LouiseNielsen skriver:
Når du engang skal herfra hvordan ønsker du så det skal gøres?
Vil du brændes eller begraves på alm vis??
Jeg selv vil begraves helt alm.... Jeg har selv været til en bisættelse, og syntes det er helt forkert at se bilen køre væk med kisten, føler slet ikke man får sagt ordenlig farvel til den afdøde....
Min lillebror er jo død, og har en meget lille gravplads. Men mine forældre har meldt ud at de ønsker at blive brandt og komme ned og ligge ved min lillebror. Det acceptere jeg selvfølgelig, og forstår godt deres valg, men phuuu jeg har det svært med at skulle sige farvel til dem engang på den måde.....
Kram
Jeg kender en, der næsten lige er død.
Han var sømand (med ring i øret og kælenavn "Sømand" og det hele)
Da han døde, blev han brændt og hans aske blev spredt ud over havet
Og han kunne bare ikke blive begravet på andre måder 
Jeg tror at når jeg bliver ældre, så får jeg en meget klarere idé om hvordan jeg vil have det, men som udgangspunkt tror jeg jeg vil lade det være op til børn/mand/familie (altså tale med dem om og i samråd finde ud af det)
For min angst for at blive begravet levende skal ikke gå ud over hvis mine børn helst vil se mig i kiste, så det er nok lige i min ånd at gøre det sådan at flest får det bedst muligt med det
Sikken rodet smøre, håber det gav mening - pointen er - det kommer an på den enkelte person, hvad der er mest rigtigt
- syns jeg
Anmeld