Til "fest" med 5 måneder gammel bebs. Hvad m. mad, lur osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. november 2010

elluL

Hey kvinder.

Her på søndag skal vi til vores gode vennepars søns, banedåb. Det er jo heldags arrangement, starter kl.10.30 i kirken, og så er den til mad efterfølgende i fest lokale.

Nu har vi jo Milan på 5 måneder, og han får gød 3 gange dagligt og tager to længere lurer i løbet af dagen.

Men hvad gør jeg i løbet af dagen? Han plejer at få grød når han vågner ved en 8 tiden, og så sove han fra 9-11(nogengange længere, som idag hvor han stadig sove i skrivende stund)

Så vågner han igen og får frokost, og bliver lagt igen ved en 14-15 tiden. Det svinger lidt.

Men hvad gør jeg søndag? Han sover bedst i sin egen seng, han sover nemlig ikke særlig lang tid i sin barnevogn. Og hvad med grøden, jeg kan jo ikke stå der og mixe grød sammen i en gryde.

Hvad har i af erfaringer med at ha jeres børn med til heldags arrangemente, med mad og lure? SKal vi droppe kirken? Og bare komme til selve festen?

Håber i kan komme med lidt gode råd

Knus Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Eliza/lykke

Hej med jer

Elizabeth er 6 mrd.

Jeg ville tage grøden med. Lav den på forhånd, og put den i en skål, som kan varmes i micro. MME på flasken, eller tag en færdigblandet brik med.

Jeg ved ikke, hvor langt væk i bor fra kirken, men giv ham grød kl. 8.00, som I plejer. Tag tøj på og bliv klar. Læg ham til at sove som I plejer og væk ham inden I kører. Det kan godt være, at han lige blunder i bilen :-). Så er han bare vågnen i kirken. Det er jo også spændende for ham. Hav flasken i tasken, så han kan få en tur i kirken.

Når I så skal kører igen, sover han nok lidt i bilen igen. Når I ankommer, har han slet ikke tid til at sove mere eller spise. Fordi der sker så mange ting. Så giv ham lidt mere MME. Og se hvornår han bliver træt. Måske skal han lige sove ½ time før han er klar til sin medbragte grød.

Hans rytme kommer ud af kurs, men den er tilbage dagen efter igen.

Hej fra Lone

Anmeld

9. november 2010

Frøken Sørensen

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Elizabeth er 6 mrd.

Jeg ville tage grøden med. Lav den på forhånd, og put den i en skål, som kan varmes i micro. MME på flasken, eller tag en færdigblandet brik med.

Jeg ved ikke, hvor langt væk i bor fra kirken, men giv ham grød kl. 8.00, som I plejer. Tag tøj på og bliv klar. Læg ham til at sove som I plejer og væk ham inden I kører. Det kan godt være, at han lige blunder i bilen :-). Så er han bare vågnen i kirken. Det er jo også spændende for ham. Hav flasken i tasken, så han kan få en tur i kirken.

Når I så skal kører igen, sover han nok lidt i bilen igen. Når I ankommer, har han slet ikke tid til at sove mere eller spise. Fordi der sker så mange ting. Så giv ham lidt mere MME. Og se hvornår han bliver træt. Måske skal han lige sove ½ time før han er klar til sin medbragte grød.

Hej fra Lone

Anmeld

9. november 2010

Tdittmann

Gitte85 skriver:

Anmeld

9. november 2010

Tdittmann

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Elizabeth er 6 mrd.

Hej fra Lone

Anmeld

9. november 2010

Maise

Jeg plejede at koge grøden op så den var barnd varm og så pakke den, når jeg så skulle bruge den 1-2 timer senere var den stadig lun i plasticbøtten. jeg har givet grød i våbenhuset i en kirke

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

Lulle. skriver:

Hey kvinder.

Her på søndag skal vi til vores gode vennepars søns, banedåb. Det er jo heldags arrangement, starter kl.10.30 i kirken, og så er den til mad efterfølgende i fest lokale.

Nu har vi jo Milan på 5 måneder, og han får gød 3 gange dagligt og tager to længere lurer i løbet af dagen.

Men hvad gør jeg i løbet af dagen? Han plejer at få grød når han vågner ved en 8 tiden, og så sove han fra 9-11(nogengange længere, som idag hvor han stadig sove i skrivende stund)

Så vågner han igen og får frokost, og bliver lagt igen ved en 14-15 tiden. Det svinger lidt.

Men hvad gør jeg søndag? Han sover bedst i sin egen seng, han sover nemlig ikke særlig lang tid i sin barnevogn. Og hvad med grøden, jeg kan jo ikke stå der og mixe grød sammen i en gryde.

Hvad har i af erfaringer med at ha jeres børn med til heldags arrangemente, med mad og lure? SKal vi droppe kirken? Og bare komme til selve festen?

Håber i kan komme med lidt gode råd

Knus Louise 

Jeg ville måske droppe kirken og så komme til festen. Tag barnevognen med, for så sover han måske ikke så lang tid ad gangen, men I kan være heldige, at han vil tage en ekstra lur af kort varighed.

Hvor skal festen holdes? Hvis det er i et festlokale, så kan jeg ikke senogen problemer I at lave grøden i en gryde i køkkenet. Det har jkeg selv gjort to gange til fester. Ellers kan du købe lidt færdiggrød og tage det med.

Anmeld

9. november 2010

serinasmor

hmmm .. som eliza/lykke skriver kan du slet ikke regne med at din søn har den samme rytme når i er ude ad huset ... der sker simpelthen for mange spændende ting ... tag dagen som det kommer og glem alt om hvad han plejer at gøre hvornår ... jeg ville starte dagen med grød som i plejer og så køre afsted til kirken .. er der langt falder han nok i søvn i bilen .. så vågner han sikkert når i kommer ind i kirken for der er nye lyde og masser at ting at kigge på ... der ville jeg sørge for at have en MME brik og ren flaske og sut klar (de kan nemlig drikkes "kolde") husk en saks ... så kan han få mad i kirken hvis han trænger ... til selve festen ville jeg nok tage pulvergrød med .. for det skal bare lige blandes op med varmt kogt vand ( som man kan få alle steder hvor de alligevel serverer the .. et hvert forsamlingshus har en elkedel.. ved jo ikke hvor festen holdes) men husk selv at få en skål og en ske med og ellers så bare put ham når han er træt og giv ham mad når du tror han er sulten ... det er ikke sikkert han vil spise noget når der sker så meget nyt .. men det er altså HELT normalt og helt oki .. når det bare er en enkelt dag ad gangen .. det sker der intet ved ... husk i øvrigt spændende legetøj, barnevognen og babyalarmen... tro mig vi har prøvet hvor vi troede hun sagtens lige kunne sove i liften ved siden af os ( i en alder af 4½ mdr) men hun kunne ikke finde ro i larmen .. så hellere barnevognen som er et kendt sted og er nemmere at stille et sted hvor der er ro

god fornøjelse til barnedåben

serinasmor

Anmeld

9. november 2010

AWO

Jeg ville nok gøre som Baagøe siger, og først komme til festen. på den måde får han da i hvert fald én god lur, og i risikerer heller ikke at forstyrre gudstjenesten.

Grøden kan du jo evt. lave i mikroen, hvis der er en, eller du kan tage færdiglavet grød med.

Knus

Anmeld

9. november 2010

Mira0911

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Elizabeth er 6 mrd.

Hej fra Lone

Lige mine ord... Du har bare formuleret det noget bedre... :) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.