Drengebørn med misdannede kønsorganer pga. Panodil!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Frk. Himmelblå

Nå! Så hører man lige i radioavisen, at der er øget risiko for misdannede kønsorganer og nedsat sædkvalitet hos drengebørn, hvis moderen under graviditeten indtager hovedpinepiller. Altså ganske almindelige paracetamol (panodil, pinex).

FÅRK! Siger jeg bare...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

L-Mortil3

Jeg blev SÅ ked af det da jeg hørte det, jeg tog mange (det man nu må få) panodil i sidste graviditet grundet meget smertefuld BL, og Liam har faktisk spaltet forhud, så jeg høl lidt i morges... Det er garanteret min skyld... Og hvad nu med lillebror, har også taget lidt med ham når bækken eller ryg har været for slem...

Anmeld

8. november 2010

Frk. Himmelblå

Line&Liam skriver:

Jeg blev SÅ ked af det da jeg hørte det, jeg tog mange (det man nu må få) panodil i sidste graviditet grundet meget smertefuld BL, og Liam har faktisk spaltet forhud, så jeg høl lidt i morges... Det er garanteret min skyld... Og hvad nu med lillebror, har også taget lidt med ham når bækken eller ryg har været for slem...

Åh, sødeste, du ved jo ikke, om det er pga. det. Der er jo så mange hormonforstyrrende stoffer i vores omgivelser, og drengefostre er simpelthen så følsomme over for det. Snøft... 

Men kan godt forstå dig. Jeg venter (tilsyneladende) en pige igen denne gang, så hun er forhåbentlig ikke så udsat. Men jeg bliver da forskrækket, for jeg har taget Panodil fra tid til anden, når jeg har haft smerter af den ene eller anden art...

Det er dæleme noget skidt, at vores omgivelser/medicin/mad osv. er så fyldt med LO*T, som vi slet ikke ved nok om...

Anmeld

8. november 2010

Valle81

SeptemberBaby skriver:

Nå! Så hører man lige i radioavisen, at der er øget risiko for misdannede kønsorganer og nedsat sædkvalitet hos drengebørn, hvis moderen under graviditeten indtager hovedpinepiller. Altså ganske almindelige paracetamol (panodil, pinex).

FÅRK! Siger jeg bare...

Jo,

Men man må jo også slå koldt vand i blodet - bare lidt.

Det er kun ved forbrug hvor man i en periode på over 4 uger i træk tager 3*2 piller om dagen eller overdrevet forbrug. Og så er det mest kritisabalt i de første 6 mdr.

Det er ikke ved at slå en hovedpine ihjel i ny og næ.

Men selvfølgelig tankevækkende........

Christina

Anmeld

8. november 2010

otlitrom

Valle81 skriver:

Jo,

Men man må jo også slå koldt vand i blodet - bare lidt.

Det er kun ved forbrug hvor man i en periode på over 4 uger i træk tager 3*2 piller om dagen eller overdrevet forbrug. Og så er det mest kritisabalt i de første 6 mdr.

Det er ikke ved at slå en hovedpine ihjel i ny og næ.

Men selvfølgelig tankevækkende........

Christina

Jeg spørger nysgerrigt, opfat det ikke kritisk! Men hvor har du den info om 3x2, i 4 uger eller derover? Jeg synes nemlig ikke jeg har hørt det i TV-nyhederne, og har manglet det! For jeg tænker, at det sætter unødvendig nervøsitet igang hos de i forvejen nervøse kommende mødre, der måske har taget 2 panodil for en hovedpine.

Så, hvem er din Kilde, Valle

Anmeld

8. november 2010

Valle81

kitty skriver:

Jeg spørger nysgerrigt, opfat det ikke kritisk! Men hvor har du den info om 3x2, i 4 uger eller derover? Jeg synes nemlig ikke jeg har hørt det i TV-nyhederne, og har manglet det! For jeg tænker, at det sætter unødvendig nervøsitet igang hos de i forvejen nervøse kommende mødre, der måske har taget 2 panodil for en hovedpine.

Så, hvem er din Kilde, Valle

Åhh så en eller anden udtale det i nyhederne:0) Så må melde pas, men skal skrive det hvis jeg lige ser det igen idag:0)

Og ja, det er nemlig noget værre LORT at de bares skriver og siger det og ikke bakker det op af fakst som hvornår er det kritisk og ikke, for det gør nemlig folk smadder nervøse.

Anmeld

8. november 2010

otlitrom

Valle81 skriver:

Åhh så en eller anden udtale det i nyhederne:0) Så må melde pas, men skal skrive det hvis jeg lige ser det igen idag:0)

Og ja, det er nemlig noget værre LORT at de bares skriver og siger det og ikke bakker det op af fakst som hvornår er det kritisk og ikke, for det gør nemlig folk smadder nervøse.

Årh nej nej, pyt med det. Jeg var bare nysgerrig. Jeg er ligeglad med om han hedder Jens eller hun hedder Bodil. Var bare nysgerrig

Og præcis.. De slynger bare om sig med "det er skadeligt" uden at fortælle, hvor meget der er skadeligt.. Meget mangelfuldt! (Var ikke gået på sygeplejeskolen )

Anmeld

8. november 2010

Pikku Myy

Line&Liam skriver:

Ikke for at blande mig, men:

Du kan kun tage dine valg baseret på de oplysninger der er tilgængelige for dig. Om det så er på grund af paracetamol eller ej at din søn har spaltet forhud, er det IKKE din skyld!!

Anmeld

8. november 2010

Valle81

kitty skriver:

Årh nej nej, pyt med det. Jeg var bare nysgerrig. Jeg er ligeglad med om han hedder Jens eller hun hedder Bodil. Var bare nysgerrig

Og præcis.. De slynger bare om sig med "det er skadeligt" uden at fortælle, hvor meget der er skadeligt.. Meget mangelfuldt! (Var ikke gået på sygeplejeskolen )

Google er min ven:0)

her er lidt - der står noget nederst:0)

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1447001.ece

Anmeld

8. november 2010

Mikkel's mor <3

Håber virkelig ikke at der er hold i det, da jeg selv har taget en del her sidst i min graviditet

blev rådet til det FG, skulle tage 2 piller hver 6 time, pga kraftige ligementsmerter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.