Hva vil du??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2010

oo

LouiseNielsen skriver:

Hvad hvis Sol ønsker jer begravet fordi hun gerne vil have et sted hun kan "besøge" hendes forældre???

jeg synes ikke det er op til hende, og nu blir hun opdraget meget ureligiøst, så jeg er sikker på at hun forstår hvorfor vi ikke vil have gravsteder og begraves fra kirke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

DM88

DeniseM skriver:

Jeg vil gerne brændes, og om der skal være gravsted vil jeg lade manden afgøre (og evt. børnene, hvis der er nogen når jeg dør). Jeg skal jo naturligt nok ikke selv bruge en sten til noget, men hvis min mand vil have et sted at gå hen må han selvfølgelig bestemme det.

Jeg ville egentlig helt vildt gerne have doneret min krop til sådan noget CIA-agtigt noget, jeg har hørt om.
Så de foreksempel ligger ens krop et eller andet sted, som kunne minde om et gerningssted, for så at følge med i rådningsproces osv, det hjælper dem til at opklare mord endnu hurtigere!
Men da jeg nævnte det for manden, kunne han slet ikke klare tanken. Så den idé er sat lidt ud af hovedet...

Anmeld

7. november 2010

Vidunderligeunger

ved nærmere eftertanke - så tror jeg faktisk jeg vil have mit hjerte begravet et sted (IKKE kirke) så alberte m.fl. kan komme og "besøge" mig... resten må komme til donation eller hvad de kloge folk nu kan bruge den til ja, det er faktisk sådan jeg vil væk herfra  

sådan kom min mormor herfra...

Anmeld

7. november 2010

Nemesis

jeg vil brændes og så skal asken endten spredes ud over havet..eller hvis man må til den tid, begraves ved et stort bøgetræ i skoven.

Jeg skal ikke på kirkegård.

:-) Sisse

Anmeld

7. november 2010

Bavianis

Jeg vil ikke brændes, og vil gerne bare have en sten åpå en græsplæne, så der ikke er noget at holde.

Så kommer folk kun for at "besøge en" af lyst - ikke fordi der skal luges:-)

Anmeld

7. november 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Når du engang skal herfra hvordan ønsker du så det skal gøres?

Vil du brændes eller begraves på alm vis??

Jeg selv vil begraves helt alm.... Jeg har selv været til en bisættelse, og syntes det er helt forkert at se bilen køre væk med kisten, føler slet ikke man får sagt ordenlig farvel til den afdøde....

Min lillebror er jo død, og har en meget lille gravplads. Men mine forældre har meldt ud at de ønsker at blive brandt og komme ned og ligge ved min lillebror. Det acceptere jeg selvfølgelig, og forstår godt deres valg, men phuuu jeg har det svært med at skulle sige farvel til dem engang på den måde.....

Kram

Jeg skal under ingen omstændigheder tage plads op med mit kadaver, når jeg engang ikke har brug for det mere, så det skal bare brændes.
Og så har jeg det sådan, at man skisme må placere asken hvor man vil.
For min skyld skal ingen gå og rive mig på maven, så de må gerne hælde asken ud i den blå luft. Men selvfølgelig, hvis man har brug for at have et sted hvor man kan gå hen og mindes eller sætte blomster, så er det også ok.

Måske lyder jeg respektløs, men det er ikke ment sådan.
Men mit forhold til døden er 100% afslappet og når en sjæl har forladt kroppen, er den for mig, bare et tomt hylster, man ikke kan bruge til noget alligevel.
Hvis det stod til mig, så gjorde man som i Indien, hvor asken bliver lagt i en lille papurne, som så bliver anbragt på en lille tømmerflåde også af pap, pyntet med lys og blomster og så sendt ud på Gangesfloden. I mit tilfælde skulle det så bare være ud på en blå og smuk sø i stedet.
Det ville være en fin måde, at vende tilbage til kredsløbet på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. november 2010

wamse

Jeg vil helt sikkert brændes, og alt ud over det må de efterladte tage stilling til :-) Men vi har en familiegrav og jeg ville da gerne ligge ved min far og farfar. Mine oldeforældre har en plads lige op til min far og farfar. Men det er mine efterladte, der må bestemme, hvordan de gerne vil have det.

Anmeld

7. november 2010

LinLin

Jeg skal uden tvivl brændes! - skal ikke ligge dernede i jorden og blive spist af orme

Anmeld

7. november 2010

Bare mig..

Jeg kan ikke lide tanken om, at blive spist og rådne op! Puha, får helt ondt i maven.. Da min oldemor for knap 2 år siden døde (den eneste jeg kender der er død) fik jeg så ondt i maven over, at hun skulle ned og rådne stille og roligt op.. Ad, det var en klam tanke i det ligvognen kørte med hende..

Og så har jeg nok set for mange film, for jeg har en eller anden frygtelig tanke om, at hvis folk tror jeg er død og når jeg så bliver begravet så er jeg faktisk ikke død alligevel.. (ved der går nogen dage fra man dør til man bliver begravet, men den kan jeg slet ikke lide, underlig tanke)

Så jeg vil nok brændes, men vil nok også sige, at det må være op til mine børn og de der nu vil tage stilling til det.. - Måske vil jeg ikke engang vide hvad de vil gøre af mig.. Kan slet ikke lide tanken om at dø, og vil ikke vide hvad de gør af mig.. Jeg dør når jeg dør, og så må de der er tilbage finde et sted til mig hvis det er det der skal til...

Anmeld

7. november 2010

Pena

Jeg synes jo faktisk det er lidt vigtigt at fortælle hvordan man vil herfra fysisk.

Min stedfar døde for et års tid siden, og hele familien kom nærmest op at toppes om hvorvidt han skulle brændes eller begraves. For alle har deres følelser omkring det. Han døde pludseligt og havde ikke nævnt noget.

Jeg nævnte så at han jo var en livlig sejler, og samtidig medlem af hjemmeværnets et-eller-andet- sejlhalløj, så det var faktisk muligt at få ham spredt over havet.

Så når han nu elskede havet, var det en selvfølge at han skulle ende der.

Som jeg har forstået det kan alle og enhver ikke bare blive spredt i havet eller andre steder. Vi fik at vide at det var fordi han var en del af det der hjemmeværns halløj, og at de havde tilladelse til at gøre det. Men hæng mig ikke op på det.

Jeg selv vil brændes, og hvad der derefter sker er jeg sådan set ligeglad med. Men jeg håber de efterladte vil putte mig i den allerbilligste kiste, for jeg synes simpelthen det er noget pjat at putte sådan en fin kiste i ovnen. Spild af penge, og så skal der ikke bruges penge på alle de blomster. Plant nogle træer istedet, eller giv pengene til nogle stakkels dyr et sted.

Meeen jeg er der jo ikke, og tror ikke jeg får den gennemtrumfet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.