Ønsker virkelig det fungere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

misslea

Anonym skriver:

Hej, har valgt at skrive som anonym, da dette ikke er noget jeg er stolt af.

Er der nogen her inde, som ikke kunne være sammen med kæresten, uden at tænke på dem han havde været sammen med før, og forstille dig det han måske har gjort med dem?

I min situration, er problemet at jeg ikke kan lade være med at misunde ham, at han har været sammen med indtil flere forskellige piger før mig, og når vi skal til at være sammen, kan jeg ikke lade være med at tænke "det her har han også gjort med hende han havde før mig..." totalt langt ude at tænke sådan... det er jeg godt klar over...  Jeg ved ikke præcis hvor mange før mig han har været sammen med, dog at det er omkring de 15, hvilket han siger ikke er mange for en mand i starten af de 30.

Jeg er ikke selv fyldt 20 endnu, og har kun været sammen med en fyr før ham, som var en virkelig forfærdelig oplevelse...

Jeg elsker min kæreste ubeskriveligt højt, men tror ikke jeg kan være i et forhold, hvor jeg ikke kan nyde at være sammen med ham, uden at tænke tanker man ikke burde... jeg burde jo være glad for at det er mig han er sammen med nu og ikke en af de andre... men kan simpelthen ikke smide det ud af hovedet...

Jeg ville høre om der er nogen her, der har prøvet at være i samme situration...? og i så fald, hvad gjorde i for at glemme de andre?

Ønsker virkelig ikke at have det sådan her... det gør mig meget ked af det, og jeg har ikke lyst til at fortælle kæresten hvor meget jeg tænker på det.

På forhånd tak.

Hejsa.... :-)

Jeg ved at det kan være utroligt svært at styre sine følelser... nogle gange nærmest umuligt faktisk!!!

Men én ting er sikkert, så følger det intet godt med sig at tænke som du gør!!!

Da jeg mødte min mand, var jeg kun 17 år og havde derfor slet ikke den "erfaring" som han havde (han var 22)!! Han havde haft en kæreste før man, som han havde boet sammen med og været ringforlovet med (ja det var vidst moderne dengang... heheh)!!! Jeg havde det rigtig svært i starten med, at han havde været så tæt, intim og seriøs med en anden pige, og det tog man MEGET lang tid at lægge minde følelser omkring det på hylden!!!

Vi talte en del om det, og han kunne jo kun sige, at jeg var nødt til at fokusere på, at der jo var en grund til, at det ikke skulle ham være om ex'en!!!

Han har altid været utrolig god til at bekræfte mig og føle mig som en sand prinsesse, og dette gjorde også, at jeg stoppede med at fortælle ham om min usikkerhed, for det var jo i bund og grund fuldstændig idiotisk, og jeg var bange for, at han ville blive bims i hovedet af mig!!!

Da vi havde været sammen i nogle år, virkede det MEGT åndsvagt, at jeg havde brugt så meget energi på at tænke på hans ex, for jeg havde absolut ingen grund til at betvivle hans kærlighed til mig!!! Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er rigtig ubehageligt at tænke på, at ens kæreste har været sammen med andre før én selv, men på den anden side.... hvis man vil have en voksen mand, så er chancen for, at han har haft en del partnere før én jo ret stor!!! Jeg valgte at se på det på dén måde, at han havde prøvet alt det, det IKKE skulle være, og derfor var klar til mig, som var/er hans store kærlighed!!

Den dag i dag har vi været sammen i 9 år, været gift i 2½ år og har netop fået en lille datter på nu 4 uger!!! Så joooo.... det behøver ikke at være skidt, selvom din kæreste har haft partnere før dig... tvært imod!!!

Min mands ex har jeg lært at kende (de er nemlig en stor gruppe venner, som har holdt sammen siden gymnasietiden), og vi er blevet rigtig gode veninder og ses en hel del...!! Hun e rogså gift idag, og hendes mand ser min mand også!!!

En rigtig solstrålehistorie... som startede i rigtig meget jalousi fra en 17 årig Lea, og endte med en deejlig mand, en lækker datter og nogle super søde venner

Håber virkelig du får kæmpet med dine følelser, for jeg taler af erfaring, når jeg siger, at det er meget selvdestruktivt.... og i sidste ende kan det også være ødelæggende overfor dit forhold!!!

Ønsker dig rigtig meget held og lykke med det.....

fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Mi

Anonym skriver:

Du havde ret i jeg blev nød til at være ærlig over for ham... og jeg tog den svære snak i går aftes med ham...

Jeg synes jeg skylder jer at fortælle lidt mere om mig selv, nu i har været så søde at give mig råd... Jeg har som sagt kun været sammen med en, (en gang), før min kæreste... og det var en virkelig forfærdelig oplevelse, som jeg ville gøre om hvis det havde været muligt.

Udover det, havde jeg en lærer i 7-klasse som ikke kunne holde hænderrne for sig selv, i et år fortalte jeg ikke mine forældre det, og det gik fra kun at være mine bryster han skulle røre ved, til også at blive det længere nede. (dog ikke sex, kun finger...) Noget som man, når man kun er 14 ikke ved hvad man skal gøre for at stoppe, og man ender med at blive passiv, og finde sig i alt...

Mine forældre regnede selv ud at der var noget galt, og hev mig ud af skolen, først et halvt år senere fortalte jeg dem hvad han havde gjort. (De meldte ham, han fik dog ingen dom.)

Så min erfaringer med mænd, før min kæreste er ikke just de bedste, og alt dette ved kæresten også godt. 

Efter vi havde snakket igår, kom vi vist lidt frem til, at min misundelse nok mest munder ud i, at han kun har positivt i baghånden hvor jeg ikke kan sige det sammen... og nok godt ville havde haft bare en god oplevelse med mænd og sex, før jeg bandt mig og fik børn.

Nu ligger landet sådan at jeg aldrig havde kommet frem til dette, hvis jeg ikke havde taget den snak med kæresten, så tak for rådet om at jeg skulle være ærlig. Det har hjulpet mig til at finde årsagen. (Tror jeg.)

Sådan en oplevelse som du er blevet udsat for, med seksuelle krænkelser, kan jo sagtens give dybe sår, og hvis din kæreste er en ordentlig fyr, så kan han jo hjælpe dig igennem det. Du kan jo også overveje at få hjælp til det ved en psykolog eller i en selvhjælpsgruppe hvis du ikke syntes at du selv kan klare det.

Men godt i tog snakken, selvom det er svært at tage hul på sådan noget.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.