Spiser ikke særlig meget. What to do? (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Frøken Sørensen

MorTilGustav skriver:

Jeg har det samme problem med min Gustav på 1 år.. Han vil vist hellere lege med maden end spise den. Det virker lidt tilfældigt hvad han faktisk får spist og hvad der bliver kastet væk. Det er nemmere at få noget i ham hvis det er grød eller mos. Dét forstår han vist er noget der skal spises. Men brødstykker osv bliver der bare fjollet med
Så heller ikke den store appetit at spore her  Men han virker super glad og tilfreds så jeg vælger at tro at det er som det skal være

Ja jeg ved også at min søn søn trives og regner med at han tager på som han skal... har ikke lige fået vejet ham i noget tid pga en vægt der er i stykker. Og hvor kender jeg bare godt til det med at han skal lege med maden. Lucas tager tre bider og skal skal det ellers bare trykkes ud på bordet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Syns faktisk Idun spiste mindre i laaaaaaaange tider.

Det kommer. Idun er stadig en småtspiser. Men så længe de vokser og der kommer noget ud i den anden ende... Så må der jo komme et eller andet ind Nogen børn har bare brug for mindre tror jeg.

Anmeld

8. november 2010

Frøken Sørensen

linselouise skriver:

Hej kære Gitte.

Herhjemme har vi helt det samme problem. Lauritz har heller aldrig været den store spiser, jo han spiste rigtig meget dengang jeg ammede, men efter vi gik over til skemåltider, har det altid været en kamp. Og man kan ikke lade være med at tænke over det/bekymre sig om det, uanset hvad andre siger.

Jeg er nu begyndt at tage det mere afslappet efter han er begyndt i pasning, for jeg ved at det kan ændre hans madvaner når han ser andre børn spise, tror du ikke også at det er sådan for Lucas? Tror du skal tage det stille og roligt, og så læg mærke til her de næste par uger, om ikke det gradvist bliver bedre i vuggestuen.

Vejer han ikke det han skal?

Lauritz ligger lige på kurven hverken mere eller mindre.

kram til dig

Tak for dit svar søde

Jeg har ikke lige fået vejet ham i noget tid da vores vægt er i stykker, men tror han vejer omkring de 10 kg. Måske lige lidt under. Og ja man kan altså ikke lade vær med at bekymre sig om det og slet ikke når de tager fat i mig over i vuggestuen i dag og ville snakke med mig om hans spisevaner. Der var intet negativt i det, men de havde jo observeret at han ikke spiste særlig meget og de sagde også at jeg ikke skulle bekymre mig da han jo bruger tons af krudt og ellers bare er glad dagen lang

Men ja tror vidst bare lige jeg skal slå mig selv i hovedet en gang og så puste ud og ikke bekymre mig så længe han trives

Knus tilbage

Anmeld

8. november 2010

Frøken Sørensen

Zafir skriver:

Syns faktisk Idun spiste mindre i laaaaaaaange tider.

Det kommer. Idun er stadig en småtspiser. Men så længe de vokser og der kommer noget ud i den anden ende... Så må der jo komme et eller andet ind Nogen børn har bare brug for mindre tror jeg.

Det har du ret i  Jeg ved jo også godt inderste inde at han trives og jeg ikke skal bekymre mig. De tog bare lige fat i mig i vuggestuen i dag fordi de jo også havde observere at han ikke spiste så meget. Og så begynder man pludselig at bekymre sig! Selvom de også sagde at jeg slet ikke skulle bekymre mig da han jo er en dreng med krudt i røven som altid er glad

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gitte85 skriver:

Det har du ret i  Jeg ved jo også godt inderste inde at han trives og jeg ikke skal bekymre mig. De tog bare lige fat i mig i vuggestuen i dag fordi de jo også havde observere at han ikke spiste så meget. Og så begynder man pludselig at bekymre sig! Selvom de også sagde at jeg slet ikke skulle bekymre mig da han jo er en dreng med krudt i røven som altid er glad

Helt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.