Sukkerbelastningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Silas&Mille

Diana... skriver:

Ok tak for svar. Jeg har også fået at vide jeg skal have den mellem uge 28 og noget. Min læge sagde jeg ligepræcis vejet 1 kg for meget hmm træls. Men efter der har jeg så tabt 10 kg pga jeg lider af voldsomt opkast. Jeg er selvfølgelige begynd og tage på men jeg mangler stadig 4 kg til jeg er ved start vægten så håber da lidt jeg ikke behøver den. 

Hvad er symtomerne for at have graviditets sukkersyge? 

Knus

Så vidt jeg ved er symptomerne de samme som ved 'almindelig' sukkersyge. Øget tissetrang, mere tørstig end normalt, øget træthed, mundtør, svimmelhed, hovedpine og sådan noget. Som gravid kan nogle af dem dog være lidt svære at sige om det er fx øget tissetrang, da man jo mange gange får øget tissetrang af at være gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Marco2

for at du overlever og at testen er fin!

AG

Anmeld

8. november 2010

Silas&Mille

piadas skriver:

Hmmm...alt er vel et tilbud - de kan jo ikke lige frem tvinge dig til at tage den, går jeg ud fra!

Jeg har også selv overvejet at lade være, for jeg har ikke haft graviditetssukkersyge i mine to andre graviditeter, så hvorfor skulle jeg få det denne gang?! Men man skal jo aldrig sige aldrig...da jeg var til læge for to uger siden (uge 26+0) var mit symfysemål (staves) 30 cm., og det burde have ligget mellem 21 og 25 cm! Gennemsnit for tvillinger er 30 cm. i uge 26+0, så hun kiggede lidt! Hun var dog mere nervøs, end jeg er, for jeg var også rigtig stor sidste gang. Hun bad mig dog alligevel tage afsted til testen allerede nu, selvom jeg skulle have ventet et par uger endnu.

Nej man skal nemlig aldrig sige aldrig.

Min mor har fået tre børn, men har kun haft graviditetsdiabetes da hun ventede mig

Anmeld

8. november 2010

piadas

Marco2 skriver:

for at du overlever og at testen er fin!

AG

Tak for de krydsede fingre! Jeg regner som sagt heller ikke med, at der er noget, men lad os nu se!

Anmeld

8. november 2010

Diana...

piadas skriver:

Hmmm...alt er vel et tilbud - de kan jo ikke lige frem tvinge dig til at tage den, går jeg ud fra!

Jeg har også selv overvejet at lade være, for jeg har ikke haft graviditetssukkersyge i mine to andre graviditeter, så hvorfor skulle jeg få det denne gang?! Men man skal jo aldrig sige aldrig...da jeg var til læge for to uger siden (uge 26+0) var mit symfysemål (staves) 30 cm., og det burde have ligget mellem 21 og 25 cm! Gennemsnit for tvillinger er 30 cm. i uge 26+0, så hun kiggede lidt! Hun var dog mere nervøs, end jeg er, for jeg var også rigtig stor sidste gang. Hun bad mig dog alligevel tage afsted til testen allerede nu, selvom jeg skulle have ventet et par uger endnu.

Jeg er lige kommet hjem fra lægen skulle lige IGEN tjekkes for blærebetændelse. Og så spurgte jeg lige ang den test og det er et tilbud men i de fleste tilfælde synes de virkelig man skulle tage den. Vi snakket så om mig og da jeg stadig ikke er oppe på min start vægt og jo ikke som sådan er stor så synes de ikke det gjorde noget jeg sprang over så det gør jeg altså så holder vi bare øje med mig i stedet for på andre måder :) 

Ok men er det ikke meget normalt at den er støre jo flere børn man føder det synes jeg at jeg læste. håber ikke der er noget i den test  for det. 

og undskyld jeg lige kom med et andet sprøgsmål i din tråd 

Knus Diana

Anmeld

8. november 2010

piadas

Jeg er lige kommet hjem fra lægen skulle lige IGEN tjekkes for blærebetændelse. Og så spurgte jeg lige ang den test og det er et tilbud men i de fleste tilfælde synes de virkelig man skulle tage den. Vi snakket så om mig og da jeg stadig ikke er oppe på min start vægt og jo ikke som sådan er stor så synes de ikke det gjorde noget jeg sprang over så det gør jeg altså så holder vi bare øje med mig i stedet for på andre måder  

Ok men er det ikke meget normalt at den er støre jo flere børn man føder det synes jeg at jeg læste. håber ikke der er noget i den test  for det. 

og undskyld jeg lige kom med et andet sprøgsmål i din tråd 

Knus Diana

Det gør ikke noget med spørgsmålet - det tænkte jeg slet ikke over!

Jo, jeg tror, det er meget normalt, at livmoderen hurtigt bliver stor, når man er flergangsfødende. Jeg kan huske, at jeg under min anden graviditet også var til et ekstra tjek, fordi jeg blev nervøs for, om der skulle være mere end et barn, da symfysemålet også var over gennemsnittet der - og alt var som det skulle være!

Det er forresten da godt nok træls, at du skal blive ved med at døje med blærebetændelse, men du er da heldig med, at du slipper for glukosebelastningstesten!

Anmeld

8. november 2010

Maja88

altså jeg er også i tvivl om det fasten...

Jeg læste på sygehyset at hvis man skulle faste måtte man gerne drikke 1-2 glas vand.

Men jeg er bare super i tvivl da jeg skal tage mine stofskifte piller om morgenen. og jeg så skal vente med det.

altså vand kan vel som sådan ikke påvirke blodsukkeret, der er jo ingen energi i som sådan

Anmeld

8. november 2010

mullesmith2

piadas skriver:

Hej tøser!

Jeg skal have lavet den der lækre sukkerbelastningstest imorgen! Jeg skal møde på sygehuset kl. 8.00, men nu kan jeg ikke huske, hvordan det lige er...jeg skal møde fastende, men må man godt drikke vand inden eller???

Håber der er nogle, der kan hjælpe!

Du må få to glas vand bagefter når du skal sidde og vente i de to timer.

Anmeld

8. november 2010

Sakris

Jeg frygtede det inden jeg skulle ind, fordi jeg havde hørt fra flere at man bare kastede op af det og at det på alle måder bare var frygteligt.

En glukosebelastningstest er et tilbud. Og hvis man ikke vil, kan man jo sige nej. Men det er jo ikke for sjov man bliver tilbudt det (GRATIS). Det er af sikkerhedsmæssige årsager for mor og barn. Hvis man viser sig at have graviditetssukkersyge er det da bare dejligt at det kan blive opdaget og behandlet.

I forhold til hvad folk fortalte mig, synes jeg det er total blæst op. Min læge puttede citron i sukkervandet, og havde dagen før ringet og bedt mig om at tage noget mad med (gerne også frugt), til når de to timer var gået. Nej sukkervandet smager ikke specielt godt, man skal komme fastene og man BLIVER sulten i løbet af de to timer. Men så synes jeg heller ikke det er værre. Tror det lige så meget handler om den individuelle indstilling til testen.

Ihvertfald held og lykke med den!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.