Hva vil du??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. november 2010

LouiseNielsen

Når du engang skal herfra hvordan ønsker du så det skal gøres?

Vil du brændes eller begraves på alm vis??

Jeg selv vil begraves helt alm.... Jeg har selv været til en bisættelse, og syntes det er helt forkert at se bilen køre væk med kisten, føler slet ikke man får sagt ordenlig farvel til den afdøde....

Min lillebror er jo død, og har en meget lille gravplads. Men mine forældre har meldt ud at de ønsker at blive brandt og komme ned og ligge ved min lillebror. Det acceptere jeg selvfølgelig, og forstår godt deres valg, men phuuu jeg har det svært med at skulle sige farvel til dem engang på den måde.....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

L-Mortil3

Jeg vil gerne begraves, jeg ved godt man alligevel bare forgår og rådner bort, så at blive brændt ville jo egentlig være at spare jorden for en masse plads Men jeg kan godt lide tanken om at blive puttet i en kiste, og ligge der med dyne, som hvis man sov, og så må naturen gå sin gang...

Anmeld

7. november 2010

Vidunderligeunger

jeg skal brandes!! Edderkopperne skal IKKE have min krop ! ej, det er self ikke derfor.. men jeg kan bare ikke lide man bliver spist.. :/

Anmeld

7. november 2010

Giraffen

LouiseNielsen skriver:

Når du engang skal herfra hvordan ønsker du så det skal gøres?

Vil du brændes eller begraves på alm vis??

Jeg selv vil begraves helt alm.... Jeg har selv været til en bisættelse, og syntes det er helt forkert at se bilen køre væk med kisten, føler slet ikke man får sagt ordenlig farvel til den afdøde....

Min lillebror er jo død, og har en meget lille gravplads. Men mine forældre har meldt ud at de ønsker at blive brandt og komme ned og ligge ved min lillebror. Det acceptere jeg selvfølgelig, og forstår godt deres valg, men phuuu jeg har det svært med at skulle sige farvel til dem engang på den måde.....

Kram

Jeg kender en, der næsten lige er død.
Han var sømand (med ring i øret og kælenavn "Sømand" og det hele)

Da han døde, blev han brændt og hans aske blev spredt ud over havet

Og han kunne bare ikke blive begravet på andre måder 

Jeg tror at når jeg bliver ældre, så får jeg en meget klarere idé om hvordan jeg vil have det, men som udgangspunkt tror jeg jeg vil lade det være op til børn/mand/familie (altså tale med dem om og i samråd finde ud af det)

For min angst for at blive begravet levende skal ikke gå ud over hvis mine børn helst vil se mig i kiste, så det er nok lige i min ånd at gøre det sådan at flest får det bedst muligt med det

Sikken rodet smøre, håber det gav mening - pointen er - det kommer an på den enkelte person, hvad der er mest rigtigt  - syns jeg

Anmeld

7. november 2010

oo

jeg vil helst ikke så meget. jeg bryder mig ikke om begravelser, og vil hellere at mine efterladte holder en mindedag hvor de fx selv kan tale/holde tale om mig end at de får en præst til det. jeg vil absolut ikke begraves fra kirke. og jeg vil absolut ikke have et gravsted. Jeg har altid sagt til Søren, at hvis jeg døde før ham, skulle han sprede min aske når kastanjetræerne har lys på ved søerne ved Dronning Louises Bro i København.

Søren vil donere sin krop til videnskaben og egentlig hælder jeg også til den mulighed, jeg synes det er rigtig fint at doktorerne kan få noget at skære i og undersøge når min krop alligevel kun er min krop

Anmeld

7. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Helt klart brændes. jeg ved ikke rigtig hvor jeg kommer til at ligge, fordi der vidst kun er en gravplads for asatro lige pt (hvsi der er én eller også var det bare en der fik særskilt tilladelse...mmm.) Men altså - ellers ville jeg allerhelst drysses ud i kongsøre skov - Hvis man må det i år 2068 (sådan ca...)

Anmeld

7. november 2010

Hansen97

Jeg vil brændes og i den ukendte.. jeg vil ikke ligge mine børn til last med at de skal holde et gravsted eller betale for det..

Har set mange dårlige eksempler hvad det angår...

Så.. Brændes og i de ukendtes... eller bare en sten på væggen som minde...

Anmeld

7. november 2010

DM88

Jeg vil gerne brændes, og om der skal være gravsted vil jeg lade manden afgøre (og evt. børnene, hvis der er nogen når jeg dør). Jeg skal jo naturligt nok ikke selv bruge en sten til noget, men hvis min mand vil have et sted at gå hen må han selvfølgelig bestemme det.

Anmeld

7. november 2010

pusling30

Jeg vil helst brændes. Men i bund og grund vil jeg lade det være op til mine efterladtes ønsker, jeg er jo død.

Anmeld

7. november 2010

LouiseNielsen

Tjuhl skriver:

jeg vil helst ikke så meget. jeg bryder mig ikke om begravelser, og vil hellere at mine efterladte holder en mindedag hvor de fx selv kan tale/holde tale om mig end at de får en præst til det. jeg vil absolut ikke begraves fra kirke. og jeg vil absolut ikke have et gravsted. Jeg har altid sagt til Søren, at hvis jeg døde før ham, skulle han sprede min aske når kastanjetræerne har lys på ved søerne ved Dronning Louises Bro i København.

Søren vil donere sin krop til videnskaben og egentlig hælder jeg også til den mulighed, jeg synes det er rigtig fint at doktorerne kan få noget at skære i og undersøge når min krop alligevel kun er min krop

Hvad hvis Sol ønsker jer begravet fordi hun gerne vil have et sted hun kan "besøge" hendes forældre???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.