Jeg synes jo faktisk det er lidt vigtigt at fortælle hvordan man vil herfra fysisk.
Min stedfar døde for et års tid siden, og hele familien kom nærmest op at toppes om hvorvidt han skulle brændes eller begraves. For alle har deres følelser omkring det. Han døde pludseligt og havde ikke nævnt noget.
Jeg nævnte så at han jo var en livlig sejler, og samtidig medlem af hjemmeværnets et-eller-andet- sejlhalløj, så det var faktisk muligt at få ham spredt over havet.
Så når han nu elskede havet, var det en selvfølge at han skulle ende der.
Som jeg har forstået det kan alle og enhver ikke bare blive spredt i havet eller andre steder. Vi fik at vide at det var fordi han var en del af det der hjemmeværns halløj, og at de havde tilladelse til at gøre det. Men hæng mig ikke op på det.
Jeg selv vil brændes, og hvad der derefter sker er jeg sådan set ligeglad med. Men jeg håber de efterladte vil putte mig i den allerbilligste kiste, for jeg synes simpelthen det er noget pjat at putte sådan en fin kiste i ovnen. Spild af penge, og så skal der ikke bruges penge på alle de blomster. Plant nogle træer istedet, eller giv pengene til nogle stakkels dyr et sted.
Meeen jeg er der jo ikke, og tror ikke jeg får den gennemtrumfet.
Anmeld