Sukkerbelastningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.999 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. november 2010

piadas

Hej tøser!

Jeg skal have lavet den der lækre sukkerbelastningstest imorgen! Jeg skal møde på sygehuset kl. 8.00, men nu kan jeg ikke huske, hvordan det lige er...jeg skal møde fastende, men må man godt drikke vand inden eller???

Håber der er nogle, der kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Silas&Mille

piadas skriver:

Hej tøser!

Jeg skal have lavet den der lækre sukkerbelastningstest imorgen! Jeg skal møde på sygehuset kl. 8.00, men nu kan jeg ikke huske, hvordan det lige er...jeg skal møde fastende, men må man godt drikke vand inden eller???

De to gange jeg har været af sted har jeg fået af vide at jeg hverken må indtage væske eller fastføde fra midnat og frem til testen.

Anmeld

8. november 2010

karina pigen

piadas skriver:

Hej tøser!

hej hej.. jeg fik den for et par uger siden.. og nej du må intet drikke eller spise aften forinden og til hele testen er færdig..

anfalder dog at du får citron ned i det der sukker shit.. ellers er det sgu for sødt ..og så ned med det samme ik dele det op... hehe

heeeld og lykke

Anmeld

8. november 2010

Sofia

Du må desværre ikke drikke vand inden nej...

Anmeld

8. november 2010

klmf

Nope, ingen vand - kun hvis du har medicin der er vigtigt at tage, så må du tage det med et halvt glas vand...

Anmeld

8. november 2010

piadas

Æv æv, det lader jo til, at I er enige om, at jeg ikke må drikke noget inden. Jeg overlever nok, at jeg ikke må spise noget, men jeg drikker rigtig meget (mindst 3-4 ltr. dagligt - mest vand men også lidt saftevand/juice/sodavand, når jeg er blevet træt af vand!), og får det decideret dårligt, hvis jeg ikke får nok at drikke...jeg ville aldrig overleve en dag uden vand, selv om de kloge siger, man kan overleve 3-4 dage!!

Nå, vi må jo se om ikke, jeg overlever!!

Anmeld

8. november 2010

Diana...

piadas skriver:

Æv æv, det lader jo til, at I er enige om, at jeg ikke må drikke noget inden. Jeg overlever nok, at jeg ikke må spise noget, men jeg drikker rigtig meget (mindst 3-4 ltr. dagligt - mest vand men også lidt saftevand/juice/sodavand, når jeg er blevet træt af vand!), og får det decideret dårligt, hvis jeg ikke får nok at drikke...jeg ville aldrig overleve en dag uden vand, selv om de kloge siger, man kan overleve 3-4 dage!!

Nå, vi må jo se om ikke, jeg overlever!!

Åhh jeg tænker det samme, Jeg kan bare ikke sove en hel nat uden og drikke :( Men jeg ville så heller ikke kunne undvære maden hvis jeg ikke får morgenmad så snart jeg vågner ja så kaster jeg altså op og det stopper jeg ikke med før jeg har fået noget at spise. Den test er det et tilbud eller er det noget MAN skal tage? 

Anmeld

8. november 2010

Silas&Mille

Diana... skriver:

Åhh jeg tænker det samme, Jeg kan bare ikke sove en hel nat uden og drikke Men jeg ville så heller ikke kunne undvære maden hvis jeg ikke får morgenmad så snart jeg vågner ja så kaster jeg altså op og det stopper jeg ikke med før jeg har fået noget at spise. Den test er det et tilbud eller er det noget MAN skal tage? 

Det er vel egentligt en form for tilbud

De bruger typisk testen til gravide der er overvægtige eller har sukkersyge i familien (kan ikke lige huske hvilken en udover graviditetsdiabetes de går efter).
Det var i hvert fald hvad jeg fik af vide. Jeg har selv været afsted to gange da jeg er overvægtig og min mor havde graviditetsdiabetes da hun ventede mig for 27 år siden.

Anmeld

8. november 2010

Diana...

MoriSverige skriver:

Det er vel egentligt en form for tilbud

De bruger typisk testen til gravide der er overvægtige eller har sukkersyge i familien (kan ikke lige huske hvilken en udover graviditetsdiabetes de går efter).
Det var i hvert fald hvad jeg fik af vide. Jeg har selv været afsted to gange da jeg er overvægtig og min mor havde graviditetsdiabetes da hun ventede mig for 27 år siden.

Ok tak for svar. Jeg har også fået at vide jeg skal have den mellem uge 28 og noget. Min læge sagde jeg ligepræcis vejet 1 kg for meget hmm træls. Men efter der har jeg så tabt 10 kg pga jeg lider af voldsomt opkast. Jeg er selvfølgelige begynd og tage på men jeg mangler stadig 4 kg til jeg er ved start vægten så håber da lidt jeg ikke behøver den. 

Hvad er symtomerne for at have graviditets sukkersyge? 

Knus

Anmeld

8. november 2010

piadas

Diana... skriver:

Åhh jeg tænker det samme, Jeg kan bare ikke sove en hel nat uden og drikke Men jeg ville så heller ikke kunne undvære maden hvis jeg ikke får morgenmad så snart jeg vågner ja så kaster jeg altså op og det stopper jeg ikke med før jeg har fået noget at spise. Den test er det et tilbud eller er det noget MAN skal tage? 

Hmmm...alt er vel et tilbud - de kan jo ikke lige frem tvinge dig til at tage den, går jeg ud fra!

Jeg har også selv overvejet at lade være, for jeg har ikke haft graviditetssukkersyge i mine to andre graviditeter, så hvorfor skulle jeg få det denne gang?! Men man skal jo aldrig sige aldrig...da jeg var til læge for to uger siden (uge 26+0) var mit symfysemål (staves) 30 cm., og det burde have ligget mellem 21 og 25 cm! Gennemsnit for tvillinger er 30 cm. i uge 26+0, så hun kiggede lidt! Hun var dog mere nervøs, end jeg er, for jeg var også rigtig stor sidste gang. Hun bad mig dog alligevel tage afsted til testen allerede nu, selvom jeg skulle have ventet et par uger endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.