Først en kæmpe
til dig...
Du er slet ikke alene og kender til alle de tanker og frustrationer det medfører at se ens kæreste eje nægte mad.
Lader du ham sidde alene med en ske / gaffel, så han selv kan være med? og så sniger en skefuld ind engang i mellem..? Ting tager tid og det kan svine en del.
Hvad sker der hvis i skærer ned på flaskerne om natten så han er mere sulten til morgenmad? For syntes da at 3 flasker vælling om natten lyder af meget. Frederic har aldrig fået mad om natten.
Især når han nu har spist normalt før, så tror jeg at det nok skal komme. Giv ham en skorpe at gumle på - eller andet frugt/grønsag...
Hvad med at koge nogle kødboller og give ham dem?
Optag et måltid på camera og vis det til sp. Så kan hun komme sige hvad jeres stærke side er og hvad i kan ændre..
Har du fået kigget ham i halsen, så der ikke sidder en grum halsvirus og gemmer sig?
Sikke en masse spørgsmål jeg stiller...
Gem dit 'spis nu' og 'hvorfor spiser du ikke' ansigt langt væk, han kan sagtens aflæse dit krops sprog og tone leje.
Her har vi kæmpet med ham i begge hans leveår. Fra han kom ud og jeg spurgte til om det var normalt han bare sove hele natten og slet ikke meldte sult i løbet af dag og nat. Fik det svar at det skulle vi blot nyde, suk - så jeg laved selv faste ammetider til ham. Sp sagde at det nok skulle komme når han started på grød, som han gjorde da han var 6 mdr og det var også det der var beregnet fra 4 mdr. Her nåed de at blive for gamle, førend de blev spist. Han tog sjælendt mere end 2-3 te ske fulde pr gang.
Sp; prøv at sulte ham i 4-5 time. Jamen hvad hjælper det når han kan gå en hel dag uden stort set mad. Jamen det skulle lige have tid, han skulle blive fortrolig med ske og bare vent - når han begynder på at få mere alm mad - så kommer det.
Han er nu 26 mdr og kan stadig leve en hel dag på 8 pebernødder f.eks. Vi har hele morgenmad's sortiment fra føtex - vi har prøvet simpel mad og kun meget lidt på hans rum opdelt tallerken osv. Uden nogen form held. Vi har gået til udredning og kontrol i over 1 år - han er gået fra at ligge på den øverste streg i højde, til nu at ligge på under normal.
vi lader ham tit side med en ske gaffel og vi hygger og snakker med ham og prøver alle midler for han skal åben munden og når han så gør det sniger vi også grød ind i munden på ham nogle gange er vi heldige men de fleste gang skriger og grødder han men sjovt nok når han har det i munden tygger han og spiser det.. men bare så hårdt af gør det på den måde for til sidst tvinger vi det jo i ham for han skriger og grædder osv og jeg kan bare ikke lig han gør det...
vi giver ham tit mad der er i stænger for så kan han selv holde det og han kigger på det smager på det siger nærmest ad med tungen også smidder han det på gulvet også prøver vi af give ham en ny eller han får selv jo af tage og det samme sker engang til
og han er sulten om dagen også som alm...
ja det er så forskelligt hvad han gør for tiden før før spiste han jo som han skulle af grød og ville kun have enflaske om natten kl 05-06 og det var perfekt men ja sådan er det ikke mere.... og han tykker og kan sagtens spise kartofler med klumper i også men han er bare langsom ja eller går lidt tilbage men det hele startede jo fra fødsel for der små spiste han hele tiden han fik 12 flasker om dagen han ville ikke have en stor potion lige meget om vi ventede så han blev ekstra sulten ja det er et stort gang rod