Kom med forslag til lækker aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.548 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. november 2010

malenemusen

Manden har fødselsdag imorgen, og derfor kommer den pukkelryggede på besøg - så jeg vil jo gerne vise hvad jeg egentlig kan i et køkken, og uden at prale, så er jeg ikke helt tabt bag en vogn med hensyn til madlavening.

Desværre er mit eneste problem lige nu, at jeg har mistet alt kreativitet, og kan derfor ikke komme på en lækker ret.

Hvad ville i lave hvis i skulle imponere svigerne med god mad???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

bøgelund

malenemusen skriver:

Manden har fødselsdag imorgen, og derfor kommer den pukkelryggede på besøg - så jeg vil jo gerne vise hvad jeg egentlig kan i et køkken, og uden at prale, så er jeg ikke helt tabt bag en vogn med hensyn til madlavening.

Desværre er mit eneste problem lige nu, at jeg har mistet alt kreativitet, og kan derfor ikke komme på en lækker ret.

Hvad ville i lave hvis i skulle imponere svigerne med god mad???

mexicanske pandekager..  

det er nemt og lækkert...

Anmeld

7. november 2010

LouiseNielsen

Altså i aften skal vi have:

Skinkestrimler, rødpeber, champingnon, porre og nautral smørreost i buttedej med salat til...

Ku det være en ide??

Anmeld

7. november 2010

mor_sabina

Det første der falder mig ind er indbagt bøf. Min mand lavede det til mig på vores første date, så herhjemme er det et kæmpe hit

Man tager to plader butterdej og ruller dem sammen til en firkant, så ligger man en lille klat pikantost, et kryds af to strimler bacon og en let brunes bøf. Man vikler bacon op omkring og smører lidt pikantost på toppen og pakker det så ind i dejen.

Så skal det i ovnen i 45 min og serveres med kold cremefraise sovs og kartofler og evt en lille salat.

Det var opskriften på en bøf så laver man selvfølgelig bare det antal man har brug for

Anmeld

7. november 2010

Missi

Havde min svigerforældre på besøg i torsdags og menuen stod på

Svinemørbrad smurt ind i krydderri blandet med lidt olie - bagtekatofler og hjemmelavet hvidløgssmør, og en farvoritsovs fra jensen ( den er nem lige at bikse sammen)

Der til fik vi grønsager som lige var varmet på panden vendt i noget all around krydderi  - Championer, blomkål, gulerødder i strimler, rødpeber frugt, og hele ærter.

Mums det var bare lækkert

Anmeld

7. november 2010

malenemusen

mor_sabina skriver:

Det første der falder mig ind er indbagt bøf. Min mand lavede det til mig på vores første date, så herhjemme er det et kæmpe hit

Man tager to plader butterdej og ruller dem sammen til en firkant, så ligger man en lille klat pikantost, et kryds af to strimler bacon og en let brunes bøf. Man vikler bacon op omkring og smører lidt pikantost på toppen og pakker det så ind i dejen.

Så skal det i ovnen i 45 min og serveres med kold cremefraise sovs og kartofler og evt en lille salat.

Det var opskriften på en bøf så laver man selvfølgelig bare det antal man har brug for

mums Mor_Sabine det lyder rigtig lækkert - Er det bare almindelige hakkebøffer?

Anmeld

7. november 2010

mor_sabina

malenemusen skriver:

mums Mor_Sabine det lyder rigtig lækkert - Er det bare almindelige hakkebøffer?

Ja det er det nemlig. De skal selvfølgelig have lidt salt og peber inden de bliver brunet, det glemte jeg vist at skrive. Uhmm prøvede lige at lokke manden til det i aften men han trumpede stegt flæsk og persillesovs og det kan man altid overtale mig til

Anmeld

7. november 2010

mor_sabina

LouiseNielsen skriver:

Altså i aften skal vi have:

Skinkestrimler, rødpeber, champingnon, porre og nautral smørreost i buttedej med salat til...

Ku det være en ide??

Nøj det lyder lækkert den er på madplanen til næste uge

Anmeld

7. november 2010

malenemusen

Er der ikke flere der har nogle lækre forslag?

Anmeld

7. november 2010

mor_sabina

Har engang fået en opskrift på en vildt lækker rødbedesalat herinde fra.
En bund af blandet grøn salat, næst et lag ag bagte rødbeder vendt i balsamico, dernæst et lag af flødefeta (den man skærer selv) og så drysses der ristede pinjekerner over.

Der kunne man lave nogle lækre ovnkartofler til og en god bøf fx.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.