Erfaringer fra ørebørn's mødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. november 2010

L-Mortil3

Ja efter mange måneder med smerter og læger der ikke tog os seriøst, kom Liam jo endelig til en læge der tog sig tid til at lytte og undersøge. Det er endt med at Liam skal opereres d. 15 og have dræn i.

Nu sidder jeg så tilbage med lidt spørgsmål som ørebørn's mødre nok kan svare på (Jeg er klar over det kan variere ).

Men:

Hvor længe tog det at komme sig over operationen?

Var der en mærkbar forskel?

Hvordan med apetit de følgende dage?

Hvornår startede han/hun i DP igen?

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn?

Er der specielle hensyn der skal tages?

På forhånd tusind tak til jer der gider svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Valle81

Line&Liam skriver:

Ja efter mange måneder med smerter og læger der ikke tog os seriøst, kom Liam jo endelig til en læge der tog sig tid til at lytte og undersøge. Det er endt med at Liam skal opereres d. 15 og have dræn i.

Nu sidder jeg så tilbage med lidt spørgsmål som ørebørn's mødre nok kan svare på (Jeg er klar over det kan variere ).

Men:

Hvor længe tog det at komme sig over operationen? Nogle timer - lidt groggy og sådan, men ingen smerter eller noget

Var der en mærkbar forskel? mærkbar forskel i at møb ikke kom igen, ikke så forkølet og hørelse og tale blev bedre

Hvordan med apetit de følgende dage? Det samme som det plejede

Hvornår startede han/hun i DP igen? tror jeg havde hende hjemme et par dage

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn? Så skulle det bare flyde på øret, men skal vist stadig have penicillin

Er der specielle hensyn der skal tages? Nej, det synes jeg ikke jeg har oplevet

Anmeld

8. november 2010

Corn

Valle81 skriver:

Hvor længe tog det at komme sig over operationen? Nogle timer - lidt groggy og sådan, men ingen smerter eller noget

Var der en mærkbar forskel? mærkbar forskel i at møb ikke kom igen, ikke så forkølet og hørelse og tale blev bedre

Hvordan med apetit de følgende dage? Det samme som det plejede

Hvornår startede han/hun i DP igen? tror jeg havde hende hjemme et par dage

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn? Så skulle det bare flyde på øret, men skal vist stadig have penicillin

Er der specielle hensyn der skal tages? Nej, det synes jeg ikke jeg har oplevet

det eneste jeg vil svare anderledes er, at Anton var i bhv næste dag, tror jeg.

Og ellers er der kun at sige, at det er det bedste jeg har fået gjort for ham

Anmeld

8. november 2010

Munder

Hvor længe tog det at komme sig over operationen? Andrea var omkring 2 år og fik lagt dræn i begge øre samt taget polypper. Hun var slatten resten af dagen, men dagen efter var hun frisk igen.

Var der en mærkbar forskel? JA, i løbet af den næste måned eksploderede hendes sprog voldsomt, og hun blev meget mere glad og livlig. Derudover var hun langt mindre syg efter hun fik lagt dræn.

Hvordan med apetit de følgende dage? Ingen problemer efter dag 1.

Hvornår startede han/hun i DP igen? Vi havde hende hjemme fra institution i 2 dage efter operationen, men det var mest pga. polypperne. Hun var frisk og glad allerede dagen efter.

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn? Andrea har haft møb enkelte gange efter. Der har drænet virket, så hun har fået lidt feber, og så er øret begyndt at løbe. Når det løber betyder det, at drænet virker. Når det startede med at løbe blev hun frisk igen.

Er der specielle hensyn der skal tages? Hmm, vist ikke rigtigt. Jo til svømning. Når børn har dræn må de ikke komme i vand, da der jo er direkte passage pga. af drænet. Vi købte et earband og silikonepropper til ørene, og så fungerede det fint.

Andrea's dræn fungerede perfekt, og har faktisk siddet i i over 1½ år inden de faldt ud. Vi har slet ikke haft nogle gener eller øreproblemer efterfølgende. Jeg kan sagtens forstå du er nervøs, men det skal nok gå fint.

kh Dorte

Anmeld

8. november 2010

Pikku Myy

Men:

Hvor længe tog det at komme sig over operationen? Min søn (ca. halvandet da han fik dræn) var nærmest klar igen med det samme. Da vi kom hjem fra lægen, fik han mad (han var meget sulten efter fasten) og så tog vi i parken og spillede bold. Tror han kom lidt tidligere i seng.

Var der en mærkbar forskel? Hos min søn var det primært den sproglige udvikling der var indikation på væsken, og jeg tror nærmest han begyndte at snakke i løbet af den første uge. Så ja, en mærkbar forskel.

Hvordan med apetit de følgende dage? Som jeg husker det var den upåvirket.

Hvornår startede han/hun i DP igen? Jeg husker det som om han startede i vuggestue igen dagen efter.

Hvad sker der når/hvis de får MØB efterfølgende når de har dræn? Når han er forkølet og der kommer væske, løber det ud gennem drænet. Derved opstår der ikke hverken overtryk eller betændelse i mellemøret. Vi har fået besked på at vaske med saltvand når øret løber. Nok for at undgå bakterier der kan rejse fra det ydre øre til mellemøret, og for at drænet ikke stopper til. Hvis det løber i længere tid, udskriver vores ørelæge penicillin.

Er der specielle hensyn der skal tages? Hvis man skal i svømmehallen eller ud og bade i havet, må der ikke komme vand i øret. Kan ikke umiddelbart huske andet.

På forhånd tusind tak til jer der gider svare Det var så lidt

Anmeld

8. november 2010

bagger26

Men:

Min søn har fået lagt dræn 2 gange, og det er slet ikke så slemt som man frygter. Min søn har været frisk ca 20 min efter han har fået lagt dræn, så det er har været overstået hurtigt. Det vigtigste er at de får lov til at vågne langsomt af narkosen, jo længere de for lov at sove bagefter, desto hurtigere er de ovenpå.. De kan godt være lidt pylleret lige når de vågner, men det er fordi de er lidt rundtosset.. 

Jeg har ikke kunne mærke noget på ham bagefter med hans søvn eller hans appetiti, det var som det plejer.

Han kom i dp dagen efter igen, og han har ikke haft mellemørebetændelse efter han har fået lagt dem her anden gang. Han har haft det 2 gange efter første gang, men det var fordi de gamle dræn var faldet ud, også derfor han har fået lagt nogle nye...

Så alt i alt herfra er, at det en ganske harmløs behandling, men resultatet er bare så godt fordi man slipper for de gentagende mellemøresbetændelser, som jo gør meget ondt på barnet...

Anmeld

11. november 2010

L-Mortil3

Tusind tak for alle jeres svar, jeg kan godt mærke at mandag begynder at nærme sig med hastige skridt og nervøsiteten så småt banker på døren...

Men der er ikke andet for end at ligge min lid til de dygtige ørelæger, og til at Liam self. nok skal tage godt imod drænene!

Anmeld

11. november 2010

Ni-ko-li-ne

Vores ørelæge sagde at man ikke skulle tage nogen hensyn, heller ikke mht svømning

Anmeld

11. november 2010

Plysbjørnen

Line&Liam skriver:

Men:

Min søn har fået lagt dræn.

Han var sådan set på toppen samme dag. mener de siger at børnene skal holde fri samme dag og dagen efter.

Men vi fik det gjort i vores sommerferie, så der gik jo 2 uger før han kom i DP.

Ved min søn var der den mærkbare forskel at han faktisk begyndte at snakke i løbet af et par dage. Sagen er den at han pga. af meget ørevoks var blevet næsten døv på det ene øre, og har fået kronisk væske i øret selv om han aldrig klagede over ondt i ørerne.

Anmeld

11. november 2010

Diana...

Når de kommer ud kommer de jo ind på en stue selv hvor de kan vågne op efter og Lucas nået kun lige at vågne også var han ved at vælte hele ørelægens kontor med leg vi har SLET ikke mærket noget på Lucas jeg led absolut meget mere end han gjorde. Lægen fortalte os at hvis de vågnet inde for 10 min kunne det godt være pyldret fordi de stadig var lidt "stive" efter bedøvelsen men hvis det vågnet efter var det sjælden de mærket noget på børnene. Lucas vågnet 15 min efter. 

Hvis de får ørebetændelse efter så løber det bare ud de kan få en lille bitte smule feber men ikke meget. 

Vi har slet ikke haft problemer med Lucas efter han har lige været til 4 måneders tjek og der sad lidt snask i det ene men ellers så det FINT ud og vi skal til tjek igen om 4 måneder. 

Held og lykke med det, det er klart det vær og jeg synes bedøvelsen var det allerværste men de falder jo bare i søvn. 

Hov og de må vidst komme i DP dagen efter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.