SeptemberBaby skriver:
Det er da trist, at du har det så skidt med det hele.
Ingen tvivl om, at din kæreste opfører sig ret umodent. Og at han selvfølgelig ikke skal tale grimt til dig. Men det lyder også som om, du ikke selv er helt moden i det her forhold.
Jeg gætter på, at I ikke er meget over 20 år? Jeg kan genkende en del af jeres problemer fra et forhold, jeg var, da jeg var på den alder... Og det var ikke sjovt! - Og da var der endda på igen måde tale om at stifte familie...
Din mand ændrer sig ikke bare lige sådan. Det tror jeg ikke på. Men måske du kan arbejde med din jalousi?
Og husk så at lave aftaler på forhånd - hvis du har lyst til hyggeaften en fredag - så aftal det før I står midt i fredag. Du må ikke tillade dig selv at blive så skuffet. Det er alt for synd for dig! Og du må ikke gå derhjemme og planlægge hele dit liv og dit humør omkring, hvad der skal ske, når din kæreste kommer hjem. Det er alt for farligt for dit selvværd.
Jeg håber, du har nogen veninder/venner i nærheden, som du kan trække lidt på. Lav nogle aftaler med dem. - Hvorfor er det ikke dig, der er ude at spise frokost på café om søndagen? Det burde det være. Du ville få det så meget bedre med dig selv, hvis det var! Og din kæreste får det sikkert også bedre med dig! Jeg ved godt, du skriver, du har kvalme og er træt. Men det varer ikke evigt. Og nogle få timer ude kan de fleste trods alt holde til under hele graviditeten.
Jeg håber virkelig for dig (jer), at det her kan vende og blive godt igen. Men at leve i et forhold funderet på mistillid er ikke nogen god idé. Det SKAL I komme ud over. Hellere før end siden.
Jeg ønsker dig held og lykke med det. OG så håber jeg inderligt, du kan finde noget styrke frem, så du selv og din kæreste kan opleve den rygrad, som du givetvis besidder!
- Du skal nok blive en dejlig mor. Og det her løser sig på den ene eller anden måde! 
Vi er heller ikke mere end 22 og 24år..
Jeg ville rigtig gerne arbejde med min jalousi, og har altid fortalt ham om den .. så han vidste det.. jeg har bare rigtig svært ved at håndtere at han bare lige pludselig finder ud af at NU har han lyst til øl og det er det han gør .. hvor jeg mere er den der gern ville have at man får det afvide nogle dage før.. så man kan planlægge sådan nogen ting.. men det er vel også for nogen, for meget forlangt ..
Jeg bliver bare utrolig skuffet, for han ved at jeg bliver så ked over at han bare gøre det, når han ved hvordan jeg har det med det, han prøver ikke få mig på den gode side af at der ikke sker noget og at det er mig han ville have.. tværdigmod så bliver han stik modsat, at det skal jeg fadme ikke bestemmer , INGEN skal bestemme over ham.
Ja, det burde være mig, men jeg går jo ikke ud fra at min kæreste vælger kl 2.oo om natten mens han er i byen , at skrive til mig han skal ud og spise frokost dagen efter.. - Men derimod tænker Hmm måske jeg skal blive hjemme ved damen og få rådet tingene ud ..
Tak for det, håber også vi får tingene løst, men det kan jo ikke passe at det kun er mig der smide noget konkret på bordet om hvad vi kan gøre..