgte kun efter dem et par gange.
Nu går det uden problemer..... Men hun er sur på julemanden

Jeg tror det er vigtig at anerkende at hun savner sutterne. At fortælle hende at man godt kan forstå hun savner dem.

Håber det kommer til at gå rimelig smertefuld.

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

TbCp skriver:

Liva har lige sagt farvel til sine for et par måneder siden.
Vi puttede dem alle i en kuvert og tog på posthuset, hvor hun selv fik lov at putte kuverten i postsækken.
Bagefter købte vi en stor barbapapa bamse til hende fra julemanden.
Første nat var hun lidt ked.
Da hun skulle sove ville hun gerne aflevere bamsen tilbage så hun kunne få sine r igen hun lå med mig i vores seng og græd ligeså stille fordi hun savnede sine r.... Og mor her havde vildt dårlig samvittighed.
De næste dage gik det bedre og hun spurgte kun efter dem et par gange.
Nu går det uden problemer..... Men hun er sur på julemanden

Jeg tror det er vigtig at anerkende at hun savner rne. At fortælle hende at man godt kan forstå hun savner dem.

Håber det kommer til at gå rimelig smertefuld.

Årh hvor sødt. Så var det godt I afleverede ALLE rne. Jeg husker nemlig dit indlæg omkring problematikken

Anmeld

9. november 2010

Cris

Man skal bare igennem, to nat dårligt søvn og så er det overstået... Jeg kender mange som har taget en kold tyrker med sutten og man skal bare være klar til at have no søvn den første nat og så kører det bare stille og rollig 

Anmeld

9. november 2010

twinboys

Ville bare lige sige pøj pøj

Anmeld

10. november 2010

TbCp

Baagøe skriver:

Årh hvor sødt. Så var det godt I afleverede ALLE rne. Jeg husker nemlig dit indlæg omkring problematikken

Vi havde så overset 3 sutter, rundt omkring i huset, men det blev heldigvis ikke det store drama

Anmeld

10. november 2010

businesstigger

Vi hængte alle sutterne på et "sutte-træ" i en Frb.have, og efterfølgende fejrede vi det med forkælelse i form af en Zoo tur og at han selv måtte vælge en gave i en butik. Han har kun en gang den efterfølgende dag nævnt sin sut og der ku vi jo sige at de hang jo på suttetræet og det kunne han jo egentlig godt huske så det var det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.