folke skole vs privat skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: privat vs folkskole

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.921 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. august 2008

moniquesmor

hej jamen ved godt der er lang tid til min lille pige skal i skole..
men vil så gerne høre jers mening om privat og folkskole..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2008

Honningblomst

Som udgangspunkt folkeskole...og fungerer det ikke for mit barn, så finder jeg et andet sted..evt privatskole.
Eva...hvis søn startede 5 klasse i dag...vildt..

Anmeld

12. august 2008

Katjaro

Som udgangspunkt skal mit barn i folkeskolen.

Jeg mener jeg har et socialt ansvar for at styrke folkeskolen, og ikke udvande den ved at sætte mit barn i privatskole

Men jeg er slet ikke blind for at jeg kan komme i en situation hvor at jeg må ændre min beslutning. Og så kan det ske at hun ryger på privatskole alligevel eller på en anden folkeskole (vi har en del her i nabolaget)

Hilsen katja

Anmeld

12. august 2008

Christinahr

Vi har skrevet hende op til et par privatskoler med flere agumenter. Den ene har engelsk fra 1, tysk fra 4 og fransk fra 7, det mener jeg vil være til stor gavn. Den anden er en alm skole bare privat, i tilfælde af hun nu ikke viser tegn på at være boglig stærk.

Jeg udelukker ikke at vi vil benytte en folkeskole, men de rykker en del rundt på skoledistrikterne i Odense for at komme invandreproblemer til livs. Dvs vi kan få langt til skole eller vi kan komme på en skole med en meget stor andel 2 sprogede børn.

Anmeld

12. august 2008

finkedinke

Min datter går i den lokale folkeskole. Hun starter i 1. kl. i morgen:) Og er stolt som en pave. Vi valgte denne skole af flere grunde. Dels har vi kun hørt godt om den og dels ligger den geografisk godt for os. Vi bor lidt ude på landet og transporten frem og tilbage til den nærmeste privat skole kan ikke lade sige gøre med mindre en af os skifter job. Sidste skoleår var en blandet fornøjelse, lærene i vores datters klasse var meget ramt af sygdom og udskiftning blandt lærene. Og en enkelt elev skiftede skole fordi han ikke trivedes. Jeg ved at flere af forældrene overvejede at skifte skole. Men sygdom kan man jo rende ind i alle vegne. Udskiftningerne var jeg dog ikke tilfredse med. Men vores datter trives og lærer helt vild meget, så vi er overordnet set tilfredse. BLiver næste skoleår dog ikke bedre, så skifter vi måske også selv om det vil betyde jobskifte for en af os, sikkert mig:'( Berith

Anmeld

12. august 2008

tascia

mangler en... vil gerne have mit barn i privat men ender nok med alm. folkeskole :-)

jeg har selv gået på både en alm. folkeskole og en friskole og jeg er ikke i tvivl om hvad der var bedst for MIG!

derudover er jeg ansat i frie skolers lærerforening og ved hvad mange af skolerne står for.

men men , jeg er gift med en mand som ikke kan se en ide i det og alt hvad der ikke koster penge er bedst! så jeg er gået med til at børnene starter på skolen i byen både fordi det ikke koster noget og fordi der ikke ligger en privatskole i byen. Men hvis det slet ikke spiller max vil jeg ikke tøve et sekundt, så vil jeg uden tvivl flytte dem til en privatskole.

//Natascia

Anmeld

12. august 2008

moniquesmor

men men , jeg er gift med en mand som ikke kan se en ide i det og alt hvad der ikke koster penge er bedst! så jeg er gået med til at børnene starter på skolen i byen både fordi det ikke koster noget og fordi der ikke ligger en privatskole i byen. Men hvis det slet ikke spiller max vil jeg ikke tøve et sekundt, så vil jeg uden tvivl flytte dem til en privatskole.

hehe så har jeg en ven til din mand haha
her går bløgen højt når vi snakker om skole..:$

Anmeld

13. august 2008

Monique

Her bliver det folkeskole..

Anmeld

13. august 2008

Pia.

har to børn der går i folkeskole nu og det kommer den 3 også til... har aldrig tænkt de skulle gå i andet end folkeskole... Det er deres forældre godt tilfreds med...

Knus Pia(H)

Anmeld

13. august 2008

MorCamilla

Når den tid kommer så skal Mikkel også i folkeskole.. Jeg ved ikke hvorfor, men det er vi allerede enige om nu.. Ikke fordi en friskole er dårlig eller sådan noget, men sådan er det vist bare her hjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.