Spiser ikke særlig meget. What to do? (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Frøken Sørensen

Nogen som har et barn der ikke spiser særlig meget?

Min søn på næste 10 mdr. har aldrig været den store spiser. Han er heller ikke den bedste tygger, men han bliver bedre og bedre.

Jeg er som sådan ikke bekymret, da han er et barn med krudt i røven, han er altid glad, sover okay om natten (vågner måske for at få lidt vand eller sin sut og lidt putteri). Men han spiser altså bare ikke særlig meget. Snakkede så med dem i vuggestuen i dag da de selvfølgelig også har bemærket at han ikke spiser særlig meget.

Hans dag ser nogenlunde sådanne ud:

Kl.8: En portion grød (forskelligt hvad det er).

(Kl.9 bliver der serveret et lille stykke rugbrød i vuggestuen, men han er ikke altid afleveret til den tid og hvis han er det vil han som regl ikke have det)

kl.10.30: Mad i vuggestuen. Hvis de får rugbrød så er det under et halvt rugbrød. Hvis de får varm spiser han kun et par bider. Og de sagde så i dag at de vil suplere op med noget kartoffelmos hvis han ikke spiser så meget.

Sover fra 12-14 / 14.30

Kl. 14/ 14.30: En halv bolle og lidt frugt.

Ved 16 tiden får han måske en halv banan, en riskage eller et andet lille mellemmåltid. Hvis han altså gider.

Kl. 18: aftensmad... Gerne det som vi får, men må mange gange susple op med noget grød eller kartoffelmos bare for at få lidt mad i ham

Kl. 19/19.30: 270 ml. mme... Sover derefter!

Han beder aldrig om mad og er som sådan ikke interesseret i det. ved godt at nogle børn bare ikke spiser særlig meget, men synes altså det er MEGET lidt han får i sin lille mave.

Nogle forslag???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Frøken Sørensen

Slet ingen?

Anmeld

8. november 2010

Malthes mor

Hvordan er hans vægtkurve? Tager han det på han skal? Nogen børn spiser bare ikke så meget.

Anmeld

8. november 2010

B&J

Gitte85 skriver:

Slet ingen?

åhhh ville ønske jeg kunne hjælpe dig...

men står i samme problem min dreng kan sagtens tykke men vil ikke have rugbrød kartofler eller sin grød mere han vender hovede og holder munden lukket og hvis vi maser lidt på skriger han... og grøder...

pt vil han kun have sin flaske og hvis vi er heldige 3-4 skefuld grød ellers kun sin yoghurt kl 15-16.... og vi ved heller ikke hvad vi skal gøre vores dreng har heller aldrig været den store spiser men glad livlig og en humør bombe det er han men han sover også mere dårligt om natten fordi han ikke får den grød mere...

og vi kontaktede sp i dag for vi har prøvet alt hun sagde vi skulle springe et måltid over så han blev rigtigt sulten efter sin grød øhh jaa der gik 8timer og selv om han var mega sulten drejede han hovede han vi ville give ham græd jeg kunne tude og skrige og råbe men gør det ikke prøver af være stærk selv om det er svært... men han tager på og vokser som han skal sidder bare som første gangs mor og ønsker en masse hjælp har fået en masse dejlige råd her inde fra men intet hjælper på vores lille basse

KÆMPE KRAMMER TIL DIG

Anmeld

8. november 2010

MorTilGustav

Jeg har det samme problem med min Gustav på 1 år.. Han vil vist hellere lege med maden end spise den. Det virker lidt tilfældigt hvad han faktisk får spist og hvad der bliver kastet væk. Det er nemmere at få noget i ham hvis det er grød eller mos. Dét forstår han vist er noget der skal spises. Men brødstykker osv bliver der bare fjollet med
Så heller ikke den store appetit at spore her  Men han virker super glad og tilfreds så jeg vælger at tro at det er som det skal være

Anmeld

8. november 2010

L.J.L

Gitte85 skriver:

Nogen som har et barn der ikke spiser særlig meget?

Min søn på næste 10 mdr. har aldrig været den store spiser. Han er heller ikke den bedste tygger, men han bliver bedre og bedre.

Jeg er som sådan ikke bekymret, da han er et barn med krudt i røven, han er altid glad, sover okay om natten (vågner måske for at få lidt vand eller sin sut og lidt putteri). Men han spiser altså bare ikke særlig meget. Snakkede så med dem i vuggestuen i dag da de selvfølgelig også har bemærket at han ikke spiser særlig meget.

Hans dag ser nogenlunde sådanne ud:

Kl.8: En portion grød (forskelligt hvad det er).

(Kl.9 bliver der serveret et lille stykke rugbrød i vuggestuen, men han er ikke altid afleveret til den tid og hvis han er det vil han som regl ikke have det)

kl.10.30: Mad i vuggestuen. Hvis de får rugbrød så er det under et halvt rugbrød. Hvis de får varm spiser han kun et par bider. Og de sagde så i dag at de vil suplere op med noget kartoffelmos hvis han ikke spiser så meget.

Sover fra 12-14 / 14.30

Kl. 14/ 14.30: En halv bolle og lidt frugt.

Ved 16 tiden får han måske en halv banan, en riskage eller et andet lille mellemmåltid. Hvis han altså gider.

Kl. 18: aftensmad... Gerne det som vi får, men må mange gange susple op med noget grød eller kartoffelmos bare for at få lidt mad i ham

Kl. 19/19.30: 270 ml. mme... Sover derefter!

Han beder aldrig om mad og er som sådan ikke interesseret i det. ved godt at nogle børn bare ikke spiser særlig meget, men synes altså det er MEGET lidt han får i sin lille mave.

Nogle forslag???

Hej kære Gitte.

Herhjemme har vi helt det samme problem. Lauritz har heller aldrig været den store spiser, jo han spiste rigtig meget dengang jeg ammede, men efter vi gik over til skemåltider, har det altid været en kamp. Og man kan ikke lade være med at tænke over det/bekymre sig om det, uanset hvad andre siger.

Jeg er nu begyndt at tage det mere afslappet efter han er begyndt i pasning, for jeg ved at det kan ændre hans madvaner når han ser andre børn spise, tror du ikke også at det er sådan for Lucas? Tror du skal tage det stille og roligt, og så læg mærke til her de næste par uger, om ikke det gradvist bliver bedre i vuggestuen.

Vejer han ikke det han skal?

Lauritz ligger lige på kurven hverken mere eller mindre.

kram til dig

Anmeld

8. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

kender det godt.... oliver spiste også meget loidt i den alder, det hjalp ikke at han kom i dagpleje men nu er han i vuggestue og efter han er kommet i gruppe med børn på hans alder så æder han virkeloig, men herhjemme spiser han intet, kun når min mands to store børn på 6 og 7 er så spiser han, så ved oliver hjælper det meget at han er sammen med børn på hans alder eller større det er som om han skal visee sig for nogle hehe

men bare rolig så længe han ikke er træt og sur konstant så har han det fint han skal nok selv sige....

evt lav frugt tallerken med små stykker som lige passer til en mundfuld (ikke blandet) det var oliver vild med efter aftensmaden også frugt kiks...

håber du kan bruge det..

held og lykke

Anmeld

8. november 2010

Frøken Sørensen

Malthes mor skriver:

Hvordan er hans vægtkurve? Tager han det på han skal? Nogen børn spiser bare ikke så meget.

Jamen ved faktisk ikke hvad han vejer da vores vægt er i stykker. Men tror ca han vejer de 10 kg. Og han er 73-74 lang. Er som sådan heller ikke bekymret for han er jo glad dagen lang, men jeg synes det er så svært ikke at bekymre sig når han spiser så lidt i løbet af en dag...

Anmeld

8. november 2010

Frøken Sørensen

B&J skriver:

åhhh ville ønske jeg kunne hjælpe dig...

men står i samme problem min dreng kan sagtens tykke men vil ikke have rugbrød kartofler eller sin grød mere han vender hovede og holder munden lukket og hvis vi maser lidt på skriger han... og grøder...

pt vil han kun have sin flaske og hvis vi er heldige 3-4 skefuld grød ellers kun sin yoghurt kl 15-16.... og vi ved heller ikke hvad vi skal gøre vores dreng har heller aldrig været den store spiser men glad livlig og en humør bombe det er han men han sover også mere dårligt om natten fordi han ikke får den grød mere...

og vi kontaktede sp i dag for vi har prøvet alt hun sagde vi skulle springe et måltid over så han blev rigtigt sulten efter sin grød øhh jaa der gik 8timer og selv om han var mega sulten drejede han hovede han vi ville give ham græd jeg kunne tude og skrige og råbe men gør det ikke prøver af være stærk selv om det er svært... men han tager på og vokser som han skal sidder bare som første gangs mor og ønsker en masse hjælp har fået en masse dejlige råd her inde fra men intet hjælper på vores lille basse

KÆMPE KRAMMER TIL DIG

tak for krammeren  Og et stort et tilbage til dig

Jeg har også prøvet at springe et måltid over, men det hjælper også lige lidt her! Men ja man skal nok bare lade vær med at bekymre sig så længe ens barn vejer det han/hun skal og ellers bare er glad  Meeen det er svært at lade vær med at bekymre sig...

Anmeld

8. november 2010

Malthes mor

Gitte85 skriver:

Jamen ved faktisk ikke hvad han vejer da vores vægt er i stykker. Men tror ca han vejer de 10 kg. Og han er 73-74 lang. Er som sådan heller ikke bekymret for han er jo glad dagen lang, men jeg synes det er så svært ikke at bekymre sig når han spiser så lidt i løbet af en dag...

Ta en snak med din SP. Det kan være at hun kan nogen fif.

Jeg har selv en dreng på 11 mdr, som indtil fornyeligt har været småtspisende. Så ved godt hvad du går igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.