Ja efter mange måneder med smerter og læger der ikke tog os seriøst, kom Liam jo endelig til en læge der tog sig tid til at lytte og undersøge. Det er endt med at Liam skal opereres d. 15 og have dræn i.
Nu sidder jeg så tilbage med lidt spørgsmål som ørebørn's mødre nok kan svare på (Jeg er klar over det kan variere
).
Men:
Hvor længe tog det at komme sig over operationen? Min søn (ca. halvandet da han fik dræn) var nærmest klar igen med det samme. Da vi kom hjem fra lægen, fik han mad (han var meget sulten efter fasten) og så tog vi i parken og spillede bold. Tror han kom lidt tidligere i seng.
Var der en mærkbar forskel? Hos min søn var det primært den sproglige udvikling der var indikation på væsken, og jeg tror nærmest han begyndte at snakke i løbet af den første uge. Så ja, en mærkbar forskel.
Hvordan med apetit de følgende dage? Som jeg husker det var den upåvirket.
Hvornår startede han/hun i DP igen? Jeg husker det som om han startede i vuggestue igen dagen efter.
Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn? Når han er forkølet og der kommer væske, løber det ud gennem drænet. Derved opstår der ikke hverken overtryk eller betændelse i mellemøret. Vi har fået besked på at vaske med saltvand når øret løber. Nok for at undgå bakterier der kan rejse fra det ydre øre til mellemøret, og for at drænet ikke stopper til. Hvis det løber i længere tid, udskriver vores ørelæge penicillin.
Er der specielle hensyn der skal tages? Hvis man skal i svømmehallen eller ud og bade i havet, må der ikke komme vand i øret. Kan ikke umiddelbart huske andet.
På forhånd tusind tak til jer der gider svare
Det var så lidt
Anmeld