De gang vi har været i byen med vores pige, har vi sørget for at de rutiner vi har derhjemme - altså hvornår hun spiser, sover osv. at de så vidt det var muligt blev forholdt. De fleste steder kan man jo få varmet vand til grøden (færdiglavet) og mælken og der er som regel også et sted man kan stille barnevognen, hvor den lille kan sove eller bare få lidt ro. Måske han bliver så træt af alle indtrykkene at han sagtens kan sove længere tid i barnevognen??
Jeg tror bare det er vigtig at man når man er i byen sørger for at holde fast i rutinerne så vidt man kan.
At have vores datter med til fest er ikke noget problem og hun får sin mad og bliver puttet på nogenlunde de samme tidspunkter som hvis vi var hjemme. Nogle gange skal man lige gå lidt væk fra festen få at der er ro til at hun kan spise maden, men ellers så har hun klaret fødselsdage, dåb, familiekomsammen osv. rigtig fint.
Vi havde min datter med ind i kirken til en dåb vi var til. det tog hun gangske fint. I kirken havde de et rum vi kunne gå ind i, hvis hun skulle have mad, skiftes eller det hele blev for meget. Tror det var dåbsværelset, det må de næsten også have i den kirke i skal ind i. Det var jo værd at høre ad om ik andet så hos dem, hvis barn skal døbes. De måp vide om de har fået et "værelse" stillet til rådighed.
Nå men altså alt i alt er min oplevelse med heldagsarrangementer positive og vores datter nyder det i fuldedrag :-)
Anmeld