Erfaringer fra ørebørn's mødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

susser83

Line&Liam skriver:

Tusind tak for alle jeres svar, jeg kan godt mærke at mandag begynder at nærme sig med hastige skridt og nervøsiteten så småt banker på døren...

Men der er ikke andet for end at ligge min lid til de dygtige ørelæger, og til at Liam self. nok skal tage godt imod drænene!

Har lige været med på en lytter, min dreng skal også have dræn i på Torsdag. Er drøn nervøs, ikke så meget for indgrebet men når han bliver lagt i narkose, puha kan slet ikke ha det...sidder allerede med tårer i øjnene.

Min dreng er lige fyldt 4 år og har haft møb en del gange og hans sprog er ikke alderssvarende, han mumler meget når han snakker. Vi er aldrig blevet gjort opmærksom på at han måske havde væske i ørerne. Jeg har aldrig kendt nogle der har fået lagt dræn, så havde selvfølgelig selv skænket det en tanke. Det var først da en fra min mødregruppe, hendes barn fik lagt dræn og hun fortalte om det. Føler mig lidt som en dårlig mor nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Chamomile

Hvor længe tog det at komme sig over operationen? Celina var ret påvirket af bedøvelsen, og måtte vækkes 40 min. efter og så var hun lidt pylret i løbet af dagen- men ikke voldsomt.

Var der en mærkbar forskel? Celina havde været tæt på døv i ca. 1 år før det blev opdaget, så der skete hurtigt fremskridt  og hun sov lynhurtigt bedre om natten.

Hvordan med apetit de følgende dage? Der var ingen forskel med hendes appetit.

Hvornår startede han/hun i DP igen? 1 uges tid efter.

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn? Det oplevede vi ikke.

Er der specielle hensyn der skal tages? Vi brugte/bruger vandskydende vat til hendes øre når hun er i bad.

Det ene dræn faldt ud ca. 1½ måned efter de blev lagt, men det havde gjort sin opgave, så vi valgte ikke at få et nyt i.

Anmeld

11. november 2010

Mi

Line&Liam skriver:

Ja efter mange måneder med smerter og læger der ikke tog os seriøst, kom Liam jo endelig til en læge der tog sig tid til at lytte og undersøge. Det er endt med at Liam skal opereres d. 15 og have dræn i.

Nu sidder jeg så tilbage med lidt spørgsmål som ørebørn's mødre nok kan svare på (Jeg er klar over det kan variere ).

Men:

Hvor længe tog det at komme sig over operationen?

Var der en mærkbar forskel?

Hvordan med apetit de følgende dage?

Hvornår startede han/hun i DP igen?

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn?

Er der specielle hensyn der skal tages?

På forhånd tusind tak til jer der gider svare

To af vores piger har jævnligt fået dræn i

De er grogy en halv times tid efter - højest. Nakosen er jo ikke særlig dyb

Vores var ikke så præget af at de havde meget væske på ørene, så mærkede ikke en drastisk ændring. Men de havde ikke mellemørebetændelse så ofte.

De spiste normalt med det samme efter indgrebet.

De kom i institution dagen efter, men kunne i princippet sagtens være afsted samme dag, da de havde det fint.

Ved mellemørebetændelse render betændelsen ud af øre, og der kommer derfor ikke tryg på trommehinden og de har derfor ingen smerter. De har heller ikke haft nær så mange betændelser.

Desuden har vores dræn holdt i et halvt års tid, så de skal ikke skiftes så tit.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. november 2010

Mi

Ang det med svømning så har vi svømmet meget (et par gange om ugen) med vores børn. Ørelægen sagde til os at børnene ikke måtte dykke mere end en meter under vandet, pga trykket, ellers måtte de gerne svømme og dykke. Vi har aldrig oplevet problemer selvom de er nogle vandhunde som har opholdt sig meget UNDER vandoverfladen.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.