skal lige af med mine frustrationer over systemet - langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Pige2009

Det simpelthen forkasteligt, at I på den måde skal være kastebold i systemet. Jeg bliver virkelig harm (LÆS: vred) når jeg læser dit indlæg.

Har I overvejet at gå til pressen? Det kan altså virkelig gøre en forskel.

Der er jo noget fundamentalt galt med systemet, når de samme mennesker kan informere så forskelligt i de samme situationer, blot med andre mennesker involveret. Dem der sidder og træffer beslutningerne er ligeglade med, at det er mennesker de har med at gøre. Mage til mangel på repekt og ligegyldighed for andre mennesker skal man da lede længe efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

ekzunz

ladydan1 skriver:

har lige fået tjekket op på §41 og det er den vi allerede kæmper med for at få mergudgiftsydelse og der kan vi ikke få hjælp til Nicklas.

De siger det kun er til fysisk og mentalt handicappede og man ikke kan få til social træning eller til at kunne komme ud.

Har lige snakket med en mor til en anden dreng i Nicklas klasse fra samme kommune og de har sjovt nok fået helt andre oplysninger både om efterskole, tilskud og STU end vi har..og vel og mærke af de helt samme mennesker!

Hvad er begrundelsen for at i har fået godkendt en løbemakker efter §41?

Sisse 

Grunden er faktisk at Kim skal have et liv uden for familien. At han kan have et socialt liv, skabe sine egne venner osv. Jeg vil lige sige at den ikke er endeligt godkendt, men vi har snakket om det ved flere møder, og det kan iflg. hans sagsbehandler bevilliges uden problemer.

Mht. efterskole, så ville vi jo også gerne ha' haft Kim på efterskole i år - under STU'en, men vi fik at vide at hvis han skulle det, inden han fyldte 18 år, så skulle man lave en frivillig anbringelse - eller kunne det ikke lade sig gøre. Men til næste år, hvor han jo så er 18 år, kan det sagtens lade sig gøre og vi skal ikke selv betale noget som helst. Hvis han skulle have været afsted på alm. vis, skulle vi selv betale hele gildet.

Det er simpelthen en jungle, og jeg synes det er skræmmende at vores børns fremtid kan afhænge af evnen og viljen hos nogle tilfældige mennesker, og hvordan de tyder reglerne!

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Grunden er faktisk at Kim skal have et liv uden for familien. At han kan have et socialt liv, skabe sine egne venner osv. Jeg vil lige sige at den ikke er endeligt godkendt, men vi har snakket om det ved flere møder, og det kan iflg. hans sagsbehandler bevilliges uden problemer.

Mht. efterskole, så ville vi jo også gerne ha' haft Kim på efterskole i år - under STU'en, men vi fik at vide at hvis han skulle det, inden han fyldte 18 år, så skulle man lave en frivillig anbringelse - eller kunne det ikke lade sig gøre. Men til næste år, hvor han jo så er 18 år, kan det sagtens lade sig gøre og vi skal ikke selv betale noget som helst. Hvis han skulle have været afsted på alm. vis, skulle vi selv betale hele gildet.

Det er simpelthen en jungle, og jeg synes det er skræmmende at vores børns fremtid kan afhænge af evnen og viljen hos nogle tilfældige mennesker, og hvordan de tyder reglerne!

Det er da også helt forrykt og inciterer jo ikke ligefrem til, at de unge med særlige behov kommer i uddannelse, selvom de er yderst motiverede.

Anmeld

9. november 2010

pipsen

Puha er ked af at høre, du skal kæmpe sådan. Hvis jeg var dig, ville jeg sammenfatte, hvad der er sket og skrive en skriftlig klage. Denne skal de tage stilling til. Ikke at jeg mener, man skal klage over hvad som helst, men hvis de tager et andet valg, end du mener, de skal, har du da krav på som min. at være ordentligt oplyst. 

Jeg håber du finder kræfterne til det. - Er der nogle muligheder for jer på en lille privatskole?

Anmeld

10. november 2010

Nemesis

Znuzke skriver:

et liv uden for familien..det er lige præcis det han mangler..åhh hvor er det dog frustrerende at der kan være sådan en forskel.

Nicklas skolekammerat har fået af vide de skal søge om efterskolen og det kommer op på et møde om det kan beviliges - uden frivillig anbringelse!

Det er da helt umuligt som borger at sætte sig ind i noget, når både kommuner men også sagsbehandlerene tolker som de vil.

Sisse som jo så må igang igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.