folke skole vs privat skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2008

SaNiNa

når vi får brøn skal de gå i privat skole... har rigtig dårlig erfaring med folkeskolen...

Kæresten og jeg er osse begge to gået på privatskolen og de har en rigtig god en herinde i odense...

Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

jonathan150607

Som udgangspunkt folkeskole.

Men fungerer det ikke af den ene eller den anden grund for mit barn/børn, ja så må vi overveje privat eller friskole.

Anmeld

13. august 2008

Ny mor

Vi vil helst have vores på Steinerskole, men vi skal lige gøre op med os selv om det med transporten holder, da den ikke lige ligger om hjørnet, og vi bor langt ude på landet. Men de er allerede skrevet op, så det ender nok med det. Ikke fordi det er en privatskole, men fordi deres koncept passer lige ind i vores tankegang.
Kh Birgitte

Anmeld

13. august 2008

Christinahr

Mini Mouse skriver:

når vi får brøn skal de gå i privat skole... har rigtig dårlig erfaring med folkeskolen...

Kæresten og jeg er osse begge to gået på privatskolen og de har en rigtig god en herinde i odense...

Sanne

´Må jeg spørge hvilken i har gode refaringer med?:P

Anmeld

15. august 2008

Hudi

Hejsa!
Mine 2 tøser er skrevet op til privatskole.
Jeg vil bla gerne have at de kommer i en skole hvor der ikke er særlig mange elever i klasserne, og her på amager er det bare ikke muligt med mindre vi vælger privatskole...
Skulle vi nå at flytte på landet inden de starter i skole (Jeg håber), så kan det meget vel ændre sig.
VH Heidi

Anmeld

15. august 2008

Lullaby

Izabella er blevet meldt ind i en Rudolf Steiner skole som er en privat skole. De lægger vægt på en masse andre ting som der ikke er så meget af i en folkeskole. Desuden er Iza også meget kreativ og f.eks. i en Rudolf Steiner skole lærer man først at læse i 4 klasse da de ikke mener børn egner sig til det før. De første mange år lærer de at bruge kroppen osv. :D Desuden kan man også kun komme ind i klassen hvis man som elev passer ind i den klasse der er der. Derfor er Izabella skrevet op nu så hun har en chance om 2 år :D

Anmeld

15. august 2008

Muffinmus

Tja, det bliver nok folkeskolen her..privat skolen ligger lidt væk nemlig.
Men ellers hælder jeg stærkt til privatskole. Har selv gået på 4 forskellige skoler og den ene var en privat skole... DEn var KLART den bedste og ingen af de andre folkeskoler kan måle med den hverken på kvaliteten af undervisningen, lærere eller lokaler.
Ja ja, går helt sikkert ind for privat skoler i stedet for de rådne folkeskoler der får lov til at rådne op af kommunen.

Anmeld

19. august 2008

trunte89

Jeg har selv gået i folkeskole fra bh.kl. til 9.
og på privat i 10.
Og den private var helt fantastisk!, derimod folkeskolen noget l**t.

Ville smadder gerne have hende over på den privat skole jeg gik på, problemet er bare, at den ligger et kvarter væk med tog. Og den tur skal hun jo ikke tage som 5-6 årig.

Så hun kommer til at starte på den samme folkeskole som jeg fik på, og fungere der for hende, så bliver hun der. Ellers blver hun rykket.

mvh Trine.

Anmeld

19. august 2008

rlyn

Vi hælder mest til privatskole. Det skal dog ikke være en, der læner sig op ad en fast pædagogik (som fx R. Steiner), da jeg mener at pædagogikken skal tilpasses barnet og ikke omvendt.

Men...det kan jo også være at vi kommer til at bo i nærheden af en rigtig god folkeskole, og så bliver det selvfølgelig den.

Jeg læser jo selv til folkeskolelærer og burde støtte folkeskolen, men jeg synes der er for mange børn der bliver klemt i den som den er idag...desværre :S
Dog skal det siges at der er en stor udvikling igang pt. på folkeskoleområdet, så forhåbentlig bliver vilkårene bedre i løbet af de næste år.

Knus
Rikke

Anmeld

21. august 2008

Balderson

Hej

Hvis jeg selv skulle vælge, så blev det helt klart privatskole jeg vil sende min knægt i, men nu er vi jo 2 til at bestemme :)

I den by hvor jeg bor ligger der ikke lige en privatskole, men kun alm. folkeskole..

Vi har også snakket om fordele og ulemper.. Og her havde vi da transporten oppe, venner, pædagogikken, undervisningen osv.

Når det bliver aktuelt, så er det noget min mand og jeg virkelig skal bruge tid på at snakke godt igennem...

Sådan som folkeskolen udvikler sig, så må jeg sige at det ser ikke for godt ud.. Bare det at der bliver proppet flere børn/unge i klasserne..

Hvor bliver tid til den enkelt af???

Og jeg ved godt at man nok skulle støtte folkeskolen mere, især også for at undgå den sociale dårlige udvikling,med hensyn til at der bliver snakket om at så er det kun de dårlige børn, de sociale fattige børn der kommer til at gå i folkeskolen med de dårlige lærer...

Men efter jeg er blev mor, må jeg indrømme at jeg godt kan mærke at jeg vil mit barn det bedste også selvom det så betyder at der kommer en forskel omkring folkeskolen vs. privatskolen og hvilke børn der går hvor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.